utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Demiryolu
/
KARS-DİLUCU DEMİRYOLU HATTI'NIN ÇALIŞMALARI 2019'DA BAŞLIYOR
KARS-DİLUCU DEMİRYOLU HATTI'NIN ÇALIŞMALARI 2019'DA BAŞLIYOR
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
11.06.2018
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, "Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu hattı üzerinden milyonlarca ton yük taşınacak. Etüt projesi, 2018 yılı sonunda ya da 2019 yılı başında başlayacak." diye konuştu.
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Türkiye'nin demiryollarının ana omurgası olan doğu-batı demiryolları koridorunu hem Asya'ya hem de Avrupa'ya bağlayacak Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Hattı'nın etüt proje işlerinin, yıl sonu ya da 2019 yılı başında başlayacağını bildirdi.
Bakan Ahmet Arslan yaptığı açıklamada, 16 yıldır bıkmadan usanmadan ulaşımda dünyanın en büyük projelerini gerçekleştirerek, Türkiye'yi ulaşılır ve erişilir hale getirdiklerini söyledi.
Türkiye Cumhuriyeti tarihinin özlemle beklediği asırlık Marmaray, Avrasya Tüp Tünel, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı, Osmangazi Köprüsü gibi birçok projeyi hayata geçirdiklerini ifade eden Arslan, "Yaptığımız yatırımlar sadece insanımızın hayatını kolaylaştırmadı, ülkemizin ticaretini de geliştirdi. Demiryolları gerek yolcuda gerek yükte toplu taşımacılığı teşvik ettiği için çok önemli." dedi.
"Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Projesi çok büyük önem taşıyor"
Bakan Arslan, Marmaray Projesi'nin Asya ile Avrupa'yı denizin altından trenin geçeceği şekilde birleştirdiğini hatırlatarak, şöyle konuştu:
"Marmaray Projesi, Asya ile Avrupa'yı birbirine bağladı. Proje Yüksek Hızlı Tren Hattı ile Kars'a bağlanacak. Marmaray'ın eksik halkası Kars'tan Orta Asya'ya ve Çin'e kadar gidebilmekti. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattı bu fonksiyonu yerine getirmesi bakımından çok büyük öneme sahip. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu, Çin'i Londra'ya kadar bağlayan en kısa ticaret koridorunun Türkiye'den, Kars'tan geçmesini sağlayacak."
Yapımı devam eden Kars Lojistik Merkezi ile Avrupa'ya ve Türk limanlarına Çin, Hindistan, Pakistan ve İran'dan önemli ölçüde yük akışı olacağını anlatan Arslan, "Ülkemizin Doğu-Batı demiryollarının koridorunu Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu aracılığıyla İran ve Nahçıvan'a bağlayacak Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu projesi yük akışı açısından çok büyük önem taşıyor." diye konuştu.
"Bu hattan milyonlarca ton yük taşınacak"
Arslan, Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Projesi hattının 224 kilometre uzunluğunda çift hatlı olacağını, saatte 160 kilometre hıza uygun olarak tasarlandığını anımsattı.
Bu hattın Kapıkule-Edirne-İstanbul-Eskişehir-Ankara-Yozgat-Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars demiryolu hatlarını Iğdır üzerinden İran ve Nahcivan'a bağlamış olacağını anlatan Arslan, şunları kaydetti:
"Diğer taraftan, önemli bir tarım bölgesi olan Iğdır'ın da demiryolu bağlantısı sağlanacak olmakla birlikte Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars Projesi'nin de fizibilitesi pozitif yönde etkilenecek. Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu hattı üzerinden milyonlarca ton yük taşınacak. Projenin etüt projesi, 2018 yılı sonunda ya da 2019 yılı başında başlayacak. Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) ve fizibilitesinin güncellenmesine müteakip yapım işi için de Yüksek Planlama Kurulu (YPK) başvurusunu hemen yapacağız."
Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu hattını Kars'tan İran ve Nahcivan üzerinden Asya'ya bağlayacak Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu projesi, Asya'yı da BTK aracılığıyla Türkiye üzerinden Avrupa'ya bağlayacak.
Kaynak:
ulasimonline.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans