utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Karayolu
/
1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ'NDE ÇALIŞMALAR HIZLANDI
1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ'NDE ÇALIŞMALAR HIZLANDI
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
03.02.2018
1915 Çanakkale Köprüsü için boğazın her iki yakasındaki kara bağlantı noktalarında tamamlanan sondajların ardından çalışmalar hız kazandı.
Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü olacak "1915 Çanakkale Köprüsü" için boğazın her iki yakasındaki kara bağlantı noktalarında tamamlanan sondajların ardından çalışmalar hızlandı.
Bölgede, kuru havuz imalatları kazı çalışmaları ile köprü kule kesonlarının oturacağı alanlarda deniz dibi tarama çalışmaları tamamlandı.
Marmara Bölgesi'nin 5. asma köprüsü olarak hizmet verecek köprünün 2 bin 23 metre orta açıklık, 770'er metre yan açıklıklar, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle toplam uzunluğunun 4 bin 608 metre olması öngörülüyor.
"2x3" şeritli olarak trafiğe hizmet verecek köprünün tabliyesi ise yaklaşık 45,06 metre genişlikte ve 3,5 metre yükseklikte olacak. Tabliyenin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları yapılacak.
Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü
Tamamlandığında "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanına sahip olacak köprü için 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 10 alt geçit köprüsü, 33 üst geçit köprüsü, 6 köprü, 43 alt geçit, 115 çeşitli ebatlarda menfez, 12 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa edilecek.
Boğazın gerdanlığı olarak nitelendirilen köprünün inşaatının başlamasıyla birlikte bölgedeki şantiye kurulum çalışmaları hızlandı.
Kuru havuz imalatları kazı çalışmaları tamamlanıp grobeton ve seçme malzeme tesviye çalışmalarına ise devam ediliyor. Köprü kule kesonlarının oturacağı konumlarda deniz dibi tarama çalışmaları da tamamlandı. Asma köprüde ve otoyol güzergahında yapılacak proje çalışmaları ise görevli ekiplerce sürdürüyor.
19 Aralık'ta başlanan kamulaştırma çalışmaları ise sürüyor.
Kaynak:
dunya.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans