utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Üye Şirketlerden
/
E-TİCARET B2B’Yİ DÖNÜŞTÜRÜYOR
E-TİCARET B2B’Yİ DÖNÜŞTÜRÜYOR
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
03.07.2018
DHL'in Cranfield School of Management ile birlikte hazırladığı rapor, B2B şirketlerinin dinamik olarak büyüyen uluslararası e-ticaret alanında başarıyla rekabet edebilmeleri için izlemeleri gereken stratejilere dikkat çekiyor.
Dünyanın lider uluslararası ekspres hizmet sağlayıcısı DHL Express, Cranfield School of Management ile B2B hizmet veren şirketler için mevcut trendleri ve uluslararası e-ticaret potansiyelini araştıran bir rapor yayımladı. Rapor, sınır ötesi e-ticaret olanakları geliştiren işletmeler tarafından kullanılan belirli dijital özellikler ve stratejiler için pratik yollar gösteriyor ve şirketlerin kendi e-ticaret gelişimlerini daha iyi anlamalarına ve kıyaslamalarına yönelik bir çerçeve sunuyor.
DHL Express Türkiye CEO'su Claus Lassen, raporla ilgili olarak: “Son yıllarda, B2C e-ticaretinin diğer sektörlerin çoğundan daha hızlı büyüdüğünü görüyoruz. DHL Express'in hacminde, premium sınır ötesi gönderilerin oranı %10'dan %20'lerin üzerine çıktı. Bu çalışmanın gösterdiği gibi, uluslararası B2B e-ticaret de dinamik bir hızla büyümek için aynı potansiyele sahip. DHL Express ağı, bunu dünyanın dört bir yanındaki işletmeler için mümkün kılacak. Biz de inanıyoruz ki e-ticarette B2C'nin sahip olduğu büyüme potansiyeli, B2B alanında da mevcut. E-ticaret bu bakımdan Türkiye'deki üreticiler ve internet perakendecileri açısından da önemli fırsatlar sunuyor” dedi.
E-ticaretin, halihazırdaki birçok şirketin genç ve atılımcı şirketlerle mücadele etmesini gerektirirken aynı zamanda B2B şirketlerinin işleyiş şeklini radikal bir şekilde dönüştürdüğünü aktaran Lassen, dünya çapındaki yeni pazar fırsatların değerlendirilmesiyle ilgili de bilgi verdi: “Bugünün en başarılı e-ticaret şirketleri, zenginleştirilmiş müşteri deneyimini kişisel online alışveriş faaliyetlerimiz üzerinden yaşadıklarımızla karşılaştırılabilir bir hale getiriyor. Bu değişken pazar ortamında rekabet etmek için B2B şirketleri de tedarik zincirlerini değiştirmek, daha şeffaf, daha modern, uyumlu ve esnek olmak zorunda. B2B sektörüyle uzun yıllara dayanan ilişkilerimize ve sınır ötesi B2C hizmetindeki başarımıza dayanarak DHL Express sektördeki şirketlerinin e-ticarete daha aktif şekilde katılmalarına yardımcı olmak için çok iyi bir konuma sahip olduğunu söyleyebilirim.”
Forrester Research'e göre, sınır ötesi B2B alışveriş hacminin önümüzdeki beş yıl içinde 1.2 trilyon ABD dolarına ulaşması bekleniyor. Bu potansiyelden yararlanmak için şirketler, B2C online alışverişe uygun olarak, daha esnek, ölçeklenebilir ve mobil bir deneyim sunmalı. Yine de B2B işlemleri, B2C'den farklı bir yaklaşım gerektiren temel farklılıklar gösteriyor. Ürün katalogları ve canlı müşteri desteği gibi belirli web sitesi özelliklerine ve işlevlerine adapte olmak, ön ve arka uç sistemler ile uçtan uca lojistik süreçlerin daha iyi entegre edilmesi, bahsi geçen müşteri deneyimini sağlamanın yollarını arayan B2B şirketleri için büyük önem taşıyor.
Uluslararası ekspres lojistik firmaları denizaşırı talepleri, kapıdan kapıya iletim ve mümkün olan en iyi hizmeti sunan global ağlarla karşılayabilir. Bu, B2B şirketlerinin düşük hacimli pazarlardaki geniş depolama ve dağıtım ağlarına ihtiyaç duymadan, yeni müşteri segmentlerinden etkin şekilde iş almalarına imkan verir. Aynı zamanda e-ticaret şirketlerine daha fazla marka güvenilirliği, kredibilite sağlayarak ve lojistik süreçlerine düzen getirerek dolaylı faydalar da sunan bu ağlar, envanterde geçirilen süreyi azaltarak ve siparişlerde tam görünürlüğü sağlayarak finansal riskleri en aza indirir.
Masa başı araştırmalardan ve derinlemesine görüşmelerden oluşan bir kombinasyona dayanarak hazırlanan rapor, B2B e-ticaret platformları için hayati önem taşıyan beş özellik kategorisini tanımlıyor: Dijital altyapı, müşteri deneyimi, müşteri kişiselleştirme, sorunsuz entegrasyon ve lojistik senkronizasyonu. Rapor ayrıca, bu beş kategoride yeteneklerini daha da geliştirmek isteyen şirketlere pratik öneriler de sunuyor. Bu öneriler, daha iyi veriler yakalamak ve müşteri bilgilerini geliştirmek için iş zekası araçlarını kullanmak ya da çok kanallı satış ağları geliştirirken ilham almak için büyük perakendecilerin tedarik zincirlerine bakmak gibi konuları da içeriyor.
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans