utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Gümrük
/
İSTANBUL’DA 2 YENİ GÜMRÜK VE TİCARET MERKEZİ KURULACAK
İSTANBUL’DA 2 YENİ GÜMRÜK VE TİCARET MERKEZİ KURULACAK
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
22.05.2018
Küresel lojistik pazarından daha çok pay alabilmek için Gümrük ve Ticaret Merkezi Modeli'ni oluşturduklarını vurgulayan Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, bu kapsamda İstanbul'da iki gümrük ve ticaret merkezi kurulacağını açıkladı. Bu merkezlerin lojistik merkezlerden farklı bir modelle oluşturulacağını söyleyen Tüfenkci, “Buralar sadece taşıma aktarma merkezleri olmayacak. Aynı zamanda ticaretin döndüğü, ticaretin bütün aktörlerinin içerisinde yer aldığı bir sistem olacak” dedi.
Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tasfiye Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen Gümrük ve Ticaret Merkezi Ortak Akıl Konferansı'nda önemli açıklamalarda bulundu.
Bakan Tüfenkci, uluslararası ticaretin altyapısını oluşturan lojistik sektörünün öneminin her geçen gün daha da arttığına dikkat çekti. Lojistik sektörü için gelecek 10 yılın hedefinin küresel markalar çıkarmak olması gerektiğini vurgulayan Tüfenkci, “Türkiye, lojistikte ve e-ticarette mutlaka birden fazla küresel marka çıkarmalıdır” dedi. Tüfenkci, lojistik ve tedarik zinciri yönetiminin üretim ve dış kaynak kullanımının artması sonucu küresel ekonomik sistemde en kritik konulardan biri haline gelmeye başladığını vurguladı. Lojistik performansı iyi olan ülkelerin milli gelir ve dış ticaretlerinin de daha fazla büyüdüğünü belirten Tüfenkci, ihracat maliyetlerindeki 'luk bir azalmanın ülkenin toplam ihracatında %4,7'lik artış sağladığını kaydetti. Tüfenkci, gelişmiş ülkelerde lojistik maliyetlerin nihai ürün içindeki payının yüzde 10 ile yüzde 15 arasında değiştiğini aktararak şöyle devam etti: “Bu rakam gelişmekte olan ülkelerde yüzde 15-25 civarında, bu yüzden bütün ülkeler küresel ticaretten aldığı payı artırmak için lojistik maliyetlerini düşürmeye ve tedarik zincirini iyileştirerek etkinleştirmeye çalışıyor. Bu noktada etkin bir lojistik sistemi ve tedarik zinciri yönetimi küresel ekonomide çok kritik bir hale geldi. Dünya ticaretinde maliyetlerin yaklaşık yüzde 15'ini gümrük işlemleri oluşturuyor, bu oranda yüzde 1'lik azalma dünya ekonomisine yaklaşık 40 milyar dolarlık katkı sağlayacak.”
"TİCARETİN KOLAYLAŞTIRILMASI ÖNCELİĞİMİZ ARASINDA"
Lojistik sektörünün son 10 yılda 1,9 milyar dolar yabancı sermaye yatırımı çektiğini ve kargo kapasitesini 4 kat artırarak konteyner hacimlerinde önemli artışlara imza attığını belirten Bakan Tüfenkci, sektörün halihazırda milli gelir içerisindeki yüzde 14'lük payı ile 400 bin kişiyi istihdam ettiğini, Türkiye'de lojistik faaliyetlerin büyüklüğünün 150 milyar liraya ulaştığını anlattı. Tüfenkci, Türkiye'nin 160 ülkenin lojistik performanslarının incelendiği "2016 Yılı Lojistik Performans Endeksi" raporunda 34. sırada yer aldığını kaydederek, bu sıralamada daha üst basamaklarda yer almak için ellerinden geleni yapacaklarını söyledi. Bu performansı daha da yukarılara taşımak adına ticaretin kolaylaştırılması ve geliştirilmesi için önemli çalışmalara imza attıklarını aktaran Bakan Tüfenkci, tedarik zincirinin güvenliğinin, ticaretin kolaylaştırılmasının ve tüketici haklarının korunmasının bakanlığının öncelikleri arasında olduğunu söyledi.
LOJİSTİK MERKEZDEN FARKLI OLACAK
Bu çerçevede bakanlığa verilen görevler arasında yer alan lojistik merkezlerinin kurulmasında farklı bir anlayışla yola çıktıklarını dile getiren Tüfenkci, konuşmasını şöyle sürdürdü: “İstedik ki Gümrük ve Ticaret Merkezi olarak adlandırdığımız ve lojistik merkezlerin farklı bir versiyonu olacak bu modelde, güvenlik ve kolaylaştırma dengeli bir şekilde ele alınsın. Hem güvenlikten taviz vermeyelim ama olabildiğince kolaylaştıralım. Ama bu merkezlerde sadece taşıma, aktarma unsuru olmasın, ticaretin bütün aktörlerinin içerisinde kendisine yer bulabileceği sistemi oluşturalım istedik. Gümrük idarelerini, antrepoları, taşıyıcıları ve diğer dış ticaret aktörlerini bir araya getirecek olan Gümrük ve Ticaret Merkezlerini, birer mükemmeliyet merkezi olarak tasarlayarak gümrük ve ticaret işlemleri açısından birçok yenilik ve avantaj içermesini öngörmekteyiz.”
Gümrük ve Ticaret Bakanı Tüfenkci, Türkiye'nin küresel düzeyde hizmet verecek lojistik merkezler için önemli avantajlara sahip olduğunu vurguladı. Türkiye'nin batısında dünya ticaretinin %40'ının yapıldığı Avrupa'nın, doğusunda dünya ticaretinin %25'inin yapıldığı Asya'nın bulunduğunu anımsatan Tüfenkci, “Türkiye 4 saatlik uçuşla Avrupa, Avrasya, Ortadoğu ve Kuzey Afrika'daki 1,6 milyar potansiyel müşteriye ve 28 trilyon dolarlık bir pazara kolayca erişim imkanına sahip. Bu avantajlara rağmen e-ticarette veya lojistikte bir küresel marka çıkarılamaması yeterli adımların atılmadığını göstergesidir. Bu yüzden Gümrük ve Ticaret Merkezleri önem arz ediyor” dedi.
TİCARETİN TÜM AKTÖRLERİ BİR ARADA OLACAK
Tarihi İpek Yolu'nu canlandırmayı amaçlayan, 65 ülkeyi kapsayan ve 1 trilyon dolarlık yatırım öngörülen "Bir Kuşak, Bir Yol Projesi"nin Orta Koridor'da yer alan Türkiye için önemli fırsatlar sunduğunu ifade eden Tüfenkci, şunları kaydetti: “Bütün bu potansiyeli harekete geçirmek ve küresel lojistik pazarından daha çok pay alabilmek için Gümrük ve Ticaret Merkezi Modeli'ni oluşturuyoruz. Planlaması, finansmanı ve yönetiminde de birçok yenilikçi yaklaşımı kullanarak modelimizin Türk ekonomisine ve iş dünyasına önemli bir artı değer katmasını hedefliyoruz. Modelimizin temel yaklaşımı kapsamlı ve profesyonel bir planlama, lojistik sektörünün tüm paydaşlarını bir araya getirme, modern imkanlar ve çok modlu taşımacılık altyapısı, teşvik ve kolaylaştırılmış gümrük işlemleri, kamu-özel sektör ortaklığıyla işletme ve yönetim modeli prensiplerini taşıyor."
“İSTANBUL'U ULUSLARARASI TİCARET ÜSSÜ YAPACAĞIZ”
Bülent Tüfenkci, ilk Gümrük ve Ticaret Merkezi'nin İstanbul'da kurulmasını planladıklarını belirterek, kentin avantajları ve önemine işaret etti. Tüfenkci, İstanbul dahilinde bakanlığın izin ve denetiminde faaliyet gösteren yaklaşık 1 milyon metrekare kapasiteye sahip 284 antrepo, toplam 1,4 milyon metrekare kapasiteli 46 geçici depolama alanı bulunduğunu bildirdi. Bülent Tüfenkci konuşmasını şöyle sürdürdü: "İnşallah birini Anadolu, diğerini de Avrupa Yakası'nda kuracağımız, gümrük ve ticaret merkezleriyle göz bebeğimiz İstanbul'umuza uluslararası ticaret üssü niteliği taşıyan, gelişmiş altyapıyla donatılmış, yenilikçi bir anlayışla yeni bir tesis kazandırmış olacağız. Gümrük ve Ticaret Merkezilerine ilişkin fizibilite çalışmamız, bakanlığımızın Tasfiye Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve Yıldız Teknik Üniversitesi'ndeki bir grup akademisyen ekiple müştereken yürütülmektedir. Projemiz kapsamındaki tüm paydaşlarla inşallah bir araya getirerek görüş ve öneri değerlendirmelerini de aldıktan sonra özellikle bu konferanstan sonra biraz daha bu işleri hızlandırmak istiyoruz."
GÜMRÜK VE TİCARET MERKEZİ STARTEJİSİ KONUŞULDU
Gümrük Bakanı Bülent Tüfenkci'nin kurulacak Ticaret ve Lojistik Merkezleri hakkında verdiği bilgilerin ardından konferans kapsamında oturumlar gerçekleşti. “Lojistik Kavramı, Dünya'da ve Türkiye'de Lojistik Merkezler” ve “Gümrük ve Ticaret Merkezi Ortak Akıl Konferans Amacı ve Metodolojisi” konulu oturumlarda bu merkezlerin nasıl olması gerektiği konusunda görüşlere yer verilerek dünya örnekleri aktarıldı. Yeni modellin İstanbul'a fayda sağlaması için stratejiler ve projeler hakkında bilgi alış verişi yapılırken, ne tür fırsatların ortaya çıkabileceği de ortaya kondu. Bakan Tüfenkci'nin açıklamalarından sonra söz alan UND Başkan Yardımcısı Cavit Değirmenci, konuyla ilgili görüşlerini aktardıktan sonra Türkiye'nin lojistik performansının artırılması için somut adımlara ihtiyacı olduğunu dile getirdi. UND Yönetim Kurulu Üyesi Vedat Tutu da bakanlıklar arasındaki koordinasyon eksikliğinin ortadan kaldırılması gerektiğini ifade ederek, bütün işlemlerin tek merkezde toplanması gerektiğini aktardı.
Kaynak:
lojistikhatti.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans