utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Dünyadan
/
RUSYA'DAN SÜVEYŞ KANALI'NA YENİ ALTERNATİF
RUSYA'DAN SÜVEYŞ KANALI'NA YENİ ALTERNATİF
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
06.11.2018
Bir yandan Çin ile Avrupa'ya uzanacak yeni transit yol projesi için iş birliği yapan, diğer yandan Kuzey Buz Denizi'nde buz kırıcı gemilerle alternatif yolu zorlayan Rusya, şimdi de bir başka büyük lojistik projesi için kolları sıvadı.
Rusya, Hindistan ve İran temsilcileri bu ayı bir araya gelerek uluslararası taşımacılık koridoru Kuzey-Güney'in (Sever-Yug) faaliyete geçirilmesi konusunu ele alacak.
İzvestiya gazetesinin İran televizyonu Press TV'ye dayandırdığı habere göre, 7200 kilometrelik demir ve su yolundan meydana gelen yeni koridor Süveyş Kanalı'na daha ucuz ve daha kısa bir alternatif oluşturacak.
Proje ile Hindistan'dan çıkan mallar önce İran Körfezi kıyısındaki Bender-Abbas kentine yönlendirilecek. Daha sonra bu mallar Hazar Denizi kıyısındaki şehri Bender-Enzeli'ye, oradan da deniz yoluyla Rus şehri Astrahan'a taşınacak. Bu malların Avrupa'ya dağıtımı ise demir yoluyla gerçekleştirilecek.
Yeni taşımacılık koridorunun Hindistan'dan çıkan bir malın Avrupa'ya taşınma maliyetini yüzde 30 ile 40 arasında azaltacağı tahmin ediliyor. Ayrıca, örneğin, Bombay'dan Moskova'ya gönderilecek bir mal bu yolla adresine 20 gün daha erken ulaşacak.
Tahminlere göre, koridorun yıllık mal taşıma kapasitesi 20-30 milyon ton civarında.
Türkrus
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans