utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Dünyadan
/
KUZEYDEN DÜNYANIN EN UZUN DEMİRYOLU TÜNELİ GELİYOR
KUZEYDEN DÜNYANIN EN UZUN DEMİRYOLU TÜNELİ GELİYOR
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
12.02.2018
Finlandiya ve Estonya çok iddialı bir projeye hazırlanıyor. İki ülke, başkentlerini dünyanın en uzun demiryolu tüneliyle su altından birleştirmeye yönelik proje çalışmalarına başladı. Tünelin 102 kilometre uzunluğunda olması planlanıyor.
Kuş uçuşu aralarında yaklaşık 90 kilometre olan iki başkente karayoluyla gitmek için yaklaşık 10 saat gerekiyor. Feribotla geçişlerde ise yaklaşık iki saatlik bir yolculuk söz konusu.
MANŞ'IN İKİ KATI OLACAK
İlk fizibilite çalışması yayımlanan projenin devreye girmesi durumunda iki başkent arası mesafe 30 dakikaya kadar inecek. Fransa ile İngiltere'yi su altından birbirine bağlayan Manş Tüneli'nin iki katı uzunluğunda olması planlanan tünel, hem yolcu hem yük taşımasında kullanılacak.
YAPAY ADALAR OLUŞTURULACAK
Zaman zaman 200 metre derinliğe inecek Tünellerin inşa edilebilmesi için Finlandiya Körfezi'nde iki yapay ada oluşturulacak. Avrupa Birliği'nin yüzde 40 oranında finansman katkısı yapabileceğinin öngörüldüğü tünelin maliyetinin 13 milyar Euro ile 20 milyar Euro arasında olması öngörülüyor. En olası maliyet ise 16 milyar olarak hesaplandı. Yapımı yaklaşık 7 yıl süren Manş Tüneli'nin maliyeti de 16.3 milyar Euro olmuştu.
Projenin iki hükümetten yeşil ışık alması halinde 2025'te başlaması ve yaklaşık 15 yıl sürmesi bekleniyor. Tamamlandığında her gün 40 yolcu treni seferi, 17 kamyon ve 11 otomobil mekiği, 3 de yük treni seferi yapılacak. Tünelin hem yolcu hem de yük taşımasında mevcut verileri ikiye katlayacağı hesaplanıyor.
Hürriyet
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans