utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Denizyolu
/
LİMANLARDA BOŞ KONTEYNER SIKINTISI YAŞANIYOR
LİMANLARDA BOŞ KONTEYNER SIKINTISI YAŞANIYOR
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
08.01.2019
DTO İzmir Şube Başkanı Yusuf Öztürk, "Limanlarda, boş konteyner sıkıntısı yaşanıyor. Konteyner sistemi 15 Aralık'tan itibaren İzmir Limanı'nda da kullanılmaya başlandı. Bu sistemle konteynerlar çok daha verimli kullanılabilecek" dedi.
İMEAK Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi, 2018 yılının son meclis toplantısını gerçekleştirdi. İzmir ve Türkiye'deki konteyner sistemi üzerine konuşulan toplantıya Catoni Baş Yöneticisi Serdar Ayırtman konuk olarak katıldı. Ayırtman,Türkiye ve dünyadaki son konteyner piyasası hakkında bilgi verdi. Ayırtman, armatörlerin navlun düşüklüğünden ötürü yaşanan krizden yeni gemi siparişlerini azalttığını ve filonun 2019'da daha az büyüyeceğini söyledi. Ayırtman, "Dünya konteyner filosunun büyümesi yüzde 5.8 ortalamadan yüzde 4' e düşecek" dedi.
1956 yılından bu yana konteynerın popüler taşıma aracı halini aldığını vurgulayan Ayırtman, "Dökme dediğimiz yükler bile konteyner olarak gidiyor. Düzenli sefer yapan gemi sayısı dünyada 6140. Dünya konteyner elleçlemesi TEU büyüklüğünde bakıldığında senelik yüzde 5.8 olarak büyüyor" şeklinde konuştu.
Dünya denizlerine gemiler geldikçe filonun büyüdüğünü, yaşlanan gemilerin ise verimsiz olsa da operasyona devam ettiğini ifade eden Ayırtman, 2019'da 218 yeni gemi siparişi olduğunu ve bu gemilerin de toplamda 1 milyon 288 bin TEU'ya denk geldiğini söyledi. Ayırtman, "Dünyada bir tonaj fazlalığı var. O kadar yük yok. Az yük çok gemi olunca navlunlar aşağıda seyrediyor. Armatörlerin en büyük sorunu bu. 2019'da dünyadaki ekonomilerin küçüleceği öngörülüyor. Armatörler navlun düşüklüğünden ötürü yaşanan krizden yeni siparişlerini azalttı ve filoda daha az büyüyecek. Filonun büyümesi yüzde 5.8 ortalamadan yüzde 4'e düşecek" diye konuştu.
Büyümeye devam
Limanlarda özellikle ihracatçılar tarafında boş konteyner sıkıntısı yaşandığını söyleyen Öztürk, bununla ilgili gümrüklerde bir takım çalışmalar yapıldığını söyledi. Öztürk, "Ne kadar maliyetleri aşağıya çekebiliriz ve ihracatçıya nasıl boş konteyner temin ederizi düşünmek gerekiyor. İhracatı desteklemek gerekiyor. Konteyner sistemi 15 Aralık'tan itibaren İzmir Limanı'nda kullanılmaya başladı. İzmir Limanı geçen sene yüzde 15 civarında büyüdü. Bu sene yüzde 10 büyüme öngörülüyor. İzmir limanı 2017 rakamlarını yakalayacak. 2019 çalışmaya ve üretmeye devam edeceğiz. Ülkenin kalkınma hamlesinde üzerimize düşenleri yerine getirmeye çalışacağız" şeklinde konuştu. n Burcu Özkan
Dövizin ateşi söndü
Ekonominin 3. çeyrekte küçük bir büyüme gösterdiğini, 4. çeyrekte ise eksi büyüme göstereceğini ifade eden İMEAK DTO Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, "İşsizlik yüzde 12 civarlarında. Sanayi üretiminin yüzde 5 daralması, tüketici güven endeksinin tarihin en düşük seviyelerine düşmüş olması, son dönemde ithalatın düşerek ihracatın yükselmiş ve buna bağlı olarak cari açığın toparlanmış olması, diğer yandan Amerika Birleşik Devletleri ile olan pozitif yöndeki gelişmeler, Amerika'da FED'in ılımlı yaklaşımları, Çin ve Amerika arasında ticaret savaşına bir nebze mola verilmesi Türkiye açısından önemli mesajlar. Dövizin ateşi söndü. Dünyada ticaret savaşlarına ara verildi. Ancak ticaret savaşları bize korumacılığı öğretti" dedi.
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans