utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Dünyadan
/
SÜVEYŞ KANALI'NA YÜZDE 300 ZAM GELDİ
SÜVEYŞ KANALI'NA YÜZDE 300 ZAM GELDİ
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
15.01.2024
Şangay Konteynerle Taşıma Fiyat Endeksi’ne göre, bir 20 fitlik konteyner başına fiyat 2,871 dolardan 3,101 dolara yükseldi. Bu saldırılar, büyük taşımacılık firmalarını alternatif güzergahlara yönlendirirken, ek yakıt tüketimine ve sigorta masraflarının artmasına neden oldu.
Süveyş Kanalı geçiş ücretleri, Houthi militanların Kızıldeniz ve Süveyş Kanalı’ndaki ticari gemilere yönelik saldırıları nedeniyle Kasım ayından bu yana yüzde 300 arttı. Global lojistik şirketi DSV tarafından analiz edilen verilere göre, bu maliyet artışını ölçen Şangay Konteynerle Taşıma Fiyat Endeksi (SCFI), geçen Cuma gününden itibaren bir 20 fitlik konteyner başına 2,871 dolardan 3,101 dolara çıktı. Veriler, Şanghay’dan Avrupa’ya bir konteynerin sevkiyat maliyetinin Kasım ayının başındaki fiyatların yüzde 310’u olduğunu gösteriyor.
Houthis, Gazze’deki çatışma sırasında İsrail ve Hamas arasındaki mücadeleye destek verme sözü vermişlerdi ve Ekim ayından bu yana Kızıldeniz’deki ticari gemilere ve kanalı koruyan savaş gemilerine yönelik bir dizi drone ve füze saldırısı düzenledi.
Bu saldırılar, MSC, Maersk, CMA CGM ve Hapag-Lloyd gibi büyük taşımacılık devlerini Güney Afrika’nın güney ucunu dolaşmaya zorlayarak bir dizi olumsuz etkiye neden oldu. Bu alternatif güzergahın seyahat süresine on günden fazla bir ek yapması, sigorta masraflarını artırırken, daha uzun yolculuklar aynı zamanda taşıma şirketlerini ek yakıt tüketmeye zorluyor.
Büyük mali artışlara rağmen, nakliye maliyetleri, 2021’in Mart ayında 400 metrelik Ever Given konteyner gemisinin Süveyş Kanalı’nı altı gün boyunca tıkamasının ardından kaydedilen seviyelerin altında kalmaya devam ediyor.
Bu olay, her gün 9 milyar dolarlık küresel ticareti geciktirdiği belirtildi.
Bu haftanın başlarında ABD ve Birleşik Krallık, Houthi milislerine karşı Kızıldeniz ve Körfez’deki eylemlerine yanıt olarak hava saldırıları düzenlemeye başladı.
Bu adım, birçok kişinin Orta Doğu’da çatışmanın tırmanmasına yol açabileceği konusunda uyarıda bulunduğu karışık uluslararası tepkilere neden oldu.
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans