utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Demiryolu
/
TÜRKİYE-İRAN TREN HATTI ÇALIŞMALARINA BAŞLANDI
TÜRKİYE-İRAN TREN HATTI ÇALIŞMALARINA BAŞLANDI
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
26.01.2018
Hicaz Demiryolu'nu da canlandıracak hat ile Çin'den veya Kazakistan'dan gelen bir yük Kars üzerinden Suudi Arabistan ve Güney Afrika'ya kadar tren hatları ile ulaştırılabilecek.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın Bakü-Tiflis- Kars ile Londra'dan Pekin'e kadar kesintisiz bir ağ ile Türkiye'nin bölgenin lojistik merkezine dönüşmesi için attığı adımın ardından önemli bir adım da Türkiye'nin güney sınırlarında atılacak. Hükümet, Kars-Iğdır-Nahcivan hattını tamamlayıp İran'a bağlayarak hattı güneye Hürmüz Boğazı'na indirmek için çalışmalara başlandı. Ayrıca Irak'la da görüşmeler başlatıldı.
HİCAZ YENİDEN CANLANACAK
Irak'taki hat Ürdün üzerinden Suudi Arabistan'a indirilecek ve Hicaz Demiryolu tekrar canlandırılacak. Böylece Çin'den veya Kazakistan'dan gelen bir yük Kars üzerinden Suudi Arabistan ve Güney Afrika'ya kadar tren hatları ile ulaştırılabilecek. Sudan ile de temasların sürdüğünü anlatan Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, "Amaç oradan Suudi Arabistan, Mısır üzerinden hattın Sudan'a ve oradan da Güney Afrika'ya kadar kesintisiz hale gelmesi. Bunu sadece Hicaz ile düşünmek doğru değil. Türkiye'nin Asya ile Avrupa'yı bağlayan demiryolu ağını Afrika'ya bağlamak diye söylersek daha doğru olur. Muhatap ülkelerin de bu konuda ilgileri çok üst seviyede" dedi.
Sabah
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans