utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Dünyadan
/
RUSYA, ÇİN-AVRUPA YOLUNU 11 GÜN KISALTTI
RUSYA, ÇİN-AVRUPA YOLUNU 11 GÜN KISALTTI
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
17.09.2018
Rusya, Süveyş Kanalı üzerinden 34 gün olan yük gemilerinin yolculuğunu 23 güne indirecek "Kuzey Deniz Yolu"nu açtı.
Özellikle Çin mallarının Avrupa'ya sevkiyatında "devrim" yaratacak, lojistik dünyasını sarsacak adım atıldı: Rusya, Süveyş Kanalı üzerinden 34 gün olan yük gemilerinin yolculuğunu 23 güne indirecek "Kuzey Deniz Yolu"nu açtı. Küresel ısınmanın etkisiyle Rusya toprakları ile Kuzey Kutbu arasındaki koridorun açılması, dünyada dengeleri tamamen değiştirmeye aday. Şu an yılda dört ay olan "Rusya güzergahı"nı kullanma süresinin, hem küresel ısınma, hem de "nükeler buz kırıcılarla" beklentisi yüksek.
Bu yolda ilk büyük "test" sevkiyatı 23 Ağustos'ta Rusya'nın en doğusundaki Vladivostok limanından başladı. Dünyanın en büyük deniz taşımacılığı şirketlerinden Danimarkalı "Maresk"in gemisi "Venta", Almanya'nın Bremherhaven limanına doğru hedefiyle yola çıktı.
Batılı uzmanlar,"Küresel ısınma sayesinde Rusya Kuzey Deniz Yolu'ndan kendi "Süveyş Kanalı"nı açarak ekonomik çıkar elde edebilecek duruma geliyor" değerlendirmesini yapıyor.
Bu öngörü son olarak, ABD'nin önde gelen gazetelerinden The Washington Post'ta yayımlanan bir makalede dile getirildi.
Gazetede çıkan bir değerlendirme, Rusya ile Çin'in yanı sıra çok sayıda ticari kuruluşun buzların erime döneminde Kuzey Deniz Yolu'nun Süveyş Kanalı'na bir alternatif olması yönünde umut beslediği tespitine yer veriyor.
Buna göre Süveyş Kanalı yerine Kuzey Deniz Yolu'nun kullanılması, yük taşıyan gemilerin yakıt masrafını oldukça azaltabilir. İlaveten Rusya kuzeyde seyreden gemilere seyrüsefer ve buz kırıcı yardımı karşılığında para alıyor.
Rusya'nın devlet nükleer enerji şirketi Rosatom,nükleer buz kırıcı ile yolu açarken, yeni rotayı "Kuyruk da yok, korsan da" diye tanıtıyor.
Uzmanlara göre, Kuzey Deniz Yolu'nun tercih edilebilir bir güzergah haline gelmesi durumunda yolu kontrol eden Rusya'nın büyük bir stratejik avantaj elde edeceği açık.
Searoutes sitesinde yer alan hesaplamalara göre, Güney Kore'den Almanya'ya giden bir gemi Afrika'nın güney ucundaki Ümit Burnu'ndan dolanması durumunda 46 gün, Süveyş Kanalı'ndan geçmesi durumunda 34 gün, Kuzey Deniz Yolu'nu kullanması durumunda ise 23 günde hedefine ulaşabiliyor. Ancak iklim koşulları ve buzlanma nedeniyle yol yalnızca Temmuz-Ekim ayları arasında açık.
Diğer yandan Kuzey Kutbu'ndan bölge ülkelerinin hak iddia etmeleriyle yeni potansiyel çatışmalar da gündemde. Rusya Savunma Bakanı Şoygu buna işaret ederek, "Kutup bölgesi, çevre ülkeler için toprak, kaynak ve askeri-stratejik açıdan ilgi odağı. Bu durum, bölgede potansiyel çatışmaları gündeme getiriyor" demişti.
TÜRKRUS.COM
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans