utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Havayolu
/
İHRACATÇI TAŞIMADA HAVA KARGOYA YÖNELİYOR
İHRACATÇI TAŞIMADA HAVA KARGOYA YÖNELİYOR
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
15.01.2018
Türk yaş meyve sebze sektörü, 2016 yılı sonunda gündemine aldığı, 2017 yılında yoğun olarak kullanmaya başladığı hava kargoda hedef büyüttü.
Türk yaş meyve sebze sektörü, 2016 yılı sonunda gündemine aldığı, 2017 yılında yoğun olarak kullanmaya başladığı hava kargoda hedef büyüttü. Yaş meyve sebze sektörü, orta vadede ihracatının yüzde 10'unu hava kargo ile gerçekleştirmeyi hedefliyor.
Turkish Cargo İzmir Kargo Müdürü Faik Deniz ile Ege İhracatçı Birliklerinde bir araya gelen, 2017 yılını masaya yatıran ve 2018 yılı ile ilgili hedeflerle ilgili görüş alışverişinde bulunan Türkiye İhracatçılar Meclisi Yönetim Kurulu Üyesi ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Rıza Seyyar, 2017 yılında Turkish Cargo ile yaptıkları indirimli anlaşma sonrasında hava kargo ile taşımacılığın sektörün öncelikleri arasına girdiğini kaydetti.
Hava kargonun Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği tarafından yürütülen Taze Kiraz ve Üzüm URGE Projesinin çıktılarından biri olduğuna işaret eden Seyyar, “Şili hava kargo ile ürettiği kirazın yüzde 98'ini ihraç edebilir konuma gelmiş. İhracatta sürekli ve güçlü olabilmenin yolu müşteriye ulaşma süresini kısaltmaktan geçiyor. Özellikle yaş meyve sebze sektörü gibi raf ömrü kısa olan ürünlerde bu hayati bir husus. Büyük balık olup kurtulmak için öncelikle hızlı balık olmak zorundayız. Uluslararası pazarda var olmanın ve ihracat yönlü büyümenin en önemli koşulu, katma değerli ürün üretimi ve mevcut ürünlerin daha yüksek fiyatlarla satılabileceği yöntemlerin geliştirilmesi. Bu konuda, en doğru çözümün hava kargo olduğuna inanıyoruz. Bahçeden topladığımız ürünleri hızlı bir şekilde işleyip ertesi gün Hong Kong, Tokyo, Şanghay, Londra, Barcelona hallerine indirip tüketicinin sofrasına sunabilirsek başarılı oluruz. Hava kargo ürünlerimizin tazeliğini asgari bir hafta uzatacak. Dünya'da Şili, İsrail, Kenya gibi ülkeler bu modeli uygulamış ve başarılı olmuş. 2023 yılında 40 milyar dolar gıda ihracatı hedefine ulaşabilmenin yolu yenilikçi projelerden geçiyor” şeklinde konuştu.
Hava kargonun başarılı olması için soğuk hava zincirine sahip lojistik hizmeti verecek firmaların olması gerektiğinin de altını çizen Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Rıza Seyyar şöyle devam etti: “Soğuk hava zincirine uygun altyapısı olan ve gümrük işlemlerini yapabilen bir acente, firmalardan gelen parsiyel ürünleri toparlayarak uygun paletle hazırlayarak Turkish Cargo'ya teslim edebilmeli. Alaşehirli bir ihracatçının 1 tonluk üzümü, Aydınlı incir ihracatçısının 1 tonluk taze inciri, Afyonlu kiraz ihracatçısının 1 tonluk kirazı, başka bir ihracatçımızın çileği, başka bir ihracatçımızın vişnesi bir araya gelecek ve 4 tonluk hava kargo paletini tamamlamış olacak. Bu durumda, az miktarda ürün ihracatının da yolu açılmış olacak.”
Turkish Cargo'nun filosu 18 uçağa ulaştı
Turkish Cargo'nun filosundaki uçak sayısını 18'e çıkardığı bilgisini paylaşan Turkish Cargo İzmir Kargo Müdürü Faik Deniz ise ihracatçıların taleplerinin artması halinde yeni uçuşların konulabileceğini ifade etti.
İzmir-Tel Aviv arasında 1 yıldır her Cumartesi günü hava kargo seferi olduğu bilgisi veren Deniz, “Tel Aviv'e giden hava kargo uçağında ağırlıklı olarak balık gidiyor. Ürün çeşitliliğini sağlamak istiyoruz. Bu uçuşta yaş meyve sebze ürünlerinin de olması için ortak çalışma yapmak için buradayız. Ülke ekonomisi için küçük dokunuşlarla büyük farklar sağlamak için çalışıyoruz” dedi.
Yaş meyve sebze ihracatı yüzde 11 arttı
Türkiye'nin yaş meyve sebze ve meyve sebze mamulleri ihracatı 2017 yılında miktar ve değer olarak yüzde 11 artış gösterdi. Türkiye 1 milyar 607 milyon kilogramlık meyve sebze mamulleri karşılığı 1 milyar 416 milyon dolarlık döviz kazanırken, yaş meyve sebze ihracatı 3 milyar 961 milyon kilograma karşılık 2 milyar 231 milyon dolar olarak kayıtlara geçti.
Yaş meyve sebze ve meyve sebze mamulleri sektörlerinin toplam ihracatı ise miktar olarak 5 milyar 569 milyon kilogram olurken, Türkiye'ye kazandırdıkları döviz 3 milyar 647 milyon dolara ulaştı. Yaş meyve sebze sektörünün ihracatında hava kargonun payı 121 milyon 811 bin dolar oldu.
Kaynak:
ulasimonline.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans