utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Üye Şirketlerden
/
“OMSAN’IN ÖLÇEK OLARAK DA KALİTE OLARAK DA TÜRKİYE’DE BİR BENZERİ YOK”
“OMSAN’IN ÖLÇEK OLARAK DA KALİTE OLARAK DA TÜRKİYE’DE BİR BENZERİ YOK”
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
04.06.2018
Yurtiçinde araçları demiryoluyla taşımaya başlayan Omsan, 800 bin araç kapasiteli bir sistemi yönetiyor. Omsan'ın 17 markaya hizmet verdiğini ve ölçek olarak da kalite olarak da Türkiye'de bir benzeri olmadığı iddiasında bulunan Omsan Genel Müdürü Doç. Dr. Hakan Keskin, lojistik pazarında ise karların düştüğünü, zararına taşımaların başladığını ve taşımaların kalitesizleştiği yönünde uyarılarda bulundu.
Geçtiğimiz yıl otomotiv sektöründe dünya genelinde 2017 yılında 99 milyona yakın araç üretildi. Türkiye'de aynı dönemde otomobil ve ticari araçlardan oluşan taşıt araçları segmentinde üretim 1,7 milyon olarak gerçekleşti. 2018 yılı için dünyada üretimin 2017 yılına göre yüzde 2 artacağı, ülkemizde ise artışın 2017 yılında olduğu gibi yine yüzde 14 bandında olacağı öngörülüyor. Bir otomobilin üretiminde yaklaşık 30 bin parçanın kullanıldığını belirten Omsan Genel Müdürü Doç. Dr. Hakan Keskin, bu rakamın lojistik sektörünün, otomotiv sektörü için ne kadar önemli olduğunu ortaya koyduğunu söyledi.
Karlar düştü, zararına taşımalar başladı, sorunlar başgösterdi
Son yıllarda Türkiye lojistik pazarına yabancı aktörlerin girmesi ve ekonomik kriz nedeni ile rekabetin, pazar ekonomisinin gerektirdiğinden öteye geçtiğini vurgulayan Keskin, “Kar marjları önceki yıllar ile kıyaslanamayacak şekilde düşmüş, neredeyse maliyetine hatta zararına taşıma yapıldığı görülmeye başlanmıştır. Buna bağlı olarak, hizmet kalitesi düşmüş, teslimatlarda gecikmeler, yüklemelerde hasarlar gibi sorunlarla karşılaşılmaya başlanmıştır” şeklinde konuştu.
“Otomotiv sektörünün aktörleri, lojistik ihtiyaçları için ürettikleri nihai ürünlerinin ve yedek parçalarının lojistiği (depolama, montajlama, etiketleme, dağıtım… vb) için daha ekonomik çözümler arayışı içindeler. Kurumsal lojistik firmalar ise bu yapı içinde varlığını sürdürmeye çalışmaktadır. Günümüzde otomotiv sektörünün lojistik açıdan en önemli beklentisi hızlı, kaliteli, esnek, en uygun maliyetli lojistik hizmet almaktır. Yakın gelecekte “Endüstri 4.0” kapsamında elektrikli motorların ve otonom araçların kullanılmasının lojistik sektöründe yeni hizmet biçimleri yaratacağı öngörülmektedir” diyen Hakan Keskin, verdikleri hizmetleri şöyle anlattı:
Yurtiçinde demiryoluyla düzenli araç taşınıyor
Omsan olarak hizmet sunduğumuz önemli sektörlerden birisi olan Türk otomotiv sektöründe, 2017 yılında otomobil ve hafif ticari araç segmentinde toplam pazar büyüklüğü 1 milyona yaklaşmıştır. Türkiye pazarında satılan her 3 araçtan birini taşıyan bir lojistik firması olarak, yakın gelecekte yurtiçinde pazardaki liderliğimizi sürdürmek ve müşteri portföyümüzü geliştirmek amacındayız. Ayrıca demiryolu taşımacılığının otomotiv lojistiğinde daha etkin kullanılması gerektiğine inanıyor, bu doğrultuda etkin adımlar atıyoruz. Bu kapsamda Omsan bir ilke imza atarak demiryolu ile yurtiçinde düzenli olarak otomobil taşımaya başladı. Otomobil yüklü ilk trenimiz İzmit/Köseköy'den 29 Aralık'ta hareket etti. Mersin/Yenice'ye her hafta 17 adet vagon ile 204 otomobil taşıyoruz. Böylelikle her bir seferde 26 adet oto taşıyıcının yükünü karayolları yerine demiryolu ile taşımaya başladık. Bu sayede, ülkemizdeki taşıma modları arasındaki dengesizliği gidermeye katkı sağlarken aynı zamanda çevre kirliliğini, trafik yoğunluğunu azaltmayı hedeflemekteyiz. Yurtdışında ise mevcut yapılanmamızı güçlendirerek yeni markalar ve yeni projeler arayışı içindeyiz.”
Omsan'ın Türkiye'de bir benzeri yok
Omsan'ın Türkiye'de otomobil lojistiğinde açık ara lider konumda olduğunu belirten Hakan Keskin, Türkiye'deki mevcut 42 markadan, 17'sine hizmet verdiklerini söyledi. Omsan'ın 17 markaya verdiği hizmetin ölçek olarak da kalite olarak da Türkiye'de bir benzeri olmadığını vurgulayan Keskin, sözlerine şöyle devam etti: “Otomobil lojistiği denildiğinde sadece oto taşıyıcılarla araç taşıma yapıldığı sanılıyor, oysa Omsan, fabrikadan, müşteriye kadar tüm zinciri yöneten 800 bin araç kapasiteli çok büyük bir sistemi yönetiyor.
Omsan'ın otomotiv sektörüne sunduğu ana hizmet kalemleri; bitmiş araçların gümrüklü ve gümrüksüz olarak stoklanması, sahada periyodik kontrollerinin yapılması, son kontrollerinin yapılarak teslimata hazır hale getirilmesi, ithalat ve ihracat taşımalarının (demiryolu, karayolu, denizyolu veya kombine taşımalarla) yapılması, yurtiçi dağıtımının icrası, sigorta – hasar yönetiminden oluşmaktadır. Tüm bu hizmetleri entegre olarak kullanan müşterilerimiz olduğu gibi, ihtiyaçlarına göre servis tercihleri yapan müşterilerimiz de bulunmaktadır.”
Hakan Keskin, 2010 yılında devreye aldıkları, “Omsan'la Arabam Tatilde” proje ile ödül aldıklarını hatırlattı. “Bu hizmet kapsamında tatilde arabalarını yanlarında isteyen tatilcilerin araçlarını İstanbul ve Ankara'dan; Bodrum, Dalaman, Antalya, İzmir'e taşıyoruz.
Tatil severler, tatil yolunda yorucu araç yolculuğu yapmak zorunda kalmıyorlar, kendileri uçak konforu ile seyahat ederlerken araçları içindeki bagajları ile birlikte Omsan güvencesiyle taşınmış oluyor” diyen Keskin, müşterilerin ihtiyaçlarına göre servislerii şekillendirme imkânları olduklarını söyledi.
Kaynak:
transmedya.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans