Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / CAN VE MAL GÜVENLİĞİNİN ÖNEMLİ BİR HALKASI OLAN YÜK EMNİYETİ YOL HARİTASINI BEKLİYOR

CAN VE MAL GÜVENLİĞİNİN ÖNEMLİ BİR HALKASI OLAN YÜK EMNİYETİ YOL HARİTASINI BEKLİYOR

CAN VE MAL GÜVENLİĞİNİN ÖNEMLİ BİR HALKASI OLAN YÜK EMNİYETİ YOL HARİTASINI BEKLİYOR29.05.2018Verimli bir taşımacılık operasyonu gerçekleştirmek ve kazaların önüne geçilmesinde son derece gerekli olan yük emniyeti konusunda tedarik zincirlerinin tüm halkasının bilinçlenmesi ve eyleme geçilmesi gerekiyor. Bunun için öncelikli olarak tarafların görev ve sorumluluklarını belirleyen bir yasal çerçevenin çizilmesi önem kazanıyor.

Türkiye gibi yüklerini karayoluyla taşıyan bir ülkede henüz yük emniyeti ile ilgili esasların belirlenmemiş olması önemli bir eksiklik. Avrupa'da 40 yıl kadar önce başlayan çalışmalar son 10 yıl içinde çerçevesi netleşerek iyi bir noktaya ulaştı. Almanya, bu konuda teknik gereklilikleri içeren VDI 2700 adında ulusal bir standart tanımlandı. İlgili mevzuat alt yapısının da hazırlanmasıyla birlikte yükleyicilerin, şoförlerin, yolda kontrol yapan polislerin eğitimi, araçlar için asgari tasarım zorunlulukları tarif edildi.

Avrupa Birliği resmi gazetesinde 2014/47/EU (3) yönetmeliği yayımlandı. Bu yönetmelik birliğin yük taşımacılığında 2050 yılına kadar rekabetçi, verimli ve sıfır ölümlü Avrupa stratejisi için bir yol haritası ortaya koyuyor. 2014/47/EU ticari araçların yol kenarında yapılan yola elverişlilik kontrollerinin yapıldığı bir yönetmelik. Ancak son seviyesi ile birlikte yük güvenliği denetimlerini de ihtiva eden bir yönetmelik halini aldı. Bu sayede sınırlı bir şekilde ve sadece birkaç ülkede yapılan yük güvenliği denetimleri tüm Avrupa Birliği yollarında yaygınlaştı.

Yük emniyeti konusunda Avrupa'da etkin şekilde kullanılan EN 12640, EN 12641, EN 12642 ve EN 12195 gibi AB normlar mevcuttur. EN 12642 normuna göre statik testlerde norm normal üst yapılar için test değerlerini “Code L”, güçlendirilmiş yapılar için ise test değerlerini “Code XL” olarak ikiye ayrılıyor. Türkiye'de üretilen ve Avrupa'da kullanılan tüm treylerler bu belgeye sahip olmak zorunda. Avrupa'da Code XL'e sahip olmayan bir aracın taşıma yapması mümkün değil.

Kaynak: transmedya.com