utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Gündem
/
ASRIN PROJESİ İÇİN 21 LOJİSTİK MERKEZİ
ASRIN PROJESİ İÇİN 21 LOJİSTİK MERKEZİ
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
26.03.2018
Türkiye, Demir İpek Yolu projesi kapsamında 21 lojistik merkezi ile ticaretin kalbinde olacak. Ürünler buralardan limanlar yoluyla dünyaya açılacak.
Çin tarihî İpek Yolu'nu yeniden canlandırmayı hedefleyen Bir Kuşak, Bir Yol projesine yönelik çalışmalarını sürdürürken Türkiye de lojistik ve ulaşım alanındaki çalışmalarına hız verdi. Pekin ile Londra'yı demir yolu ile birbirine bağlayacak projede Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile kilit bir role sahip olan Türkiye toplam 21 lojistik merkezi ile uluslararası mal ticaretinde yerini sağlamlaştıracak. Gazetemize açıklamalarda bulunan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, lojistik merkezlerinin 8'ini tamamlanıp hizmete açıldığını belirterek şu bilgileri verdi: Dokuzuncu olarak Erzurum Lojistik Merkezi'i tamamlamış bulunuyoruz, onu da hizmete açacağız. Merkezlerin sayısını 21'e çıkarmayla ilgili de inşaatlar Konya, Karaman, Sivas, Samsun'da devam ediyor. Şimdi bir lojistik master projemiz var. Lojistik merkezlerini; organize sanayi bölgeleri, fabrikalar ve büyük sanayi üretimi yapan tesislere bağlıyoruz. Demiryolu aracılığıyla yılda yaklaşık 28,5 milyon ton yük taşımaktayız. Bu demiryolları ağlarını söz konusu yerlere entegre ettiğimizde taşınan yük miktarı 2 katına çıkmış olacak.
MERSİN'E 3. KONTEYNER LİMANI
Bütün ulaştırma projelerinin birbirini tamamlıyor olmasının önemine işaret eden Bakan Aslan, sözü Türkiye'nin liman durumuna getirdi. Mevcut Alsancak Limanı'nın İzmir'in içerisine çok sıkıştığını ve yetmediğini anlatan Bakan Arslan, kapasiteyi karşılamak için Kuzey Ege Çandarlı Limanı'nı inşa ettikleri söyledi. Bakan Arslan, Türkiye'nin deniz taşımacılığı ile uluslararası ticarette söz sahibi olması adına yürüttükleri liman çalışmaları hakkında şunları aktardı: Özellikle Karadeniz Bölgesi'nde en kritik ve büyük ölçekli limanımız Filyos'un inşaatı başladı, altyapısını tamamlıyoruz. Burası bittikten sonra üstyapısını yap-işlet-devret modeli ile ihale edeceğiz. Mersin ve İskenderun limanları özelleştirildikten sonra kapasiteleri çok arttırıldı. O bölgede özel sektör çok liman yaptı. Ancak beklentimiz o ki gelecekte bu kadar yol bağlantısı yapıp, Çin ve Kazakistan'dan, Bakü-Tiflis-Kars marifetiyle ülkemiz üzerinden Avrupa'ya yük gönderebilmek. İşte bunun için Mersin konteyner limanını da planlıyoruz. Mersin'de üçüncü bir aktarma limanı yapacağız.
Boğazların yükünü hafifletecek dev proje hızla ilerliyor
Hem ihracata hem de ithalata büyük katkı sağlaması beklenen Filyos Limanı'nın altyapı işlerinin yüzde 60'ının bu yıl tamamlanması planlanıyor. Proje kapsamında, 2 bin 450 metre uzunluğunda ana mendirek, bin 370 metre uzunluğunda tali mendirek, 3 bin metre uzunluğunda rıhtım, yaklaşık 20 milyon metreküp tarama, geri saha dolgusu ve tahkimat işleri yer alıyor. Altyapı inşaatlarının kamu kaynaklarıyla yapılacağı, üstyapının ise Yap-İşlet-Devret ile ihale edilmesinin planlandığı belirtiliyor.
Limanın, hem Marmara'daki limanları hem de Boğazların yükünü hafifletmesi bekleniyor. Ayrıca Orta Asya ve Karadeniz kaynaklı ticaretin de demiryolu üzerinden güneye ve Orta Doğu'ya ulaşmasına imkan sağlanacak. Filyos Limanı tamamlandığında Türkiye'nin en büyük 3'üncü, Karadeniz Bölgesi'nin ise en büyük limanı olacak.
Liman yakınındaki Filyos Endüstri Bölgesinde de çalışmalar sürüyor. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının bu yıl bitmeden bölgenin yeni yatırımcılarını belirleyeceği ifade ediliyor. 597 hektar büyüklüğündeki bölgede kamulaştırma, harita yapımı ve jeolojik-jeoteknik etüt raporu çalışmaları tamamlanmış durumda. Endüstri bölgesinin yanında yer alan limana bağlanacak demir yolu güzergâhının ise Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından belirlenmesi bekleniliyor. Bölgede elektrikli teçhizat imalatı, makine ve alet imalatı, motorlu kara taşıtı imalatı ile diğer ulaşım araçlarının imalatı gibi katma değeri yüksek, orta ve yüksek teknoloji yoğunluklu sektörlerin yer alması planlanıyor.
12 BİN KİŞİYE İŞ İMKÂNI SUNACAK
2019 yılının ortasında bitirilmesi planlanan limanın devreye girmesiyle yaklaşık 600 hektarlık bir alan endüstri ve sanayi merkezi hâline gelecek. Proje bölgede 12 bin kişilik istihdam oluşturacak.
Cabir TURGUT - Osman ÇOBANOĞLU / TÜRKİYE
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans