utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Dünyadan
/
KONTEYNER TAŞIMACILIĞINDA LİDERİ DEĞİŞTİRECEK ADIM
KONTEYNER TAŞIMACILIĞINDA LİDERİ DEĞİŞTİRECEK ADIM
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
17.07.2018
Denizciliğin devlerinden CMA CGM, Alman Hapag Lloyd'u satın almak için hamle yaptı. Olası birleşmede firma, dünyanın liderlik koltuğuna oturacak
Dünyanın en büyük konteynır operatörlerinden biri olan CMA CGM, yine denizcilik devlerinden biri olan Alman Hapag Lloyd'u satın almak için hamle yaptı. CMA CGM dünyanın en büyük üçüncü konteynır taşımacısı iken Hapag Lloyd altıncı sırada yer alıyor. Bu iki firma birleşmesi halinde oluşan şirket dünya liderlik koltuğuna oturacak. İki şirketin birleşmesi halinde 4.2 milyon TEU'luk bir büyüklük oluşuyor. Bu rakam da 4.1 milyon TEU kapasiteye sahip Maersk'ü geçmek için yeterli. 12 milyar ve 15.7 milyar dolarlık ciroları olan firmaların toplam cirosu ise 27.7 milyar dolara ulaşmış oluyor. İki firmanın birleşme görüşmelerinde Hapag Lloyd tarafının firmanın Alman kalmasını ve merkezinin taşınmamasını istediği belirtiliyor.
ORTAK ONAYLADI
CMA CGM'in satın alma çabaları olduğunu Hapag Lloyd'un yüzde 25 ortağı olan Klaus-Michael Kühne, doğrularken şirketten böyle bir görüşme yapılmadığı açıklaması geldi. Şu anda hissedarların büyük kısmı böyle bir teklif ile ilgilenmediklerini duyursa da yapılan kulis haberlere göre iki şirketin birleşmesinde bir satın alma da olmayabilir. Yani bir şirketin diğerine herhangi bir para ödemesi olmadan birleşme modeli üzerinde de çalışılıyor. Sektörde yıllardır bir konsolidasyon süreci yaşanırken hem Avrupa hem de Uzakdoğu'da birçok firma birleşiyor ve böylece ölçeği artırarak ayakta kalıp daha fazla kâr yazıyor. İki firmanın birleşmesi halinde dünyadaki toplam taşımanın yüzde 18.8'ini elinde bulunduracağı hesaplanıyor. Konteynır taşımacılığı alanında firmaların halihazırda arz fazlası var ve sektör son 10 yıldır zor günler geçiriyor. Örneğin Hapag Lloyd geçtiğimiz ay yıllık tahminlerinde yanılmış ve fiyatların beklenenden yavaş toparlandığını ve yakıt ile diğer giderlerin de çok hızlı arttığını duyurmuştu. ABD ile Çin arasındaki ticaret savaşlarının da şiddetlenmesi ve yayılması sonrası oluşacak hacim daralmasından firmaların nasıl veya ne kadar etkileneceği ise henüz netleşmiş değil.
Barış ERGİN - SABAH
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans