utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Denizyolu
/
RUSYA’NIN AKKUYU’DA LİMAN PLANI
RUSYA’NIN AKKUYU’DA LİMAN PLANI
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
28.03.2019
Sözcü Gazetesi yazarlarından Çiğdem Toker, Akkuyu Nükleer AŞ'nin yarınki genel kurulu öncesi ana sözleşmede önemli bir değişikliğe gideceğini ortaya çıkardı. Rusya, Akkuyu'da liman inşa edebilmek için düğmeye basıyor.
Türkiye'nin kilovatsaat başına gelmiş geçmiş en pahalı elektriğini (12,35 dolar/cent) satın alma taahhüdü verdiği Akkuyu Nükleer Güç Santrali (NGS) ile ilgi çekici gelişmeler oluyor.
Malum Akkuyu NGS, iki ülke arasında 2010 yılında imzalanan bir anlaşmaya dayalı olarak inşa edilecek. Dört reaktörlü NGS'nin ilk ünitesinin 2023'de üretime geçmesi hedefleniyordu. Projeyi, Rusya Federasyonu Atom Enerjisi Kurumu Rosatom'un yönettiği, Ankara merkezli bir şirketin üstlendiğini anımsatalım.
2010 yılında kurulan Akkuyu Nükleer A.Ş., bu perşembe, yani yarın olağan genel kurulunu topluyor. Ticaret Sicil Gazetesi'nde (12 Mart 2019) genel kurul toplantısına davet kararını okurken rastladığım şaşırtıcı bir bilgiyi paylaşmak istiyorum. Yayımlanan karara göre Akkuyu A.Ş. 28 Mart tarihli olağan genel kurulda ana sözleşme değişikliğine gitmek istiyor. İşte bu değişiklik, ticaret hukuku normlarına göre yapılacak olsa bile Türkiye'nin başta dış politika olmak üzere çok alanda geleceğini yakından ilgilendirme potansiyeli taşıyor.
Değiştirilmek istenen madde, “Amaç ve Kapsam” başlığını taşıyan 5. Madde.
Önce yorumsuz olarak, bu maddenin 6 numaralı bendinin mevcut halini aktarayım:
Fabrikalar, depolar, ticari işletmeler ve idari binalar ve diğer her türlü yapıyı inşa etmek… Şimdi de nasıl değiştirilmek istendiğine dair maddeyi aktaracağım. Mevcut maddede olmayan ve yarın oylanacak değişiklik kısımlarını büyük harfle alıntılıyorum:
YENİ HALİ 6. Fabrikalar, depolar, LİMANLAR, TERMİNALLER ticari işletmeler ve dar binalar ve diğer her türlü yapıyı inşa etmek: DENİZCİLİK, LİMANCILIK, DEPOLAMA, YÜKLEME, BOŞALTMA, TAŞIMACILIK, NAKLİYECİLİK faaliyetlerinde bulunmak…
LİMANIN GERÇEK AMACI?
Görüleceği gibi, Akkuyu A.Ş. yeni ve yakın hedefleri arasına liman ve terminal inşa etmeyi koymuş. Ana sözleşme değişikliğinden sonra Rosatom'un kurduğu Akkuyu A.Ş. artık denizcilik, limancılık, depolama, yükleme, boşaltma taşımacılık, nakliyecilik gibi bugüne kadar olmayan faaliyetlerde bulunacak. Nükleer santral gibi iddialı bir proje üstlenmiş bir şirketin, operasyonel taşınmalar, malzeme nakliyesi için bir limana ihtiyaç duymasının doğal olduğu düşünülebilir. Ancak, bu kadar temel nitelikli “çekirdek” bir maddenin neden şirketin kurulduğu 2010 yılında ya da hemen sonrasında değil de 9 yıl sonra konulmak istendiği sorusu meşrudur.
Sözkonusu olan Akdeniz…Akdeniz'in ne kadar “sıcak” olduğunu ilgilisi biliyor. Dolayısıyla Rusya Federasyonu'nun ticaret hukuku üzerinden olsa da ülkemizde limancılık, depoculuk ve nakliyecilik faaliyetinde bulunmasının stratejik nitelik taşıyacağını düşünmemeye sebep var mı?
Yanı sıra Rusya tarafından Akdeniz'de kurulacak bir liman ve terminalin, nükleer santral inşası operasyonu için dahi olsa, hiçbir biçimde ve hiçbir vadede askeri ve istihbarat amacı içermeyeceği, bir üs gibi kullanılmayacağı söylenebilir mi? Herkese açık bir kaynaktan herkesçe görülebilecek çok önemli bir şirketin faaliyet alanı değişikliğinin düşündürdüğü sorular şimdilik böyle.
Çiğdem TOKER – SÖZCÜ
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans