utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Gündem
/
MİLYARLARCA DOLARLIK ‘KUŞAK YOL’ PROJESİNE ALTERNATİF GÜZERGÂH
MİLYARLARCA DOLARLIK ‘KUŞAK YOL’ PROJESİNE ALTERNATİF GÜZERGÂH
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
22.02.2018
Çin'in geçtiğimiz aylarda 79 milyar dolarlık destek sözü verdiği ‘Kuşak Yol' projesine karşı ABD, Japonya, Hindistan ve Avustralya dörtlü ittifak oluşturdu. Türkiye gerek konumu gerekse BaküTiflis-Kars Demir Yolu projesi ile Kuşak Yol'da kilit rol oynuyor.
ABD'nin süper güç konumuna sahadaki en büyük meydan okuma olarak görülen Çin'in ‘Kuşak ve Yol' projesine karşı bir hamle gelebilir. ABD, Japonya, Hindistan ve Avustralya'nın oluşturduğu dörtlü ittifak, Çin'in 65 ülkeyi kapsayan milyarlarca dolarlık “Tek Kuşak Tek Yol” adlı yeni İpek Yolu hamlesine aternatif güzergâh çizmek için harekete geçtiği belirtiliyor. Avustralya'da yayımlanan The Australian Financial Review, Avustralya Başbakanı Malcom Turnbull'un bu hafta gerçekleşek kritik Washington ziyaretine çantasında ‘Kuşak ve Yol' projesine alternatif bir koridorla geleceğini iddia etti.
Küresel GSYH'nın üçte birine denk geliyor
Her ne kadar Avustralyalı gazete planın hala “gelişmekte olduğu” ve “olgunlaşmadığının” altını çizse de Çin'in pragmatik temellere dayalı küresel stratejik ortaklık vizyonu ‘Kuşak ve Yol' projesi karşı dört ülkeden oluşan ittifakın güçlendiği söylenebilir. Söz konusu proje yaygın olarak Pekin'in küresel yoğunluğunu arttırma yönündeki itici gücü olarak görülüyor. Aslına bakılırsa geçen yıldan beri alternatif bir altyapı şeması hakkında görüşmeler yürütülüyor. Hindistan Times'a göre, ABD Dışişleri Bakanı Rex Tillerson, Ekim 2017'de Yeni Delhi'ye gerçekleştirdiği resmi ziyaret sırasında Çin'in stratejisine karşı ABD ve Hindistan arasında daha fazla işbirliği yapmaya çalıştı.
Dünyanın iki numarası Çin'in
Asya, Avrupa, Ortadoğu ve Afrika'daki 65 ülkeyi lojistik ve ulaşım ağıyla birbirine bağlayacak olan “Kuşak Yol” hamlesi küresel gayrisafi yurtiçi hasılasının (GSYH) üçte birini ve dünya nüfusunun yüzde 60'ını kapsıyor. Söz konusu ülkelerin toplam nüfusu da Oxford Ekonomi verilerine göre 4.5 milyarı buluyor. Türkiye'de gerek konumu gerekse Bakü-Tiflis-Kars Demir Yolu projesi ile Çin'in milyar dolarlık ‘Kuşak Yol' projesinde kilit öneme sahip bulunuyor.
ABD yaklaşık bir yıldır güvenlik işbirliğini derinleştirmek ve Çin'in ‘Kuşak Yol' stratejisine alternatifler üretmek için Japonya, Hindistan ve Avustralya ile adeta bir ‘mekik diplomasisi' izliyor. Son olarak Amerikalı yetkililer geçtiğimiz kasım ayında Filipinler'in başkenti Manila'da gerçekleşen Güneydoğu Asya Ülkeleri Birliği (ASEAN) Zirvesi oturum aralarında söz konusu ülkelerin temsilcileriyle ikili görüşmeler yürütmüştü.
Çin, Pakistan'a para akıtıyor
Dış yatırımlarının istikrarlı ekonomik büyümesi için kilit rol oynayan iki numaralı ekonomi Çin, Pakistan'a adeta para akıtıyor. Şi Cinping'in ekonomik kurmayları 2001'deki ‘11 Eylül Saldırıları' sonrası Washington yönetimi tarafından ticari izolasyona alınan Pakistan'ı nüfuzuna almak için 60 milyar dolarlık altyapı yatırımı taahhüdünde bulundu. Çin'in ‘Kuşak Yol ‘ girişiminin bir parçası çerçevesinde ABD'nin boşalttığı alanı Çin vakum etkisiyle dolduruyor. Konuya ilişkin olarak CNBC kanalına açıklamalarda bulunan Pakistan ekonomisi uzmanı Faruk Khan,” Çin ‘Kuşak ve Yol' projesi kapsamında Pakistan'da yaklaşık 60 milyar dolarlık altyapı yatırımı gerçekleştirecek. Pekin yönetiminin geniş bölgesel altyapı yatırımlarıyla oluşacak ÇinPakistan Ekonomik Koridoru (ÇPEC) bacağının bilinmesi nedeniyle, yatırımcıların gözünde Pakistan imajı güçlenece. ÇPEC projeleri tamamlandıkça diğer yabancı doğrudan yatırım akışlarının artmasını bekliyorum.” ifadelerini kullandı. Çin ve Pakistan'ın ‘Kuşak ve Yol' projesi bünyesindeki işbirliği, batı Çin'de yer alan Uygur Özerk Bölgesi'nin önemli kenti Kaşgar'dan Pakistan'ın kritik Gwadar limanına kadar yaklaşık 3 bin kilometre uzunluğundaki koridoru kapsıyor.
Dünya
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans