Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / B2CDIRECT’TEN LOJİSTİĞE DE İVME KAZANDIRACAK İŞ BİRLİĞİ

B2CDIRECT’TEN LOJİSTİĞE DE İVME KAZANDIRACAK İŞ BİRLİĞİ

B2CDIRECT’TEN LOJİSTİĞE DE İVME KAZANDIRACAK İŞ BİRLİĞİ03.12.2018Türkiye'nin E-İhracat Uzmanı B2CDirect, Yandex ve Sberbank iş birliğini duyurdu.

Türkiye'nin E-İhracat Uzmanı B2CDirect, Yandex ve Sberbank iş birliğiyle gerçekleştirdiği yeni global pazaryeri projesini duyurdu. “Bringly” adı verilen global pazaryeri  projesine destek verecek olan B2CDirect, 1 Milyar Dolar değerleme ve 500 Milyon Dolar sermaye ile kurulan şirketin Türkiye'deki tek ve yetkili iş ortağı oldu. Bu stratejik iş birliği kapsamında uluslararası teslimat, ihracat ve pazaryeri entegrasyon çözümleri sunacak olan B2CDirect, Türk markalarını Rusya'daki milyonlarca müşteriye ulaştıracak.

Türkiye'nin E-İhracat Uzmanı B2CDirect, Yandex ve Sberbank iş birliğini duyurdu. İş birliği kapsamında, 1 Milyar Dolar değerleme, 500 Milyon Dolar başlangıç sermayesi ile Yandex ve Sberbank ortaklığıyla kurulan Yandex.Market şirketine lojistik ve stratejik operasyon desteği verecek olan B2CDirect, “Bringly” adı verilen pazaryeri çözümü ile Yandex.Market'in Türkiye'deki tek ve yetkili iş ortağı oldu. Bu stratejik iş birliği sayesinde B2CDirect, Türk markalarını Rusya'da milyonlarca müşteriye ulaştıracak.

Rusya'da 5 yıl içinde e-ticaret alanında liderliği ele geçirmeyi hedefleyen Yandex.Market, B2CDirect desteği ile global pazaryeri olan “Bringly”de Türk markalarına Rusya ile yapacağı e-ihracatta güvenilir, hızlı ve şeffaf bir hizmet imkanı sağlayacak.

Türkiye'nin e-ihracat uzmanı B2CDirect, iş birliği ile e-ihracat operasyonları için ekonomik, kaliteli ve uçtan-uca tasarlanmış lojistik hizmetleri de sunacak. Türkiye'den Rusya'ya e-ihracat yapmaya hazırlanan şirketlere kapsamlı çözümler sunacak olan B2CDirect, toplamda 230'dan fazla ülkeye teslimat ve gümrükleme çözümü sunarken tüm maliyetleri müşterilerine önceden kesin ve garantili bir şekilde bildiriyor.

B2CDirect, sunduğu sınır ötesi e-ticaret ve pazaryeri entegrasyon çözümü ile Türkiye'de her ölçekten işletmenin ürünlerini Rusya pazarına sunmasını ve milyonlarca Rus müşterine ulaşmasını sağlayacak.

10 MİLYAR DOLAR'LIK SINIR ÖTESİ İŞLEM HACMİ

Rusya'nın 27 milyar Dolar'lık e-ticaret iş hacminde, online gerçekleşen her 3 siparişten birisi artık yurt dışından geliyor.  2018 yılında, 10 milyar Dolar'ı aşması öngörülen sınır ötesi işlem hacminde, bu stratejik iş birliği ile 2019 yılında Türkiye'den 50 milyon Dolar'lık iş hacmine ulaşmayı hedeflediklerini belirten Türkiye'nin E-İhracat Uzmanı B2CDirect'in Genel Müdürü Yusuf İbili, “Yandex.Market, Rusya'da e-ticaret alanında lider şirketlerden biri, yeni operasyonlarında Türkiye'yi tercih etmelerindeki en büyük etkenlerin başında  Türk markalarının bilinir olması, ürün kalitesi ve özellikle de Türkiye'nin sahip olduğu konum avantajı geliyor” dedi.

1 MİLYAR DOLAR'LIK E-TİCARET İŞLEM HACMİNE ULAŞILACAK

 B2CDirect olarak bu stratejik iş birliği ile Türkiye'nin e-ihracat hacmini daha da artıracaklarını belirten Yusuf İbili, “Ülkemizde faaliyet gösteren 2,5 milyon kayıtlı KOBİ'nin 900.000'i potansiyel ihracatçı durumunda ama bu KOBİ'lerin sadece 65.000'ini ihracat yapıyor. B2CDirect olarak biz de KOBİ'lerimizin bu potansiyellerini en etkili şekilde değerlendirmeleri için onlara direkt ve tek kanaldan tüm ihtiyaçlarına yönelik sürdürülebilir çözümler üretiyoruz” dedi.

Türkiye'deki satıcıların Rusya ile yapacağı e-ihracat işlem hacminin 2023'te 1 milyar Dolar'a ulaşacağını öngördüğünü belirten İbili, Rusya'nın sahip olduğu toplamda 10 milyar Dolar'lık sınırötesi e-ticaret işlem hacmine de dikkat çekerek, bu rakamın 2023 yılında 15 milyar Dolar üzerinde bir büyüklüğe ulaşacağını tahmin ettiklerini belirtti.

500 EURO'YA KADAR ALAN SİPARİŞLERDE GÜMRÜK VERGİSİ ALINMIYOR

Rusya'nın dünyanın en hızlı büyüyen e-ticaret ülkelerinden biri olduğunu belirten B2CDirect Genel Müdürü Yusuf İbili,  “2017 yılında Rusya'da toplam e-ticaret hacmi 27 milyar dolara ulaştı. Rusya'da yapılan online alışverişlerin her 3 tanesinden 1'i sınır ötesinden yapılıyor. Rusya'ya gönderdiğiniz 500 Euro'ya kadar olan siparişlerde gümrük vergisi ve yurt dışı KDV'den muaf olunuyor, bu da özellikle pahalı ürünlerin e-ihracatını yapan firmalar için daha karlı satışlar anlamına geliyor. Yeni iş birliğimizle birlikte Türk markalarını Rusya'daki milyonlarca müşteriye ulaştırmaya hazırız” diyor.

Yakın zamanda hayata geçirecekleri yeni çözümlerle iki ülke arasındaki ticarette yerel para birimlerinin de kullanılmasına imkan tanıyacaklarını belirten İbili, ürün satışında Ruble olarak fatura kesebilirken, Bringly'den gelecek hizmet faturasında ise Türk Lirası olacağının altını çiziyor.

B2CDirect, AR-GE YATIRIMLARI VE YÜKSEK TEKNOLOJİSİ İLE İHRACATI DİJİTALLEŞTİRİYOR

Ar-Ge çalışmalarına 2 milyon TL'den fazla yatırım yaptıklarını vurgulayan Yusuf İbili, “2017 yılının ilk yarısına göre yüzde 250 oranında büyüdük, 200'den fazla KOBİ'yle çalışıyor ve 230'dan fazla ülkeye kapıya teslimat hizmeti sunuyoruz. Bugüne dek 300.000'den fazla alıcıya paketlerini ulaştırdık” dedi.

TÜRKİYE'DEN RUSYA PAZARINA 10 MİLYON FAZLA ÜRÜN SATIŞA AÇILACAK

İş birliğini değerlendiren Yandex.Market Uluslararası İş Geliştirme Grup Başkanı Alex Vassiliev, “B2CDirect'in Türkiye'de üstlendiği e-ihracatın artırılması misyonunu bizler de Yandex.Market olarak destekliyoruz, Türkiye, e-ihracat özelinde büyük bir potansiyel barındırıyor, B2CDirect ile gerçekleştirdiğimiz iş birliği ile önümüzdeki üç yılda Türkiye'den 50.000 satıcıya ulaşarak 10 milyondan fazla ürün listelemeyi hedefliyoruz. Rusya pazarı özellikle Türk KOBİ'leri için büyük fırsatlar sunuyor” dedi.

Vassiliev, “Ulaşacağımız işlem hacmi ile Rusya'da kısa sürede pazar lideri olacağımızı öngörüyor ve bu yönde çalışmalarımızı sürdürüyoruz” diye konuştu.

    E-İHRACATTA GENEL GÖRÜNÜM

        672 Milyar Dolar ile Çin, Dünya'nın en büyük e-ihracat pazarı listesinde ilk sırada yer alıyor.
        Çin'i, 340 Milyar Dolar'la ABD, 99 Milyar Dolar'la İngiltere ve 79 Milyar Dolar'la Japonya izliyor.
        Liste'nin önde gelen ülkeleri arasında, Almanya (73 Milyar Dolar), Kanada (30 Milyar Dolar), Rusya (20 Milyar Dolar) ve Brezilya (19 Milyar Dolar) geliyor.
        Ülkemizde faaliyet gösteren 2,5 milyon kayıtlı KOBİ'nin 900.000'i potansiyel ihracatçı durumunda ama bu KOBİ'lerin sadece 65.000'ini ihracat yapıyor.
        Türkiye, 2017 yılında 157 Milyar Dolarlık ihracat değerine ulaşmıştır.
        Türkiye'de 2016 yılındaki e-ticaret pazar büyüklüğü 17,5 milyar TL'dir. 2017 yılında ise bu rakam 23 milyar TL değerine ulaşmıştır.
        Türkiye'nin e-ihracat oranı %0,3'lük bir seviyede.
        Türkiye'de 55 milyonluk internet kullanıcı ve %67 internet penetrasyonuyla önemli bir yere sahip.
        İnternet ve sosyal medya kullanımında dünyada ilk 10'lar da yer alırken, e-ticaret kullanım oranı %43'le 29.sırada yer almaktayız.
        Sınır ötesinden alışveriş yapanların yüzde 96'sı pazaryerlerini tercih ediyor.
        Dünya genelinde her 5 dolarlık harcamanın 1 doları yurt dışı alışverişlerinden elde ediliyor.
        Dünya perakende e-ticaret pazarının 2021 yılında 4,5 trilyon dolar olması bekleniyor.
        Kullanıcılar kredi kartına alternatif yöntemleri de sıkça tercih ediyor.
        Avrupa ülkeleri kapıda ödeme seçeneğini de diğer kıtalardan fazla kullanıyor.

     RUSYA'DA E-İHRACATIN DURUMU

        Rusya'nın 27 milyar Dolar'lık e-ticaret iş hacminde, online gerçekleşen her 3 siparişten birisi artık yurt dışından geliyor.
        Rusya'nın toplamda 10 milyar Dolar'lık sınırötesi e-ticaret işlem hacmine sahip.
        Bu rakamın 2023 yılında 15 milyar Dolar üzerinde bir büyüklüğe ulaşacağını tahmin ediyoruz.
        Rusya'ya gönderdiğiniz 500 Euro'ya kadar olan siparişlerde gümrük vergisi ve yurt dışı KDV'den muaf olunuyor.
        2018 yılında, 10 milyar Dolar'ı aşması öngörülen sınır ötesi işlem hacminde, B2CDirect'in sunduğu e-ihracat çözümleri ve stratejik iş birlikleri ile 2019 yılında Türkiye'den 50 milyon Dolar'lık iş hacmine ulaşılması hedefleniyor.
        Türkiye'deki satıcıların Rusya ile yapacağı e-ihracat işlem hacminin 2023'te 1 milyar Dolar'a ulaşacağını öngörülüyor.
        Stratejik iş birliği kapsamında önümüzdeki dönemde sunulacak hizmetler arasında yerel para birimleri ile işlem yapılmasına imkan sağlanacak, bu kapsamda: ürün satışında Ruble olarak fatura kesebilirken, Bringly'den gelecek hizmet faturası ise Türk Lirası olacak.
        Market, B2CDirect iş birliği ile önümüzdeki üç yılda Türkiye'den 50.000 satıcıya ulaşarak 10 milyondan fazla ürün listelemeyi hedefliyor.

Kaynak: lojiyol.com