utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Üye Şirketlerden
/
FADIQ, İLK SEFERİNE ÇIKTI
FADIQ, İLK SEFERİNE ÇIKTI
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
26.01.2018
Genişleyen filosu ile denizcilik sektörüne ve ülke ekonomisine önemli avantajlar sunan Alternative Transport'un yeni gemisi FADIQ, 24 Ocak Çarşamba günü Yalova RO-RO Terminali'nden ilk seferini gerçekleştireceği İtalya-Trieste'ye gitmek için demir aldı.
Yine Alternative Transport'un filosunda yer alan kız kardeşi MELEQ ile birlikte Türkiye'nin en büyük Ro-Ro gemisi olan FADIQ, 280 treyler kapasitesi ile hizmet verecek. İki katlı konteyner yükleme imkanı sayesinde de FADIQ'in kapasitesi istenildiğinde 340 araca kadar çıkarılabiliyor. 210 metre uzunluğunda ve 32 bin 770 groston yük taşıma kapasitesine sahip FADIQ, saatte 21,3 deniz mili sürat yapıyor.
Akdeniz ve Karadeniz'de en etkin Ro-Ro oyuncusu olmak için çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Alternative Transport Genel Müdürü Hakan Yılmaz; “Intermodal taşımacılığın sektörümüz için bir kurtuluş olacağını düşünüyoruz. Ro-Ro'ların başka bir ifade ile deniz otobanlarının devreye girmesiyle kara güzergahlarında yaşanan birçok sorunu ortadan kaldırarak sektörümüze ve dış ticaretimize önemli bir katkı sağlıyoruz. Pazarın ihtiyaçları doğrultusunda yatırımlarımıza gelecek dönemde de devam edeceğiz” diye konuştu.
Alternative Transport'u tercih eden nakliyecilerin karayolunu yalnızca 100 km kullanarak İstanbul'dan Avrupa'nın en kuzeyine ortalama 7 günde teslimat gerçekleştirebileceklerine değinen Yılmaz; “Yalova'dan Ro-Ro gemileriyle gelen treylerler, Trieste'de İskandinavya trenine yüklenerek 27 saat sonra Kiel Limanı'na ulaşıyor. Buradan da aynı gün Ro-Ro gemilerine yüklenen treylerler ertesi sabah Göteborg (İsveç) Limanı'na. Filomuza yeni katılan FADIQ sayesinde yıllık sefer sayımızı 600'e yükseltecek, 120 binden fazla araç taşıyacağız” dedi.
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans