Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / “TÜRK NAKLİYECİSİNİ KAĞITTAN KURTARDIK, ŞİMDİ GENÇ EKİBİMİZLE YENİ İŞ FİKİRLERİ GELİŞTİRİYORUZ”

“TÜRK NAKLİYECİSİNİ KAĞITTAN KURTARDIK, ŞİMDİ GENÇ EKİBİMİZLE YENİ İŞ FİKİRLERİ GELİŞTİRİYORUZ”

“TÜRK NAKLİYECİSİNİ KAĞITTAN KURTARDIK, ŞİMDİ GENÇ EKİBİMİZLE YENİ İŞ FİKİRLERİ GELİŞTİRİYORUZ”26.02.2019
 “Amacımız tamamen taşımacılık ve lojistik sektörüne hizmet vermek ve bu hizmetin ağlarını artırmak” diyen SGS TransitNet Genel Müdürü Mine Kaya, geçtiğimiz yıl 350 bin adet beyan açtıklarını ve faaliyet gösterdikleri ülke sayısını 22'ye yükselttiklerini söyledi.

SGS TransitNet Genel Müdürü Mine Kaya, www.yesillojistikciler.com'a Türk nakliyecilerini kağıttan kurtaran Elektronik Gümrük Sisteminin kurucusu olan SGS'nin sayısal veriler ile değerlendirildiğinde 2018 yılını oldukça güzel tamamladığını söyledi. 2017 yılında SGS TransitNet olarak 260 bin adet beyan açtıklarını ifade eden Mine Kaya, 2018'de ise yüzde 18'lik bir büyüme gerçekleştirerek, açtıkları beyan sayısını 350 bin adede yükselttiklerini belirtti. Kaya, SGS ile taşımaların daha hızlı ve daha kolay yapıldığını ifade etti.
 
“FAALİYET GÖSTERDİĞİMİZ ÜLKE SAYISINI 22'YE YÜKSELTTİK, ŞU AN LÜKSEMBURG'DA YAPILANIYORUZ.”
 
Faaliyet gösterdikleri ülkelere İsviçre, Hollanda ve Slovenya'yı da kattıklarını vurgulayan Mine Kaya, “Bu ülkelerle birlikte faaliyet gösterdiğimiz ülke sayısını 22'ye yükselttik. Şu an Lüksemburg‘da yapılanıyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz ülke sayısını daha da yukarılara taşımak istiyoruz” diye konuştu. 
 
“MÜŞTERİ SAYIMIZI YÜZDE 20 ARTIRDIK.” 
 
Geçtiğimiz yıl müşteri sayılarında da yüzde 20 oranında artış olduğunu söyleyen Kaya, “Hizmet verdiğimiz müşteri sayısı şu an 586 adet. Hizmet ağımızı ve müşteri sayımızı her geçen gün artırıyoruz” dedi.“HİZMET AĞIMIZI GENİŞLETİYORUZ.”
 
Müşterilerine en iyi hizmeti vermek için çalışmalarını sürdürdüklerini söyleyen Kaya şunları anlattı:

“Hizmet ağımızı genişletiyoruz. 7 kişilik risk-kontrol bölümümüz var. Yeni müşterilerin beyanları veya hassas eşya beyanları önce burada inceleniyor ve onay veriliyor. Ayrıca müşterilerin kapanmayan beyanları da takip ediliyor. Zamanında kapanmasının yanında kapanmaması durumunda her türlü desteği veriyoruz. Yurtdışı gümrüklerine veya buradaki gümrüklere bu konuyla ilgili danışmanlık yapıyoruz. 5 kişilik pazarlama bölümümüz var. Müşterilerimize ziyaretler gerçekleştiriyoruz. Haftada en az 3-4 firmayı ziyaret ederek müşteri memnuniyetini ölçüyor ve müşteri taleplerini alıyoruz. Operasyon bölümümüze yaz ayında personel alımı yaptık. Bu yeni personellerin eğitimi tamamlandı. Şu an toplam 62 personelle sabahtan gece yarısına kadar hizmet veriyoruz. Bazı personellerimiz acil bir durum olur diye gece saat 2'ye, 3'e kadar da mesaide kalabiliyor. Zagreb ofisimiz 7/24 açık. Orada da sürekli hizmet veriyoruz. Müşterilerimize gerçekleştirmiş olduğumuz ziyaretlerde eksiklerimizi belirliyoruz ve müşteri odaklı çözümler ile ilerliyoruz. Onlariyileştirmemiz gereken şeyleri söyleyecek ki biz de bunlara göre şekillenelim.”
 
“MÜŞTERİLERİMİZ ACENTEYE İHTİYAÇ DUYMADAN OTURDUKLARI YERDEN BEYANLARINI AÇABİLİYOR.”
 
SGS TransitNet olarak aracı olmadan işlem yapabildiklerini anlatan Kaya, “Almanya'ya gidişlerde, oradan dönüşlerde ve Almanya üzeri yapılan parsiyel taşımalarda herhangi bir acenteye ihtiyaç duymadan müşterimiz oturduğu yerde beyan açabiliyor. Hatta bazı durumlarda ihracatta tek beyan üstünden ücret ödeyip, orada diğer parsiyel dağıtımlarını da gerçekleştirebiliyor. Bu da beyan başına ortalama 20-25 Euro hizmet bedeli ödeyen bir firmanın, en az 2-3 parsiyeli olanın da 75 Euro'ya kadar bir avantaj elde etmesi anlamına geliyor. Dönüşte tek parça bile olsa her bir taşımada en az 25-30 Euro kazanç sağlıyor. Müşterilerimizi sahip olduğumuz avantajları kullanma konusunda bilgilendiriyoruz. İtalya gümrüklerinin bize verdiği bir ayrıcalık var. Bu ayrıcalık sayesinde firmalara çok büyük bir hız kazandırdık. 15 güne varan transit süreleri de elde ediyorlar. Gümrük işlemlerinden zaman ve hız kazanıyorlar. Genel olarak müşteriler bizden memnun. Yeni alınan personellerimizin eğitimleri tamamlandıktan sonra bölgeleri ziyaret ettik. Herkes ‘Sorularımıza sizden anında cevap alıyoruz' diyor. Bunları duyduğunuz zaman da memnun oluyorsunuz” dedi. 
 
“BU ZORLU KOŞULLARDA MÜŞTERİYE FAYDA SAĞLAYACAK İYİLEŞTİRMELER YAPMAYA GAYRET EDİYORUZ.”
 
2019 yılının durgun başladığını vurgulayan Mine Kaya şunları anlattı:

“Bu yıl özellikle 2018'in sonunda sıkça duyduğumuz ithalattaki boş veya gecikmeli dönüşler konusunu biz de hissediyoruz. Boş dönüşler eski haline gelmiş olsaydı şu an daha farklı bir konumda olurduk. Yaptığımız firma ziyaretlerinde ‘önünü görememek' durumunu gözlemliyoruz. Firmalar haklı olarak endişeliler ve bir an önce ne olacağını anlamak istiyorlar. Dolayısıyla taşımacılığın böyle bir endişesi var. Bazı firmaların küçülmeye gittiğini duyuyorum. Sektörün bir bekleyiş içerisinde olduğunu söyleyebilirim. Biz yine de bu zorlu koşullarda müşteriye fayda sağlayacak iyileştirmeler yapmaya gayret ediyoruz. Uluslararası taşımacılık yapan firma sayısı 2 bin civarındaydı. Fakat bunların Türkiye taşımalarına bakarsanız yüzde 60-65'i Avrupa ülkelerine ve benzeri ülkelere yani ortak transiti kullanabilecek yerlere yönelik yapılıyor. Geri kalan İran ve benzeri ülkelerde mecburen TIR Karnesi devreye girdiği için ve bunu da her ülkede kullanamayacağından bin 500 civarında diyebiliriz. Tabi bazılarının kardeş firmaları var.  Ayrıca sektördeki bazı büyük firmalar kendi teminatlarını da almışlar. Buna rağmen ithalatta sağladığımız faydaları gördükleri için bizimle çalışmaya devam ediyorlar. Eleme yaparsak sektörde bizimle çalışabilecek potansiyel firma sayısının 1000 adet olduğunu söyleyebiliriz. Biz bu firmaların yarısından fazlasına hizmet veriyoruz. Şunu da diyebiliriz sektörde 2 kat büyüme potansiyelimiz var. Biz de bu amaç için çalışıyoruz. Gerçi biz her sene ekonomik koşulları da göz önünde bulundurarak bir hedef belirlemek zorundayız. Bu sene yüzde 10'luk bir büyümeyi öngördük. Geçen senelerde daha fazlaydı. Örneğin geçen yıl yüzde 25'ten fazla bir büyüme gerçekleştirdik. Zor bir yıl ve biz de taşımacıların içinde bulunduğu bu zorluğun farkındayız. Gerek ekip, gerekse yönetim olarak elimizden ne gelirse yapmaya hazırız. Müşterilerimizin bize gösterdikleri bağlılık ve duydukları güven için teşekkür ederiz. Yeni kanun gereği biz kendi içimizde hem otomasyonel açıdan hem de çeşitli düzenlemeler açısından üzerimize düşen her görevi yaptık. Amacımız tamamen taşımacılık ve lojistik sektörüne hizmet vermek ve bu hizmetin ağlarını artırmak.”
 
“ÖNERİ SİSTEMİ GELİŞTİRDİK.”
 
SGS TransitNet içinde bir öneri sistemi geliştirdiklerini ifade eden Kaya, çalışanlarının özellikle genç insanlardan oluşmasının parlak fikirlerin ortaya çıkmasına neden olduğunu söyledi. Ekip olarak şu an daha neler yapabileceklerini düşündüklerini kaydeden Kaya, “Belki hiç ummadığınız alanlarda da çıkış yapabiliriz” diye konuştu.
 
Röportaj: Şenel Özdemir