Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Havayolu / ABDDEN THYYE PAZAR LİDERLİĞİ ÖDÜLÜ

ABDDEN THYYE PAZAR LİDERLİĞİ ÖDÜLÜ

ABDDEN THYYE PAZAR LİDERLİĞİ ÖDÜLÜ09.02.2011

Havacılık sektörünün önemli uluslararası yayınlarından Air Transport World, THY'yi 2010'un 'Pazar Lideri' seçti. 
        
Türk Hava Yolları (THY), havacılık sektörünün önemli uluslararası yayınlarından olan Air Transport World (ATW) tarafından "Pazar Liderliği" ödülüne layık görüldü.

Havayolu endüstrisinin en prestijli ödüllerinden biri olarak kabul edilen 37'nci ATW Havayolu Endüstrisi Başarı Ödülleri, ABD'nin başkenti Washington'daki Renaissance Oteli'nde düzenlenen törenle sahiplerini buldu.

Törende, 2010 yılının "Pazar Lideri" seçilen THY'nin ödülü, derginin kıdemli editörü ve Avrupa Büro Şefi Kathy Buyck tarafından THY Genel Müdürü Temel Kotil'e takdim edildi.
Diğer bazı dallarda da çeşitli havayolu şirketlerine ödüllerin verildiği gecede, "En İyi Havayolu Şirketi" ödülüne ise Emirates Havayolları layık görüldü.
"THY ilk defa böyle kapsamlı bir ödül aldı"
"THY, 78 yıllık geçmişinde ilk defa böyle bir kapsamlı ödül aldı" diyen Kotil, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Burada 2010 dünya pazarı lideri havayolu seçildik. Bu ödül, 2005'de başlayan pazara nüfuz etme çalışmalarımızın bir sonucu. Özellikle 2008-2009'da diğer bütün havayolları kapasite azaltırken, zarar ederken, biz kapasitemizi artırıp, kar ettiğimiz, pazar payımızı artırdığımız için bu ödül verildi. Dolayısıyla tüm havayollarından ayrılmamızın bir sonucudur bu ödül."
Kotil, bu ödülü THY'nin 16 bin çalışanının almış olduğunu belirtti.
"Kaliteli ürün çıkarıp ucuza veriyoruz"
Kotil, diğer havayollarının yolcu sayısı azalırken ve zarar ederken, THY'nin yolcusunun artıp kar ettiğini belirterek, şunları kaydetti:
"Bunların sebebi çok basit: Uluslararası pazarda mal satmak istiyorsanız kaliteli olmak zorundasınız. Demek ki THY geçmişe göre daha kaliteli ürün çıkarıyor. Bunun yanında mal, ucuz olmak zorunda, çünkü pahalı malı kimse almaz. Ucuz olması için de biz çok verimlilik sağladık, çalışan başına yolcu sayısını 2 katına artırdık, 25 saatin esprisi bu. Bu şu demek oluyor; planlamaları iyi yaparak, insanları da yormadan daha çok yolcu taşıyoruz.
Bir de markanız olması gerekiyor, işte o markayı sağladık. Hani bir söz vardır ya, 'kalitenin pasaporta ihtiyacı yok', pasaport olmadan, vize olmadan mal satmanın sonucunda bize ödül veriyorlar.”
 
Kaynak: Dünya
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr