utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Gündem
/
AHMET ARSLAN: 80 YILLIK UNUTULMUŞLUK MEGA PROJELERLE ORTADAN KALKTI
AHMET ARSLAN: 80 YILLIK UNUTULMUŞLUK MEGA PROJELERLE ORTADAN KALKTI
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
19.06.2018
Arslan, yaptığı açıklamada, 30 Ekim 1973'te hizmete açılan Boğaziçi Köprüsü yani 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ile 1 Temmuz 1988'de hizmete açılan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün yapımı için devletin önce borçlandığını sonra da bu borcu faiziyle ödediğini anlattı.
?Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 80 yıllık unutulmuşluğu ortadan kaldırmak için ülkenin dört bir yanında binlerce proje başlattıklarını ifade ederek, "Bu kadar projeye aynı anda devam edebilmek için özel sektör dinamiği ve finansmanı ile Kamu Özel İşbirliğine gittik. Ülkenin hayati projelerini onların yaptığı gibi geleceğe bırakmak yerine şimdi yapmayı tercih ettik." dedi.
Bakan Arslan, 80 yılda yapılan ulaştırma yatırımlarının üç katının son 15 yılda yapıldığına dikkati çekerek, "81 ilde vatandaşlarımızın ödediği vergiler ile çok az yatırım yapılabiliyordu. Şimdi ise büyük projeleri yap-işlet-devret (YİD) ile yaparak, kamu kaynakları ile de 81 ilimize dev yatırımlar yapıyoruz. Muhalefetin işi gücü iftira." diye konuştu.
Ülkenin 81 şehrinde "vatandaşlar ulaşabilsin, erişebilsin" diye 474 milyar liranın üzerinde yatırım yaptıklarını anlatan Arslan, bölünmüş yol ağının 6 bin 100 metreden 26 bin 17 kilometreye çıktığını ve 80 yılda yapılan bölünmüş yol miktarının 3 katını geçtiğini söyledi. Arslan, "80 yıllık unutulmuşluğu ortadan kaldırmak için ülkenin dört bir yanında binlerce proje başlattık. Bu kadar projeyi aynı anda devam edebilmek için özel sektör dinamiği ve finansmanı ile Kamu Özel İşbirliğine gittik. Ülkenin hayati projelerini, geleceğe bırakmak yerine şimdi yapmayı tercih ettik." değerlendirmesinde bulundu.
Arslan, 15 yılda 3 milyar 645 milyon lira yatırımla Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü, 5,4 milyar lira yatırımla Osmangazi Köprüsü'nü inşa ettiklerini belirterek, 13,45 milyar lira yatırımla dünyanın en uzunu açıklıklı köprüsü 1915 Çanakkale Köprüsü ve bağlantı yollarının yapım çalışmasının sürdüğünü ifade etti.
Marmaray, Avrasya Tüneli ve Bakü-Kars-Tiflis Demiryolu'nu hizmete sunduklarını anımsatan Arslan, Türkiye'yi yüksek hızlı tren ülkesi haline getirdiklerini kaydetti.
Arslan, İstanbul Yeni Havalimanı'nın 29 Ekim'de hizmete açılacağını dile getirerek, devleti doğrudan borçlandırmadan, kamu özel ortaklığıyla dünyanın gıptayla baktığı projeleri gerçekleştirdiklerini söyledi.
"YİD ile yapılan havalimanlarının geliri 440 milyon avro"
İşletme süresi dolan ve yeniden imtiyaz sözleşmesi imzalanan havalimanlarından elde edilen gelirin 10 milyar dolar olduğuna dikkati çeken Arslan, YİD modeliyle yapılan havalimanlarında garanti fazlasından elde edilen gelirin 440 milyon avro olduğunu bildirdi.
Osman Gazi Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Avrasya Tüneli'nde de havalimanlarında olduğu gibi işletme süresi sonunda yapılacak yeni sözleşmelerle önemli gelir elde edileceğinin altını çizen Arslan, "Ne yaparız da bu dev projelere çamur atarız sadece onun peşindeler." dedi.
Stratejik ürünlerde yerli ve milli üretim
"Tüm gelişmiş ülkelerde olduğu gibi devlet altyapıyı getirir, özel sektör de fabrikasını kurar. Son 16 yıldır ülkemizde olan da budur." diyen Arslan, Türkiye'nin artık stratejik ürünlerin üretimini de gerçekleştirdiğini söyledi. Arslan, şunları kaydetti:
"Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde Başbakanımız Binali Yıldırım vizyonuyla son yıllarda milli ve yerli şartlarda bazı ürünleri üretmemizin sebebi de budur. Şu anda Türkiye, insansız hava araçlarından helikoptere, yerli uçak Hürkuş'tan yerli baz istasyonu ULAK'a, yerli tren motorundan vagona, haberleşme uydusuna kadar birçok şeyi üretebiliyor. Milli YHT'nin tasarım çalışmaları son hız sürüyor. Yakın zamanda elektrikli otomobil üretimini de başlatacağız. Bilişimde dünyanın en ileri teknolojilerine sahip ülke olmak için önemli mesafeler katediyoruz."
Kaynak:
ulasimonline.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans