utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Denizyolu
/
MALİYET ARTACAK AMA GELECEĞİMİZ KURTULACAK
MALİYET ARTACAK AMA GELECEĞİMİZ KURTULACAK
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
20.02.2018
Birleşmiş Milletler, deniz taşımacılığına getireceği düzenlemelerle dünya çapında çocukluk çağı astımını azaltmayı hedefliyor.
Birleşmiş Milletler bünyesindeki Uluslararası Denizcilik Örgütü, 2020 yılında uygulamaya geçirilmek üzere taşımacılık sektöründe temiz yakıt dönemini başlatacak. Yakıtlardaki sülfür miktarı, yüzde 3.5'ten, yüzde 0.5'e düşürülecek. Bu düzenlemeyle çocukluk çağı hastalıklarının küresel olarak yüzde 3.6 oranında azaltılacağı düşünülüyor. Düzenleme, Finlandiyalı ve New Yorklu bilim insanlarının ortak gerçekleştirdiği çalışmaya dayanıyor.
Finlandiya ve New York'tan bilim insanları, Nature Communications'da “Cleaner fuels for ships provide public health benefits with climate tradeoffs” başlıklı bir çalışma yayınladı. Deniz taşımacılığında düşük sülfürlü yakıt kullanmanın, halk sağlığına ve iklimlere etkisi araştırıldı. Araştırma sonucunda, temiz deniz yakıtlarının küresel kalp ve damar hastalıkları ile akciğer kanserinden ölümleri yüzde 2.6 oranında azaltacağı bulundu. Çalışmada ayrıca yıllık çocukluk çağı astımı vakalarının 6 buçuk milyona ulaştığı ve sülfürsüz yakıtlarla bu oranda yüzde 3.6 azalma sağlanabileceği söylendi.
Temiz yakıt, maliyeti yüzde 60 veya 100 oranında artıracak
Araştırmacılar, en fazla sülfürlü yakıt kullanan sektörün deniz taşımacılığı sektörü olduğunu söylüyor. Ne var ki, değişiklik taşımacılık şirketleri için ucuza mal olmayacak, artık daha temiz ama pahalı yakıt almak zorunda kalınacak. Değişiklikle birlikte, yakıtların maliyetinin yüzde 60 ile 100 arasında artacağı düşünülüyor. Uluslararası Denizcilik Örgütü IMO, teknolojik olarak değişimi olmayanlar için 2020'den sonra 5 yıllık tahammül süreci öngörüyor. Uygulamanın en fazla Güneydoğu Asya ülkelerini ve Hindistan'ı etkileyeceği tahmin ediliyor. ABD'nin ve Kanada'nın halihazırda sülfür sınırlayıcı düzenlemeleri bulunuyor.
Uluslararası denizcilik ticaretinde yakıt kullanımına getirilecek sıkı düzenlemelerle, atmosfere salınan sera gazları ve hava kirliliği de azaltılacak.
Medimagazin
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans