utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Karayolu
/
SÜRÜCÜLERİN TIR KUYRUĞU İSYANI
SÜRÜCÜLERİN TIR KUYRUĞU İSYANI
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
08.10.2018
Kapıkule Sınır Kapısı'nda 14, Hamzabeyli Sınır Kapısı'nda ise 2 kilometre TIR kuyruğu oluştu. Gümrüğü geçmenin neredeyse 2 gün sürdüğünü belirten şoförler, ihtiyaçlarını karşılayamadıkları için zor zamanlar yaşıyor.
İhracat yüklerini teslim edecekleri adreslere yetiştirmek için yola çıkan TIR sürücüleri, Kapıkule ve Hamzabeyli sınır kapılarında yoğunluğa neden oldu.
Hafta başında teslim adreslerinde olmak isteyen TIR'ların yoğunluğuna Bulgaristan tarafı cevap veremeyince Kapıkule'de yaklaşık 500, Hamzabeyli'de ise 80 kadar TIR, çıkış için beklemeye başladı.
Kapıkule'den çıkış yapmayı bekleyen TIR şoförü Kazım Ekşikara, yaptığı açıklamada, dün akşam 19.00'da sıraya girdiğini söyledi.
Edirne'ye geldikten sonra gümrüğü terketmelerinin neredeyse 2 günlerini aldığını ifade eden Ekşikara, "Dün sıraya girdiğimizde 14 kilometre kuyruk vardı. Bugün akşam 19.00 gibi gümrüğe gireriz. Yaklaşık 24 saat uyumadan gümrüğe girmiş olacağız. İçeride de 11-12 saat sonra sahadan çıkmamız sürüyor. Yani Türkiye'den Avrupa'ya geçmemiz 2 gün sürüyor. Uykusuzluk çekiyoruz." dedi.
Hem Türk hem de Bulgar gümrüğünün daha seri çalışması gerektiğine vurgu yapan Ekşikara, "Kapılardaki işlemlerin serileşmesini, hızlanmasını istiyoruz." ifadelerini kullandı.
Polonya ve Almanya'ya yük taşıyan Akif Demirel de hafta sonları kuyruğun bazen 25 kilometreyi bulduğunu anlatarak, şunları söyledi:
"Yollarda lavabo yok, ihtiyaçlarımızı göremiyoruz. Ekmek alacağımız, market alışverişi yapacağımız bir yer yok. Oturup bir yerde çay, kahve içme gibi bir lüksümüz yok. Yemeğimizi, çayımızı, kahvemizi burada yapıyoruz. TIR bizim evimiz olmuş.
Dozvola sahasını büyütebilirler, orayı bin araçlık yapabilirler. Hafta sonu bütün şoförlerin sorunu uykusuzluk ve ihtiyaçlarını karşılayamamak. 30 kilometrelik bu güzergahta bir tane çöp kovası bulamazsınız. Kapıya 2 kilometre kala yakıt istasyonları var oranın sağında solunda oluyor ama bunlar da yetersiz. Otobana kadar çöp kutusu yok. İnsanlar çöplerini biriktiriyor ama atacak yer bulamıyorlar."
Demirel, mazot sırasının da TIR şoförlerinin sınır kapısında bekleme süresini uzattığını kaydetti.
DÜNYA
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans