utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Dünyadan
/
IRAK, DEMİRYOLU PROJELERİNİ HAYATA GEÇİRMEK İSTİYOR
IRAK, DEMİRYOLU PROJELERİNİ HAYATA GEÇİRMEK İSTİYOR
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
31.08.2018
Irak Ulaştırma Bakanlığı, ülkenin orta ve güney kesimlerini birbirine bağlayacak 3 ayrı demir yolu projenini hayata geçirmek için yabancı şirketlerin yatırımını bekliyor.
Irak Ulaştırma Bakanlığı, ülkenin başkenti ve güney vilayetlerinde üç ayrı demir yolu projesini hayata geçirmek için yabancı firmaların yatırımlarını beklediğini açıkladı.
Ulaştırma Bakanlığı bünyesindeki Devlet Demiryolları Şirketi Sözcüsü Abdulsettar Muhsin, ülkenin orta ve güney vilayetlerinde 3 ayrı demir yolu ihalesi açmak istediklerini ve bunun için de yabancı firmaların yatırımlarını beklediklerini ifade etti.
Muhsin, 1'nci demir yolu projesini, güneydeki Basra vilayetinde yer alan Irak-İran arasındaki Şelemçe Sınır Kapısı arasındaki 32 kilometrelik mesafede inşa etmek istediklerini söyledi.
Demiryolu şirket yetkilisi Muhsin, 2'nci projenin 70 kilometrelik Kerbela ve Necefi arasında, 3'üncü projenin ise başkent Bağdat'tan güney vilayetlerine giden hat üzerinde kurmak istediklerini aktardı.
Söz konusu projelerin ağırlıkta ülkenin orta ve güney kesimlerini demir yolu ile birbirine bağlamayı hedeflediklerini dile getiren Muhsin, projelerin hayata geçirilmesi için yabancı şirketlerden dönüş beklediklerini belirtti.
Irak'ta daha önce kullanılan Bağdat-Felluce ve Bağdat-Salahaddin demir yolu hattı, 2014 yılında terör örgütü DEAŞ ile girilen çatışma sonucu atıl duruma düştü.
Ülkedeki demir yolu hattının altyapısı hem yetersiz hem de çok eski çünkü Irak son 40 yıldır çeşitli savaşlar, iç çatışma, ağır ambargo ve terör olaylarına sahne oldu.
Irak, ülkedeki demir yolu alanında gelişme elde etmesi için 2012 yılında Çinli bir firmayla yaptığı anlaşma sonucu toplamda 138 milyon dolar tutarında 12 adet hızlı trenin 11'ini teslim almıştı.
Kaynak:
ulasimonline.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans