utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Üye Şirketlerden
/
KRİZ SÖYLEMİ VAR AMA TELEFON SEVKİYATLARINI YETİŞTİREMİYORUZ
KRİZ SÖYLEMİ VAR AMA TELEFON SEVKİYATLARINI YETİŞTİREMİYORUZ
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
09.04.2018
DHL Lojistik Hizmetleri Genel Müdürü Orkun Saruhanoğlu, krizden bahsedildiğini ancak telefon sevkiyatlarını yetiştirmekte zorlandıklarını söyledi ve ekonomik aktivitenin canlılığına işaret etti.
DHL Lojistik Hizmetleri Genel Müdürü Orkun Saruhanoğlu, ekonomik aktivitede ciddi bir hareketlilik olduğunu söyledi. Referandum sonrası piyasanın açıldığının altını çizen Saruhanoğlu, "Şirket olarak 6 farklı sektörde 115 firmaya hizmet veriyoruz. Bunlar kendi alanlarının en büyük oyuncuları. Böyle bir operasyonu yönetiyorsanız Türkiye ekonomisini görebiliyorsunuz" dedi ve ekledi: "Mal hareketlerinde artan trend devam ediyor. Kriz söylemi var ancak 3 bin 600 liralık bir telefonun sevkıyatını yetiştiremiyoruz. İlaç ve kimyada da hızlı bir tüketim var"
"Kur artışı ticarete yansır"
Kurdaki artışın ister istemez hareketliliği etkileyeceğini belirten Saruhanoğlu, "Ancak bu hemen olmaz. Kurdaki yükseliş henüz çok taze ve şirketler planlamalarını yıllık olarak yapıyorlar. İlk etapta Avrupa'dan ithalatlar etkilenebilir ancak bu o kadar dramatik olmaz" diye konuştu.
"Ticaret savaşları ABD ve Çin arasında"
Ticaret savaşlarına da değinen Saruhanoğlu, bunun reel olarak yansımalarına ilişkin henüz bir projeksiyon oluşmadığını, Türkiye'nin burada ön planda yer almadığını söyledi. Saruhanoğlu, "Bizi etkilemez demek yalan olur ancak öncelikle ABD ve Çin arasındaki bir mesele" yorumunu yaptı. Yabancı firmaların Türkiye'ye ilgisinin sürdüğüne değinen Orkun Saruhanoğlu, DHL'nin de organik büyüme dışında satın alma ve birleşmelerle ilgilendiğini kaydetti.
"Satın alma olabilir"
Daha önce Türkiye'de ilaç lojistiği alanında hizmet veren bir şirketi aldıklarını anımsatan Saruhanoğlu, verdikleri hizmetlere ilave olarak niş bir alanda faaliyet geliştirmek üzere satın almalar gerçekleştirebileceklerini anlattı. Saruhanoğlu, "Almanya'da birleşme, satın almalara bakan birimimize her yıl rapor gönderiyoruz. Ciro artışı için değil de verilen hizmete katma değer sağlayacak bir şey olabilir" ifadelerini kullandı. Merkez ofisin Türkiye'ye bakışının pozitif olduğunu ifade eden Saruhanoğlu, darbe girişiminden hemen sonra İstanbul'da ilaç lojistiğine yönelik 21 milyon liralık bir yatırım gerçekleştirdiklerine değindi.
"E-ticaret ile ilgileniyoruz"
E-ticarete yönelik yatırımları değerlendirdiklerini belirten Saruhanoğlu şöyle konuştu: "90'lı yılların başlarında çok yüksek enflasyon vardı. O ortamda stok avantajdı, mal durduğu yerde değerleniyordu. Şimdi ise stok önemli bir maliyet. DHL olarak e-ticaret alanında depoculuk hizmetleri için önemli yatırımlar yapıyoruz. Türkiye'de de bu alanda çalışmalar olabilir. Bu yıl e-ticaretin Türkiye'de 10 milyar dolarlık bir hacime ulaşması bekleniyor. Amazon ve Alibaba'nın buraya ilgisi artıyor. Yerli büyük oyuncular da var. E-ticaret aslında bir lojistik işi ve bu noktada tüm e-ticaret siteleri ilgi alanımızda. Kargo şirketi gibi son tüketiciye ürün taşımaktan bahsetmiyorum, biz dev depoları yönetmekle ilgileniyoruz. Yatırım planlarımız arasında sağlık ve e-ticaret öncelikli bulunuyor"
"3'üncü köprü maliyetleri artırdı"
Sektörü olumsuz etkileyen faktörlerin başında akaryakıt maliyetleri ve trafik sıkışıklığı geldiğini dile getiren Saruhanoğlu, "Mazot, girdilerimizin yüzde 30'unu oluşturuyor ve bunu kontrol edemezsiniz. Diğer taraftan 3'üncü köprü de bir maliyet unsuru. Geçiş ücretine ilave olarak yolu da 50 kilometre uzattı. Tabi 2'nci köprü artık şehir içinde kaldı bu noktada bir ihtiyaçtı fakat Mahmutbey ve Pendik'te oluşan tıkanıklık aşılmadıkça amacına ulaşmış değil. Bunlar İstanbul'un iki dar boğazı. Türkiye'nin neredeyse tüm ihracatı Mahmutbey'den geçiyor. Bu yollarla ilgili çalışmaların hızla bitirilmesini bekliyoruz" dedi.
Dünya
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans