utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Karayolu
/
KAMYON SÜRÜCÜLÜĞÜNÜN CAZİP HALE GETİRİLMESİ İÇİN DESTEK ÇAĞRISI
KAMYON SÜRÜCÜLÜĞÜNÜN CAZİP HALE GETİRİLMESİ İÇİN DESTEK ÇAĞRISI
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
19.07.2018
Sürücü eksikliği lojistik endüstrisinde merkezi bir sorun haline geliyor.
Sürücü eksikliği lojistik endüstrisinde merkezi bir sorun haline geliyor. Dünya Bankası‘nın bir araştırmasına göre; Avrupa genelinde kamyon sürücüsü eksikliği var. Bu sayı sadece Almanya'da 45 bin civarında gözüküyor. Avrupa'nın en büyük araç lojistikçilerinden biri olan Hödlmayr, meslek profilinin daha cazip hale getirilmesini talep ederek, tüm iştirakçilere de bu konuya destek çağrısında bulunuyor.
Mevcut kamyon sürücülerinin yaş dağılımı, sürücü eksikliğinin önümüzdeki yıllarda da artmaya devam edeceğinin göstergesi olarak kabul ediliyor. Kamyon sürücülerinin üçte 2'si 40 yaşın üzerinde iken, bunların üçte biri 51 ile 60 yaş aralığında bulunuyor. On yıllık bir süreçte ise, 50 yaş ve üzeri sürücülerin çoğu bu iş piyasasında yer alamayacak. “Bu mesleği öğrenmek ve uygulamak için daha fazla insanı ikna etmeyi başaramazsak orta vadede gerçek bir fiyaskoyla karşı karşıya kalacağız” diyen Hödlmayr CEO'su Johannes Hödlmayr, uzun yıllardır sektörde uzman olanlar ve ilgili lokasyonlarda çalışan sürücüler için mesleğin imajını iyileştirmek adına önlemler almak gerektiğini söyledi.
KAMYON SÜRÜCÜSÜNE DAVRANIŞ VE YAKLAŞIMLAR DEĞİŞTİRİLMELİ
Kamyon sürücüleri için ekonomik unsurların yanında çok sayıda iyileştirme yapılması mümkün görünüyor. Meslek profilinin itibarı, sürücülere değer verilmesi ve çalışma koşulları bunlardan bazıları… Sürücülerin teslimat esnasında tuvaleti kullanma imkanı bile bulamadan saatlerce bekletilmesinin değerden uzak bir yaklaşım olduğunu belirten Hödlmayr, bu noktada durumu iyileştirmek için hem lojistik şirketlerinde hem de onların müşterilerinde davranış ve yaklaşımları değiştirmenin mümkün olabileceğini vurguladı.
KAMYON SÜRÜCÜLERİNİN İMAJI YOLLARIN PİLOTLARI OLMALI
Bir kamyon sürücüsünü yardımcı işçi olarak tanımlamanın da çok yanlış olduğunu ifade eden Hödlmayr, özellikle gelecekteki gelişimler açısından anahtar kelimenin teknolojik değişim olduğunu dile getirdi. Sürücüsüz kamyonlarla ilgili beklentinin meslek profilini güçlü şekilde değiştireceğini söyleyen Hödlmayr, “Sadece araç kullanmak yerine yeni görevler günlük iş rutinini belirleyecek. Kamyon sürücülerinin yeni imajını yolların pilotları olarak tanımlamalıyız.” dedi.
ARAÇLARIN ORTALAMA YAŞI SEKTÖR ORTALAMASININ ÜZERİNDE
Sürekli büyüyen, uluslararası çapta faaliyet gösteren bir aile şirketi olarak çalışanlarına, sürekli değişimlerin olduğu bir çağda, acilen ihtiyaç duyulan bu sağlam temeli sunduklarını aktaran Hödlmayr Nakliyat ve Ticaret Ltd. Genel Müdürü Hande Çarıkçı, güvenilirlik faktörünün hiçbir zaman bugün olduğu kadar önem kazanmadığını söyledi. Hödlmayr Grubu'nun Avrupa'nın en modern filosuyla da puan topladığını söyleyen Çarıkçı, araçlarının ortalama yaşının 3 ile 7 yıl aralığında olduğunu, sektörün ortalamasının ise 7'nin üzerinde olduğunu ifade etti. Hödlmayr International AG şirketinin filosunun güncel toplam mevcudunun 780 özel taşıyıcı araç olduğunu belirten Çarıkçı, bunun yüzde 99'unun Euro 5, EEV veya Euro 6 kamyonlarından oluştuğunu belirtti.
Kaynak:
lojiyol.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans