utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Denizyolu
/
GEMİCİLİK SEKTÖRÜ DİJİTALLEŞMEDE GEÇ KALIYOR
GEMİCİLİK SEKTÖRÜ DİJİTALLEŞMEDE GEÇ KALIYOR
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
15.03.2019
KPMG'nin hazırladığı taşımacılık raporunda, küresel gemicilik sektörünün dijitalleşme alanında pek çok sektörün gerisinde kaldığı uyarısı yapıldı.
Raporda gemicilik firmalarının veri analizi, yapay zeka gibi teknolojileri verimli şekilde kullanmaları halinde hızla faaliyetlerini iyileştirecekleri ve verimliliklerini artıracakları vurgulanıyor.
Uluslararası vergi, denetim ve danışmanlık şirketi KPMG'nin küresel lojistik sektöründeki gelişmeleri ve trendleri ele aldığı son ‘Transport Tracker' raporu yayınlandı.
Raporda uluslararası gemicilik sektörünün günümüzde dijitalleşmeye ayak uydurma konusunda, pek çok sektöre göre geride kaldığı vurgusu yapıldı.
En büyük sorun verimlilik
Günümüzde dijital inovasyon konusunda, veri analitiği, nesnelerin interneti, yapay zeka, robotik ve blokzinciri gibi teknolojiler gemi operatörlerine faaliyetleri iyileştirmek ve verimliliği artırmak için büyük fırsatlar sunuyor. Ancak rapora göre gemicilik sektörünün, dijitalleşmede diğer küresel sektörlere kıyasla halen geride kaldığı gözleniyor.
Rapora göre sektörde birçok sistem halen kağıt üzerinde ilerliyor. Bu durumun yarattığı en önemli sorun verimlilik alanında.
"İlk gelene ilk hizmet"
esası nedeniyle bir geminin operasyon süresinin yüzde 40'ını limanda geçirmesi, verimlilik konusunda büyük sorun yaratıyor. Gemilerin yüksüz olarak seyahat ettiği zaman dilimi de göz önünde bulundurulduğunda, zamanlarının yalnızca yüzde 36'sının şirketler için değer yarattığı vurgulanıyor. KPMG'ye göre bu durum karşısında veri analizi, en karlı rotaların tespit edilmesini sağlayarak soruna çözüm sunabilecek teknolojilerin başında yer alıyor.
Dünya devleri kullanmaya başladı
Raporda dijitalleşme konusunda sektör genelinde bir yavaşlık yaşansa da önde gelen firmaların teknoloji girişimlerine hız verdikleri de kaydedildi:
Maersk ve IBM, 2018 yılında dünya genelindeki konteynerlerin takibi ve yönetimi için blokzinciri temelli bir çözüm olan 'TradeLens'i duyurdu.
Dünya çapında 20 liman ve terminal işletmecisini kapsayan bu platform, taraflar arasında şeffaflığı ve bilgi paylaşımını iyileştirmeyi amaçlıyor.
Antwerp Liman İdaresi ve blokzinciri startup'ı "T-mining", 2018 yılında menşe belgesi ile bitki sağlık sertifikası gibi belgelerin dijitalleştirilmesi ve otomasyonuna yönelik bir çözüm gelişti
rdi.
Çin, sektörü büyütecek
Rapora göre Çin'in 1,2 trilyon dolar değerindeki
“Bir Kuşak, Bir Yol”
projesi, yakın gelecekte gemicilik sektörünün küresel ölçekte büyümesine katkıda bulunacak.
Proje, dünyanın en büyük ihracatçısı konumundaki Çin'i Orta Asya ve Rusya aracılığıyla, Avrupa ve Ortadoğu ile bir araya getirecek. Proje hayata geçirildiğinde Asya, Afrika ve Akdeniz'deki limanlar arasında bir ağ oluşturacak. Hedef bölgelerdeki liman altyapısına yatırım yapan Çin, ayrıca
“Bir Kuşak, Bir Yol”
projesini Kuzey Kutup bölgesine genişletecek
“Polar İpek Yolu”
için altyapı çalışmaları ve yeni denizcilik rotalarına yönelik planlarını açıkladı.
Ne kadar hızlı o kadar iyi
KPMG
Türkiye Taşımacılık Sektör Lideri Yavuz Öner, küresel ticaret hacminde görülen düşüşe karşın, deniz taşımacılığının büyüme trendinde olduğunu vurguladı.
Rapora göre 2008 krizinden bu yana deniz taşımacılığına yönelik talep yüzde 30 artış gösterdi. Deniz yoluyla taşınan yıllık kargo hacmi de 2018 sonu itibariyle 10 milyar tonu aştı. Öner,
"Küresel gemicilik sektörüne yönelik en büyük tehdit yine sektörün kendisinden geliyor. Sektör, dijital çağa ayak uydurmak konusunda ne kadar gecikirse yeni teknoloji firmalarına o kadar çok iş kaptıracaklar. Klasik anlamda limandan limana taşımacılık devri sona erdi. Geleceğin gemicilik firmaları, teknoloji firmalarının tedarik ağlarıyla rekabet edecek güçte küresel lojistik yapıları olacak"
diye konuştu.
Kaynak:
ulasimonline.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans