Türkiye Demiryolu Makinaları Sanayi AŞ (TÜDEMSAŞ) Genel Müdürü Yıldıray
Koçarslan, “İnşallah 2016 yılının son çeyreğinde seri üretime hazır hale
getirilecek bu vagondan 2017 yılında 150 adet üretecek" dedi.
Ziyaretler için geldiği Konya’da sorularını yanıtlayan Koçarslan,
Türkiye’nin demiryolu teknolojisi üretmesi ve yurt dışına da bu teknolojiyi
ihraç etmesi için Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatları
doğrultusunda, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım
tarafından ortaya konulan Milli Tren Projesi’nin ortaklarından biri olduklarını
söyledi.
Türkiye’ye katma değeri yüksek yerli ve milli ürünler üretme gayreti
içerisinde olan TÜDEMSAŞ’ın, Milli Tren Projesi içinde yer alan Milli Yük
Vagonu’nda, proje yürütücüsü olarak rol aldığını dile getiren Koçarslan, şöyle
devam etti: “Yapılan çalışmalar sonrası Milli Yük Vagonu olarak Sggmrs tipi,
H-tipi üç bujili, mafsallı, bujiye entegre (kompakt) fren sistemli, konteyner
taşıma vagonu yapılmasına karar verildi. Projelendirme, prototip üretimi, test
ve sertifikasyon çalışmaları devam eden Milli Yük Vagonu’nda yüzde 50’ler
seviyesi yakalandı. İnşallah 2016 yılının son çeyreğinde seri üretime hazır
hale getirilecek bu vagondan 2017 yılında 150 adet üretecek.”
Koçarslan, TÜDEMSAŞ Ar-Ge Dairesi Başkanlığı ve diğer ünitelerden çok
sayıda teknik personel ile Karabük ve Cumhuriyet Üniversitesinden
akademisyenlerin yoğun çalışma yaptığı proje için, uluslararası toplantı ve
konferansların yakından takip edildiğini vurgulayarak, “Uluslararası fuarlarda
ürün tasarımı yapan proje şirketleri, vagon ve alt bileşenlerini imal eden
üreticiler ve lojistik firmalarıyla ikili görüşmeler yapılarak, konu tüm
ayrıntılarıyla analiz edildi. Daha sonra proje çalışma grubunda yer alan
paydaşlarla konsept, tasarım ve teknik şartnameler paylaşılarak, gelen
görüşlerle projeye son şekli verildi.” diye konuştu.
“ÜRETTİĞİMİZ ÜRÜNLERDE YERLİLİK ORANIMIZ YÜZDE 85’LERDE”
Demiryolu ağında yer alan yük vagonlarının yaşları ve teknik özelliklerini
dikkate alarak, sektörün değişen ve gelişen ihtiyaçları çerçevesinde, yeni,
teknolojik, yerli ve milli vagonların üretilmesine öncelik verdiklerini aktaran
Koçarslan, “Şu anda ürettiğimiz ürünlerde yerlilik oranımız yüzde 85’ler
civarında olup birkaç yıl içerisinde bu oran daha da artacaktır. Yapmakta
olduğumuz Ar-Ge çalışmalar sayesinde 2015-2018 yılları arasında toplamda 12 tip
vagon için TSI sertifikasyonunu tamamlayarak pazara sunmuş olacağız.” ifadelerini
kullandı.
TÜDEMSAŞ’ın bölge açısından en önemli hedefinin, Sivas ve çevresinde
oluşmaya başlayan demiryolu yan sanayisinin daha da büyütülerek, hızla
geliştirilmesi olduğunu dile getiren Koçarslan, Sivas ve etrafından başlamak
üzere ülke genelinde böyle bir yan sanayinin oluşmasının, Türkiye’nin 2023
demiryolu hedefleri açısından oldukça önemli olduğuna dikkati çekti.
“RGNS VE SGNS” AVRUPA’NIN EN İDDİALI VAGONLARI ARASINDA”
Rgns ve Sgns tipi konteyner taşıma vagonları için sertifikasyon sürecinin
2015 yılında tamamlandığını ve bu vagonların seri üretimine geçildiğini ifade
eden Koçarslan, şunları kaydetti: “Rgns ve Sgns tipi konteyner taşıma
vagonları; daralarının hafif olması, üretimlerinde kullanılan ekipmanları ve
farklı yükleme senaryolarıyla sınıfında Avrupa’nın en iddialı vagonları
arasındadır. Önümüzdeki aylarda üstü açılıp kapanabilen Cevher Vagonu’nun
(Talns tipi) seri üretimine geçeceğiz. Bu vagon pnömatik olup, kullanılan
pnömatik sistemler tamamen yerlidir. Şu anda bu vagonun prototipi Eskişehir’de
İstanbul Teknik Üniversitesi hocaları nezaretinde testlere tabi tutulmaktadır.
Bu vagonun devamında projelendirme çalışmaları tamamlanmak üzere olan Isıtmalı
Sarnıç Vagonu’nun (Zacens tipi) prototiplerini üreterek testlere tabi tutup,
TSI sertifikasyonunu tamamlayarak seri üretimine başlayacağız.”
Kaynak:lojiport.com