utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Üye Şirketlerden
/
12 BİN PERSONELLE AYDA 12 MİLYON KİŞİYE HİZMET VEREN ARAS KARGO, 650 KİŞİ DAHA BÜNYESİNE KATACAK
12 BİN PERSONELLE AYDA 12 MİLYON KİŞİYE HİZMET VEREN ARAS KARGO, 650 KİŞİ DAHA BÜNYESİNE KATACAK
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
10.01.2018
Aras Kargo 12 bin kişilik uzman kadrosuyla her ay 12 milyon kişi, kurum ve kuruluşa hizmet veriyor. Çalışanların yaklaşık yüzde 80'i mavi yakadan oluşuyor. Zorlu iş koşulları ve bedensel güç ihtiyacı nedeniyle erkek egemen bir sektör olmasına rağmen çalışanların yaklaşık yüzde 16'ı kadın çalışanlardan oluşuyor. Beyaz yaka çalışanların eğitim durumuna bakıldığında ağırlıklı ön lisans ve lisans olduğu görülüyor. Mavi yaka çalışanların eğitim durumları ise çoğunlukla lise mezuniyeti seviyesinde.
Aras Kargo Genel Müdürü Hikmet Nuri Bulduk, 2018 yılında artan iş hacmiyle birlikte beyaz yakada yaklaşık 80, mavi yakada ise yaklaşık 650 kişilik bir artış planladıklarını söyledi. Hikmet Nuri Bulduk, insan kaynağı ile ilgili sorularımızı yanıtladı.
Firmanızın insan kaynağı politikası nedir? İşe alımlarda kriterleriniz neler? Yabancı dil, deneyim, eğitim vb en çok neyi göz önünde bulunduruyorsunuz?
İnsan Kaynakları politikamız, Aras değerlerini benimseyen, şirketimize eğitim düzeyi yüksek, yenilik ve değişimlere açık, girişimci, dinamik, sonuç odaklı, kendini ve işini geliştirmeyi hedefleyen insanlar kazandırmayı, aynı zamanda çalışanlarımızın hem bireysel hem de mesleki anlamda kendilerini geliştirebilmeleri için huzurlu ve profesyonel bir çalışma ortamı yaratmayı, yeteneklerinden, güçlerinden ve yaratıcılıklarından azami fayda sağlamayı, onlara sürekli yatırım yaparak çalışan memnuniyetini en üst noktaya çıkarmayı ve nitelik ve performansları doğrultusunda kariyer yapmalarına olanak sağlamayı hedeflemektedir. İşe alım sürecimizdeki ana amacımız, organizasyonumuzun vizyon, misyon, strateji ve değerlerimizle uyumlu, işin gerektirdiği yetkinliklere sahip, doğru kişileri doğru işe yerleştirmektir. Bu süreçteki ana kaynağımız çalışanlarımızdır. İşe alım sürecimiz «fırsat eşitliği» esasına dayanmakta ve aynı standartlar çerçevesinde objektif bir değerlendirme süreci izlenmektedir.
Çalışanlarınıza yönelik yaptığınız eğitimler ve sosyal sorumluluk projeleri nelerdir?
Aras Kargo son yıllarda yepyeni bir sorumluluk stratejisi benimsemiş durumda. Önce evimizin içini toplamalıyız diyerek, dışarıdaki kurumsal sosyal sorumluluk projelerine kısıtlı bütçe ayırmak yerine, kurum içine dönük sorumluluk projelerinde etkin olmaya karar verildi. Arama toplantıları ve araştırmaların sonucunda bu anlamda üç noktaya odaklandık. Eğitim, kadın çalışan ve çevre. Eğitim seviyesi düşük olan sektörümüzde fark yaratacak kişisel ve sektörel eğitim sağlamak amacıyla 2010 yılında kurulan Aras Akademi şimdiye kadar binlerce mezun verdi. Çözüm ortaklarımız üniversiteler oldu. Toplamda 27 üniversite ile çalışıyoruz. Çalışanlarımıza yönelik yaptığımız tüm eğitimler Aras Akademi çatısı altında gerçekleşiyor. Aras Kargo çalışanlarına yönelik Kişisel Gelişim, Mesleki Gelişim ve Liderlik Programları ana başlıkları altında güncel 56 alt başlıkta eğitim tasarımımız bulunmaktadır. 2017 döneminde 1.293 sınıf, 8.89 kişi/saat eğitim gerçekleştirdik. Amacımız çalışanlarımıza sadece bilgi ve beceri kazandırmak değil, kazandırdığımız bilgi ve becerinin uygulanabilir olmasını sağlamaktır. Bu sebeple 2012 yılında eğitimin sürekliliğini sağlamak için e-öğrenme sistemine geçtik, 2014 yılında ise uygulamalı kargo okulu olan ve sektörde yine bir ilk olan İlk Adım Okullarını açtık. Aras Kargo çalışanları için simülasyon merkezi olarak tasarlanan eğitim merkezlerimizde oryantasyondan, teknik ve kişisel gelişim eğitimlerine varıncaya dek geniş bir yelpazede uzman iç eğitmenlerimiz tarafından eğitimler gerçekleştirilmektedir.
Aras Akademi sadece çalışanlarımıza yönelik değil çalışanlarımızın ailelerine yönelik seminerler organize ettiği Aile Akademisini de 2012 yılında hayata geçirmiştir. İlk olarak İstanbul'da 400 kişiyle başlayan "Aile Okulu" seminerlerimiz, bugün tüm Türkiye'de 4.000 + kişiye ulaştı. Aile Akademisi Seminerlerimizde ebeveynlere; iletişim becerileri, ergen psikolojisi, çocuk psikolojisi, kişisel gelişim ve çocuklarla kaliteli zaman geçirme konularında eğitim verirken; çocuklarımıza, farklılıkları kabul etme, duyguları anlama, etkili iletişim ve ben kimim, çevremde kim var konularında seminerler gerçekleştirildi. Aras Kargo'da aynı zamanda erkek egemen bir sektör olmamıza rağmen kadın çalışanlara yönelik çalışmalarımız bulunuyor. Aras Kargo 2014'te Birleşmiş Milletler'in Kadınların Güçlenmesi Prensipleri'ne (WEPs) imza atan ilk kargo şirketi oldu. Bu süreçte kadın çalışan sayımızı artırmak için kota koymaktan tutun da çalışma hayatında anneleri en çok zorlayan izin süreçlerinin kolaylaştırılmasına kadar pek çok adım atıldı. Annelere esnek çalışma saati uygulaması getirildi. Aras Kargo'da bebekler 1 yaşına gelinceye kadar her gün iki saat süt izni, bir-üç yaş arası her gün bir saat bebek bakım izni ve üç yaşına kadar Cumartesi anneler izin kullanıyor. Anneler için okulun ilk ve son günü, aşı günü izinleri prosedüre eklendi. "Kazandır-kazan" öneri sistemi ile kadın çalışan öneren çalışana prim sağlandı. Hijyenik emzirme odaları, çalışanlara yönelik anne-çocuk sağlığı eğitimleri ve daha fazla kadın çalışan için tüm şirkete öneri anketi uygulaması hayata geçirildi. Çevre konusunda da Doğa Dostu Araslar oluşumumuz çatısı altında, çalışanlarımız ve ailelerine yönelik çevreyi ve doğayı koruma konusunda farkındalık yaratacak etkinlikler düzenliyoruz. Son 2 yıldır Turmepa işbirliği ile yürüttüğümüz kıyı temizliklerini bu anlamda yaptığımız işlere örnek olarak verebiliriz. Bu Türkiye'nin tüm kıyılarında 8 farklı lokasyonda 2 ton atık toplayarak, denizlere karışmasına engel olup, geri dönüşüme gönderdik.
Lojistik sektörüne yönelik istihdamı arttırmak için kamu neler yapabilir, beklentileriniz nelerdir?
Türkiye' de 35-40 yıllık çok genç bir sektör olmasına rağmen kargo sektörü, serbest piyasa ekonomisine geçişle ivme kazanmış, son yıllarda e-ticaretin de etkisiyle daha da gelişerek reel sektörün vazgeçilmez çözüm ortağı haline gelmiştir. Günlük operasyon hacmi çok yüksek olan sektör, 100 binden fazla kişiye istihdam sağlıyor. İstihdama çok önemli katkısı olan bir sektör olarak, İşveren üzerindeki vergi ve sigorta yüklerinin azaltılarak iyileştirilmesi, depolama alanları için bedelsiz arazi tahsisi, en önemli üretim girdileri olan akaryakıtta, lastik ve bakım için gerekli malzemelerde ÖTV indirimleri gibi maliyetlerini düşürerek istihdama katkı sağlayacak teşviklerle, destekler verilmesi, istihdam için yararlar sağlayacaktır kanısındayız.
Üniversitelerin lojistik mezunlarına yönelik staj veya işe alım konusunda bir işbirliğiniz veya çalışmanız var mıdır?
Ticaretin gelişmesi açısından önemli bir rol oynayan kargo sektörü, ekonominin parlayan sektörlerinden biri olmaya devam ediyor. Özellikle e-ticaret ve mobil ticaretin gelişimiyle sektörün büyümesi hızlandı. Sadece lojistik okulları değil farklı disiplinlerde eğitim alan gençlerimizin de sektöre olan ilgisi artmaya başladı. Bu açıdan, birçok farklı branşı içinde barındıran sektörümüz, gençler açısından gerek kurum içinde gerekse de dışındaki girişimci ruhlara önemli kariyer fırsatları sunuyor. Bizler de bu bilinçten yola çıkarak Aras Akademi'nin iş birliği içerisinde olduğu eğitim kurumları başta olmak üzere birçok üniversite ve meslek lisesi öğrencileriyle staj veya yeni mezunlara yönelik MT (Management Trainee) programlarını hayata geçiriyoruz.
Kaynak:
transmedya.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans