Doğu
Karadeniz'i Doğu Anadolu'ya bağlayan Erzurum-Rize Karayolu'ndaki Ovit
Tüneli'nin devamı konumundaki yapımı süren Kırık Tüneli tamamlandığında yol
yaklaşık 1 saat kısalacak.
Erzurum-Rize
Karayolu'nun Rize'nin İkizdere ilçesi ile Erzurum'un İspir ilçesi arasında
yapımı süren, Türkiye'nin en büyük tünellerinden Ovit Tüneli'nin devamı olarak
İspir ilçesinde yapımına başlanan Kırık Tüneli'nin inşaatı devam ediyor.
Tamamlandığında
söz konusu karayolunu 33 kilometre kısaltarak, sürücülere yaklaşık 1 saatlik
zaman kazandıracak Kırık Tüneli, bittiğinde sürücülere konforlu ve güvenli bir
ulaşım imkanı sunacak.
Hizmete
alındığında Doğu Karadeniz'i Doğu Anadolu'ya bağlayacak ve transit
taşımacılıkta önemli bir konuma sahip olacak tünel sayesinde, Gürbulak Sınır
Kapısı'na kesintisiz ulaşım sağlanacak.
Erzurum
Valisi Seyfettin Azizoğlu,yaptığı açıklamada, Doğu Anadolu'nun ticaret merkezi
olan kentin, İran, Azerbaycan, Gürcistan ve Nahçivan'ın da ticaret partneri
olduğunu belirterek, "Erzurum'u, Anadolu'dan Azerbaycan'a, Gürcistan'a ve
Orta Asya'ya bağlayan yolların kavşağında bir merkez olarak değerlendirmemiz
lazım. Hükumetimiz de bunu böyle gördüğü içindir ki Erzurum'u, Orta Asya'ya
bağlayan yolların kavşağında bir merkez yapmak için yatırımlarını hızlandırdı.
Bunlardan bir tanesi de Kırık Tüneli." dedi.
Azizoğlu,
bu tünelin Karadeniz'i, Ovit Tüneli'nin bitimiyle Bayburt ve İspir üzerinden
Erzurum'a bağlayacağını anımsattı.
Tünelin,
Karadeniz'i Erzurum üzerinden İran, Azerbaycan, Gürcistan üzerinden de bütün
Orta Asya'ya bağlayan bir yolun başlangıcı olacağını belirten Azizoğlu, şöyle
konuştu:
"Bu
tünel ile Karadeniz'i, Hazar Denizi'ne bağlayan önemli bir kavşak noktasındaki
ulaşımı sağlamış olacağız. Kırık Tüneli, bu manada bizim açımızdan çok önemli.
2018'de tamamlanmış olacak. Çift tüp olarak 7 bin 100 metre uzunluğunda
yapılmakta. Bittiği zaman da yolu 33 kilometre kısaltacak. Aynı zamanda daha
düz ve güvenli ulaşımı sağlayacak. Devletimizin Erzurum'a verdiği önemi
göstermesi açısından Ovit' ile beraber bu tünellere ayırdığı bütçelere bakmak
lazım. Devletimiz, büyük kaynaklar aktararak tüneli biran önce bitirmek için de
gayret sarf ediyor. Bu tüneller bitince Karadeniz'den alınan yük Erzurum
üzerinden Asya'ya en kestirme şekilde aktarılmış olacak. Böylece bu bölgedeki
Rize, Trabzon, Bayburt, Erzurum, Kars, Ardahan, Iğdır, Doğubayazıt ve Ağrı
tamamıyla gelişen, kalkınan zenginleşen bölge haline gelecek."
Tünelin
yüzde 35'i tamamlandı
Türkiye'de
inşaatı devam eden tüneller içerisinde, uzunluk bakımdan üçüncü büyük olan ve
yüzde 35'i tamamlanan tünel hizmete girdiğinde, Erzurum-Rize karayolunu 33
kilometre kısaltacak.
Yapımına
geçen yıl başlanan, 2018 yılında tamamlanması planlanan ve şimdiye kadar
yaklaşık 120 milyon lira harcandığı belirtilen tünel inşaatında 300 işçi
çalışıyor.
Ulaşımdaki
kolaylığın yanı sıra ülkenin ticareti ve turizmine de katkı sağlaması beklenen
tünel hizmete girince Rize ile Erzurum arasındaki seyahat süresini bir saat
kısaltacak. Tünelin ulaşıma açılması sonrası Rize-Erzurum arasındaki ulaşım 2
saate düşeceğinden Karadeniz'den özellikle kışın kayak yapmak için Erzurum'a
gelecek turistlerin erişiminde kolaylık sağlanması hedefleniyor.
Kaynak:
ulasimonline.com