utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Dünyadan
/
KUZEY-GÜNEY KORİDORUNDA YÜK TRAFİĞİ ARTIYOR
KUZEY-GÜNEY KORİDORUNDA YÜK TRAFİĞİ ARTIYOR
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
22.09.2023
Rusya’nın güney ülkelerine açılan kapısı Kuzey-Güney Uluslararası Taşımacılık Koridoru’nda (ITC) 2022’de 16 milyon ton olan taşıma trafiği bu yıl 19,5 milyon tona çıktı.
HABERRUS'ta yayınlanan habere göre Kuzey-Güney Uluslararası Taşımacılık Koridoru’nda taşıma trafiği bu yıl 19,5 milyon tona çıktı.
Rusya Federasyonu Ekonomik Kalkınma Bakan Yardımcısı Dmitry Volvach, Kuzey-Güney Uluslararası Taşımacılık Koridoru (ITC) boyunca yük trafiğinin 2022'de 16 milyon tondan 2030'a kadar 32 milyon tona çıkacağını söyledi.
Astrahan'da VIII Hazar Medya Forumu’nda konuşan Volvach, "Kuzey-Güney uluslararası ulaşım koridoru boyunca ulaşım hacmi, 2023'ün ilk çeyreğinde geçen yıla kıyasla şimdiden iki katına çıktı" dedi.
Kuzey-Güney ITC, Rusya, Azerbaycan, İran ve Hindistan'ı birbirine bağlayan en önemli lojistik koridoru haline geldi.
Önümüzdeki yıllarda bu güzergahın geliştirilmesi kapsamında 100'den fazla projeye 38 milyar dolardan fazla yatırım yapılması planlanıyor.
Projelerle mevcut güzergahlardaki altyapı engellerinin ortadan kaldırılması amaçlanıyor. Kuzey-Güney koridorunda demiryolu hatlarının modernize edilmesinin yanı sıra ek demiryolu bölümleri ve ikinci hatlar inşa edilecek ve demiryolu hatlarının elektrifikasyonu gerçekleştirilecek.
Kuzey-Güney uluslararası ulaşım koridorunun oluşturulmasına ilişkin hükümetlerarası anlaşma 2000 yılında Rusya, Hindistan ve İran tarafından imzalandı. Daha sonra katılımcı sayısı 14'e çıktı.
Projenin amacı Hindistan, İran ve Basra Körfezi ülkelerinden gelen kargo akışlarını Rusya üzerinden Avrupa'ya yönlendirmek. Süveyş Kanalı'ndan geçen deniz yolu ile karşılaştırıldığında Kuzey Güney hattı boyunca mesafe yarıdan fazla azalıyor, bu durum ulaşım süresinin yanı sıra maliyetleri de ucuzlatıyor.
Kaynak:
transmedya.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans