Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / EKOL, OTOMOTİVİN HER NOKTASINDA HİZMET VERİYOR

EKOL, OTOMOTİVİN HER NOKTASINDA HİZMET VERİYOR

EKOL, OTOMOTİVİN HER NOKTASINDA HİZMET VERİYOR04.06.2018Otomotiv sektöründe ürün ve üretim teknolojilerinde meydana gelen değişiklikler çerçevesinde sürekli bir yenilenme yaşandığını ifade eden Ekol Türkiye Ülke Müdürü Murat Kavrar, otomotiv firmalarının, birçok farklı tedarikçiden çok farklı sayıda ve çeşitte ürünü temin ederek üretim hatların zamanında besleme yapma gerekliliği duyduklarını ifade etti.

Bu ihtiyaç ve lojistik süreçlerinde yaşanan yoğun hareketlilik, otomotiv sektöründeki lojistik süreçlerin yönetimini önemli kıldığını söyleyen Kavrar, “Bu doğrultuda otomotiv ve yan sanayi imalatçılarının lojistik ihtiyaçlarına yönelik sektör odaklı ve terzi işi çözümler üreterek ve lojistik süreçlerin etkin yönetimini sağlayarak müşterilerimizin kendi satış hedeflerine odaklanmalarına yardımcı oluyoruz” dedi. Aynı zamanda satış sonrası destek ve yedek parça satışı için kurulan dağıtım ağını etkin kılmak adına gereken depolama ve dağıtım sistemlerini; yine müşterilerin ihtiyaçlarına özel çözümler üreterek ve değişen ihtiyaçları göz önünde bulundurarak modellediklerini belirten Kavrar, sözlerine şöyle devam etti: “Tüm sektörler için kural aynıdır; doğru, eksiksiz, zamanında verilen hizmet ve sürdürülebilir kalite. Bunlara ek olarak maliyet avantajı, teknolojik altyapı, süreç gelişimine açık modern yaklaşım. Bu koşullar, özellikle otomotiv sektörünün başlıca ihtiyaçlarıdır. Örneğin, üretim ve satış sonrası hizmetlerde hız çok önemlidir. Doğru ürün, doğru zamanda, eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmelidir. Biz de bu bilinçle lojistik faaliyetlerimizi ve altyapımızı sürekli geliştiriyoruz. Lojistik faaliyetlerinin üç önemli boyutu olan hız, kalite ve fiyat avantajını göz önünde bulundurarak müşteri memnuniyetini en üst düzeyde sağlayacak optimum çözümleri üretmek için multimodal taşımacılık modellerini geliştirerek kullanıyoruz.”

Kavrar, operasyonel mükemmellik, esneklik, güçlü IT altyapısı, uluslararası dağıtım ağının geniş olması gibi avantajlarını kullanarak ülkeler bazında lokal ya da uluslararası çözümler ve stoklama alanı çözümleri geliştirdiklerinden bahsetti. Siparişten teslime bitmiş araç lojistiği hizmeti de sunduklarını belirten Kavrar, “Ayrı ayrı tedarikçilerden çok çeşitli ve fazla sayıda ürün temin eden otomotiv şirketlerinin yedek parça gibi ürünleri, üretim bantlarına tam zamanında ulaştırması gerekiyor. Gereksinimler ve lojistik faaliyetler çerçevesinde önemli derecede hareketli olunması, lojistiğin başarılı bir şekilde yönetilmesi gerekliliğini ön plana çıkarıyor. Bu doğrultuda süreçlerin etkin yönetimini sağlıyor, otomotiv ve yan sanayi imalatçılarının lojistik ihtiyaçlarına yönelik sektör odaklı özel depolama ve dağıtım çözümleri üretiyoruz. Böylelikle satış sonrasında verilen servis hizmetleri, destek ve yedek parça satışı için var olan dağıtım ağı daha etkin ve verimli oluyor. Depolama alanında; tedarikçilerden otomotiv firmalarının üretim hatlarına kadar olan tüm malzeme hareketlerinin, maliyetlerinin düşürülmesi hedefiyle konsolide etme, hafif montaj işlemleri, sipariş ve stok yönetimi, yedek parça servis yönetimi, malzeme toplama ve paketleme, envanter planlama ve envanter yönetimi, tedarikçi yönetimi, malzeme incelemesi ve kalite kontrolü, katma değerli hizmetler, atık yönetimi ve garanti talepleri çözümlerini sunuyoruz. Dağıtımda ise, satış sonrası hizmetler kapsamında firmaların bayilerine veya perakende satış noktalarına ilettikleri yedek parçaların dağıtımlarının modellenmesi adına; network yönetimi, paylaşımlı ağlara dağıtım, dedike dağıtım, kesintisiz müşteri hizmetleri desteği, milk-run, esnek milk-run, crossdocking, ön montaj yapılarak işletmeye getirilme modelleri, tersine lojistik çözümleri hizmetleri veriyoruz” şeklinde konuştu.

Murat Kavrar, otomotiv sektöründeki bilgi birikimleri ve bilgi işlem altyapıları sayesinde çok farklı hizmetlerin de otomotiv sektörünün emrinde olduğunu vurguladı. Kavrar, bunları şu şekilde sıraladı: “Web üzerinden kesintisiz, şeffaf şekilde yük ve araç takip olanağı ile günlük statü raporlaması, yük ve transit süre optimizasyonu, boş sepet yönetimi ve yazılım tabanlı envanter yönetimi, taşımacılık esnasında oluşabilecek her türlü acil durumun “Ekol Acil Durum Standartları” çerçevesinde değerlendirilmesi ve sürekli bilgi akışının sağlanması, havuz araç yönetimi ve üretilen malzemenin anında yüklenerek “just in time” felsefesiyle müşterinin uluslararası tesisleri arasında yönetimine sağlanan kolaylık, müşterilerimiz ve tedarikçileri arasında kurulan web tabanlı sipariş yönetimi sayesinde, müşterinin tedarikçi yönetimi için altyapı sağlanması, “milk-run” uygulaması ile yan sanayi tedarik zincirinin etkinleştirilmesi; erken bilgilendirme ve düşen nakliye süreleri sayesinde üretim planlamanın desteklenmesi.”

Kaynak: transmedya.com