utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Demiryolu
/
DÜNYANIN EN GÜÇLÜ ELEKTRİKLİ KARGO LOKOMOTİFİ!
DÜNYANIN EN GÜÇLÜ ELEKTRİKLİ KARGO LOKOMOTİFİ!
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
03.07.2018
İki bölümden oluşan lokomotif 9 bin tona kadar ağırlığı çekebilecek ve 8,8 megavat kapasiteli motoruyla hızı saatte 120 kilometre çıkabilecek.
"Kazakistan'da, Kazak, Rus ve Fransız şirketlerin ortak kurduğu Elektrikli Lokomotif Üretim Fabrikası (EKZ), dünyadaki en güçlü kargo lokomotifinin tanıtımını gerçekleştirdi.
Kazakistan demir yolu şirketinin, Fransa'nın Alstom ve Rusya'nın Transmashholding şirketiyle ortak kurduğu EKZ fabrikasında düzenlenen tanıtım toplantısına Alstom Genel Müdür Yardımcısı Didier Pfleger, EKZ Genel Müdürü Julien Nodi'nin yanı sıra fabrika çalışanları ve davetliler katıldı.
EKZ Genel Müdürü Nodi, gazetecilere yaptığı açıklamada, Prima T8 AZ8A tipi kargo lokomotifinin dünyadaki en güçlü lokomotiflerden olduğuna dikkati çekerek, "İki bölümden oluşan lokomotif 9 bin tona kadar ağırlığı çekebilecek ve 8,8 megavat kapasiteli motoruyla hızı saatte 120 kilometre çıkacak." dedi.
Azerbaycan ve Kazakistan demir yolu şirketleriyle yaptıkları lokomotif alım anlaşmaları çerçevesinde bu yıl iki ülkeye 10 civarında elektrikli lokomotif üreteceklerini, gelecek yıl bu rakamı 30'a çıkaracaklarını dile getiren Nodi, Azerbaycan ile yaptıkları 50 lokomotif alım anlaşması bedelinin 288 milyon avro, Kazakistan ile imzaladıkları 295 lokomotif alım anlaşma bedelinin ise 1,3 milyar avro olduğunu aktardı.
Pfleger de Azerbaycan ve Kazakistan'ın bölgesel projelerde lider konumda olduğunu hatırlatarak "Bu nedenle Avrasya'nın kalbi olan Kazakistan'da bir fabrika kurmaya karar verdik. Fabrikanın lokomotif üretiminde ve komşu ülkelere ihraç edilmesinde bölgesel merkez olmasını hedeflerimizden biri olarak değerlendirdik." dedi.
Pfleger ayrıca, Azerbaycan ve Kazakistan demiryolu şirketleriyle yaptıkları uzun vadeli ve güvenilir iş birliğinin ülkeler arasındaki siyasi ve sosyal ilişkileri pekiştireceğini sözlerine ekledi.
Timetürk
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans