utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Üye Şirketlerden
/
ASYAPORT, DEV GEMİLERE DE "STANDART TARİFE" UYGULAYACAK
ASYAPORT, DEV GEMİLERE DE "STANDART TARİFE" UYGULAYACAK
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
03.12.2018
Türkiye'nin en büyük, Avrupa'nın ilk 10 limanından biri olan Asyaport tarafından 334 metre uzunluğunda 43 metre genişlikte 8 bin 598 konteyner kapasiteli Hindistan bandıralı "CPO Hamburg" adlı dev konteyner gemisine standart gemi tarifesi uyguladı.
Asyaport Limanı İşletme Müdürü Kadir Uzun, yaptığı açıklamada tarifenin Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü Strateji Dairesi Başkanlığı tarafından Ekim ayında uygulamaya konulduğunu belirtti.
AMAÇ, DAHA FAZLA GEMİ ÇEKMEK
Bu uygulamanın Türkiye'deki limanlarına daha çok yabancı bayraklı gemi çekebilmek için yapıldığını aktaran Uzun, "Türkiye limanlarına daha fazla gemi getirebilmek adına Çanakkale geçişlerinde uygulanan tarifelerle ilgili yapmış olduğumuz çalışmalar, bakanlığımızın da olumlu yaklaşımıyla çok müspet bir sonuca ulaşmış bulunmaktadır" diye konuştu.
UYGULAMA VERİMLİ OLACAK
Uygulamanın çok verimli olduğunu ve bu kapsamda Asyaport'a ilk geminin yanaştığını aktaran Uzun, şunları kaydetti:
"Bunun ilk meyvelerini de topluyoruz. CPO Hamburg gemisi, 334 metre olan gemimiz. IMED hattı ile Türkiye'den Hindistan'a direk sefer yapan bir gemi. Bu gemi Boğazlar'daki tarifeli uygulamaların normal gemi geçişleri tarifesine getirilmesiyle birlikte ilk defa limanımıza yanaşmış olup buradaki avantajdan yararlanmıştır.
Hindistan'a direk sefer yapan bir gemidir. Bunun devamı gelecek. Bundan sonraki gemilerimiz de bu hatta tamamı 300 metrenin üzerine çıkıyoruz. Bu da Türkiye için daha büyük katkı. Daha fazla konteynerin Türkiye üzerinden geçişinin sağlanması adına güzel bir gelişme."
STANDART TARİFE UYGULAMASI
Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü Strateji Dairesi Başkanlığı tarafından 300 metre ve üzerindeki gemilerin Marmara Denizi'ndeki liman ve kıyı tesislerine ticari maksatlı uğrak yapmaları durumunda bu gemilere 300 metre altındaki gemilerde olduğu gibi standart tarife ücretinin uygulanacağı bildirilmişti.
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans