utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Karayolu
/
TIR'LARIMIZ RUSYA'YA GİDEMİYOR, TAŞIMA YABANCIYA KALDI
TIR'LARIMIZ RUSYA'YA GİDEMİYOR, TAŞIMA YABANCIYA KALDI
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
17.12.2018
Rusya'ya ihracat artıyor ama vize ve kota engelleri nedeniyle yükü yabancı araçlar taşıyor. Türk nakliyeciler, sınırlı sayıda verilen kotalar bittiği için iki aydır Rusya'ya taşıma yapamıyor!
Türkiye'nin önemli ticaret pazarlarından Rusya'ya ihracat hızlandı. Kasım ayında artış yüzde 40'a ulaştı. Ama yükü yabancı araçlar taşıdı. Sınırlı sayıda verilen kotanın bitmesi nedeniyle Türk nakliyeciler, 2 aydır Rusya'ya taşıma yapamıyor.
Rusya ile düzelen ilişkiler ihracat taşımalarını artırdı, 2018'de son 5 yılın rekoru kırıldı. Uçak krizinin ardından 2016'da 300'lere gerileyen taşıma adetleri, 2018'in 10 aylık dönemde 26 bini aştı. Ancak bunun sadece yüzde 54'ünü Türk araçları gerçekleştirdi. Rusya'ya yapılan ihracat taşımalarının yüzde 46'sında ise ihracatçılar tarafından taşıma hizmeti ithal edildi ve ihracattan elde edilen dövizin büyük bir kısmı yabancıya gitti. Son iki ayda Türk araçların Rusya taşımaları ise tamamen durdu. Rusya'ya giden ihracat yüklerinin Türk araçları tarafından taşınamamasının temel nedeni sürücü vizelerinin 30 günden önce alınamaması ve 9 bin adetle sınırlı olan kotaların yıl bitmeden tükenmiş olması. Nakliyeciler, vize şartının kaldırılmasını ve taşıma kotalarının 30 bine çıkarılmasını istiyor. Türk Akımı ve Akkuyu Nükleer Santrali gibi projeler tamamlandığında iki ülke arasındaki ticaretin daha da hızlanacağını vurgulayan yetkililer, Rusya ile 100 milyarlık dolarlık ticaret hedefine ulaşmak için lojistikteki sıkıntıların acilen çözülmesi gerektiğini savunuyor.
Ekonomik ilişkilerin düzelmesine rağmen taşımacılıktaki sıkıntıların giderilmediğine dikkat çeken Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Yönetim Kurulu, Rusya'ya yapılan taşımalarda Türk nakliyecilerin yaşadığı temel sorunun vize konusunda olduğunu ifade etti. UND temsilcileri, “Vize kısıtlaması sebebiyle birçok Rusya ihracat taşıması, yabancı araçlardan taşıma hizmeti ithal edilerek gerçekleştiriliyor. Vize sorununa ek olarak Rusya'daki son derece yetersiz olan 9 bin adetlik geçiş kotası da Rusya ihracat taşımaları engelleyen bir diğer sorun. Vize kısıtlaması sebebiyle kota sorunun aşılması da güçleştiriliyor” dedi. Nakliyeciler, Rusya'dan taşıma kotalarının 30 bine çıkarılmasını istiyor.
Vize almak 30 gün, maliyeti 3 bin TL
Mevcut durum itibariyle Türk sürücüleri için Rusya Federasyonu vizesinin çok uzun bir süreç ve yüksek maliyetler ile temin edildiğine dikkat çeken UND temsilcileri, “Türk sürücülerinin vize alabilmesi için önce Rusya Federasyonu İçişleri Bakanlığına Bağlı Federal Göç Servisinden davetiye temin edilmesi gerekiyor. temin süresi 20 ila 25 gün alabiliyor. Davetiyenin temininden sonraki süreçte vizenin teslim alınması da ortalama 7 günü buluyor. Vizenin toplam temin süresi 1 ayı geçebiliyor. Vizenin toplam maliyeti 550 doları buluyor. Davetiyeyi temin edemeyen birçok sürücümüz ise Rusya vizesi alamazken, yapılacak taşımaların birçoğu yabancı araçlara yaptırılmak zorunda kalınıyor” dedi. Bir yanda sürekli iyileşen siyasi iklim ve artan ticari ilişkiler dururken, Türk ihraç yükünü taşıyan Türk şoförlerine getirilen vize engelinin, mevcut siyasi ve ekonomik ilişkiler ile tezat bir durum yarattığını ifade eden nakliyeciler, “Ülkemiz ihracatını taşıyan Türk şoförlerinin Rusya taşımalarında vize şartının kaldırılması hem ihracatımız hem de ülke ekonomimiz için büyük önem taşıyor” dedi.
Aysel YÜCEL - DÜNYA
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans