utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Gündem
/
TURİZMİN ARDINDAN EN FAZLA DÖVİZ GETİREN SEKTÖR LOJİSTİK
TURİZMİN ARDINDAN EN FAZLA DÖVİZ GETİREN SEKTÖR LOJİSTİK
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
28.05.2018
UND'nin geleneksel iftarında konuşan Başkan Çetin Nuhoğlu, lojistik sektörünün TİM bünyesinde kurulan Hizmet İhracatçıları Birliği'ne katılımının önemli bir adım olduğunu vurgulayarak, ülkeye döviz getiren en büyük ikinci sektör olduklarına dikkat çekti.
Ana sponsorluğunu Renault Trucks ve TOBB UND'nin üstlendiği geleneksel UND iftarı WOW Otel Yeşilköy'de gerçekleştirildi. Tıklım tıklım bir salonda çok yoğun bir katılımın olduğu iftar yemeğinde konuşan UND Başkanı Çetin Nuhoğlu, 2017 yılında yaptıkları önemli icraatları ortaya koydu. Bu yıl itibariyle Türkiye İhracatçılar Meclisi bünyesinde kurulan Hizmet İhracatçıları Birliği'nde lojistik sektörünün de yer almasının önemli bir adım olduğunu vurgulayan Nuhoğlu,
“500 hizmet ihracatçısından 200'ü lojistik sektörüne mensup firmalardan oluşuyor. TİM'in altında Hizmet İhracatçıları diye bir birimin oluşması beni çok mutlu etti. Türkiye'nin mal ihracatı önemlidir. Ama mal ihracatının yanında eğer hizmet ithal ediyorsanız, yani o malları yurt dışına gönderirken yabancı araçlara yüklüyorsanız, doğal olarak mal ihraç ederken, hizmet ithal etmek durumunda kalırsınız. 2017 yılında hizmet ihracatının lokomotifi turizm sektörü 23.5 milyar dolarlık ihraç yaparken, lojistik sektörü 14 milyar dolarlık hizmet ihracına ulaşmıştır. Turizmin ardından bu ülkeye en fazla döviz getiren sektör lojistiktir. Hedefimiz de 2023 yılında 60 milyar dolara çıkarmak olacaktır. Önümüzdeki 5 yıl içinde sadece ekonomiye odaklanarak, hedeflerimize ulaşacağımıza inancımız tam” diye konuştu.
Macaristan ve Romanya tamam, sırada Yunanistan, Bulgaristan ve Avusturya var
2017 yılında çok mutlu olduğu bir gelişme daha olduğunun altını çizen Nuhoğlu, konuşmasına şöyle devam etti: “Yıllardır Türkiye ihracatının önündeki engelleri kaldırmak için her türlü mücadeleyi verdik. Bizim için malların engellere takılmadan Avrupa'ya çıkabilmesi en önemli mesaimizi oluşturuyordu. Ben de bir Alman, bir Romen, bir Bulgar gibi engellere takılmadan taşıma yapmak istiyordum. Onun ne hakkı varsa, benim de aynı hakkım var. Ama gelin görün ki kotalar, geçiş ücretleri gibi engeller çıkardılar. Ben zaten komşu ülkelere göre 1.000 Euro daha dezavantajla başlıyordum. Bunun haksız olduğunu defalarca anlattık. Uzun bir süreç oldu ama sonunda Macaristan'da bu konuyu gündeme taşıdık. Macaristan'ın yaklaşık 400 Euro aldığı geçiş ücretini iki kardeşimiz mahkemeye taşıdı, biz de arkasında durduk ve destekledik. Burada kamuya da çok büyük bir teşekkür borcumuz var. Bakanlıklarımız, TİM, TOBB yüzde 100 destek verdiler ve bu davayı kazandık. Avrupa Adalet Divanı aldığı kararda dedi ki: “Ey Macaristan, sen bu parayı alamazsın, bu parayı almaya devam edersen, Gümrük Birliği'nin getirdiği malların serbest dolaşım hakkını engellemiş olursun. Aldığın bu geçiş ücreti suçtur.” 2018 yılı Şubat ayında yapılan KUK toplantısında da Macaristan, ‘geçiş ücretini kaldırdım, artık almıyorum' dedi. Bu bize yıllık 10 milyon Euro'luk bir marjinal katkı sağladı.
Yalnızca Macaristan değil, daha yeni Ulaştırma Bakanlığımızın tam desteğiyle Romanya da, ücret alınmayacak şekilde geçiş belgesi sayımızı artırdı. Şimdi sırada Bulgaristan ve Yunanistan kaldı. Birine 100 Euro ödüyoruz, diğerine 80. Bir davamız daha Avusturya ile devam ediyor. 31 Ocak'ta ilk davaya çıktık. Orada da malların serbest dolaşım hakkı Bulgar'a, Romen'e, Fransız'a ne sağlıyorsa bize de o hakkı sağlamalıdır görüşünü savunuyoruz. Ben trene binmeyeceğim, çünkü Bulgar, Sırp, Romen binmiyor ama Türk taşımacısına trene binmeyi dayatıyorsunuz. Bu da bize 500 Euro ek maliyet getiriyor. Bunun dışında iki günümüze mal oluyor. İnşallah yıl içinde bu sorunu da çözeceğiz. Çünkü aynı konu Macaristan'da lehimize sonuçlandıysa, Avusturya'da da durum değişmeyecektir. “
Selçuk ONUR - LOJİPORT
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans