utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Dünyadan
/
İKİ TREYLER TAŞIYAN ÜÇ KAMYONU KULLANAN TEK ŞOFÖR!
İKİ TREYLER TAŞIYAN ÜÇ KAMYONU KULLANAN TEK ŞOFÖR!
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
03.07.2018
Kamyon ve TIR üreticisi Volvo AB ile kargo taşımacılık şirketi FedEx, bugün yaptıkları ortak açıklama ile ABD genelindeki halka açık yollarda "platooning" adı verilen yenilikçi bir teknolojiyi test etmeye başladıklarını duyurdu.
Kamyon ve TIR üreticisi Volvo AB ile kargo taşımacılık şirketi FedEx, bugün yaptıkları ortak açıklama ile ABD genelindeki halka açık yollarda “platooning” adı verilen yenilikçi bir teknolojiyi test etmeye başladıklarını duyurdu. Bahsi geçen teknoloji sayesinde aynı rotayı kullanan kamyonlar dijital olarak birbirine bağlanıyor, birlikte konvoy oluşturarak yakıt tasarrufu sağlıyor.
Her bir eyalet için ayrı ayrı izin almak zorunda olan Volvo ve FedEx, aslında Nisan ayından beri Kuzey Carolina bölgesindeki 540 numaralı otoyolda teknolojiyi test ediyor. Her biri iki adet treyler taşıyan üç kamyon, bahsi geçen rotada trafiğe çıkıyor. Ancak bir farkla: Bu 3 kamyonda sadece 1 adet şoför bulunuyor!
Bu nasıl mümkün olabilir?
İlk başta kafa karıştırıcı gibi gelebilir, ancak durum gerçekten bu şekilde. Platooning teknolojisi sayesinde birbirine bağlanan kamyonlar, en öndeki kamyonu aynen takip edebiliyor. Konvoyun lideri frene bastığı zaman gerideki araçlar da aynı şekilde frene basıyor veya gerekirse şerit değiştiriyor. Bu da FedEx gibi şirketler için zamandan ve personelden tasarruf anlamına geliyor.
Başka eyaletler de izin verebilir
Volvo'nun Kuzey Amerika operasyonunun ve ürün planlama bölümünün başındaki isim Keith Brandis, bu testlerin başarılı sonlanması halinde başka federal yönetimlerin de izin vereceğine inandıklarını belirtti ve ekledi: Gerçekler ve elde ettiğimiz veriler sayesinde bunu başarabileceğimizi düşünüyorum. Bu teknolojinin ticari olarak getirisi önümüzdeki aylarda ispatlanacaktır.
Otodunya
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans