Anasayfa Bize Ulaşın Site Haritası English
  21 Ağustos 2017 Pazartesi
Demiryolu

Ulaştırma sektörü içinde önemli bir konuma sahip bulunan demiryolları gelişmiş ülke demiryolu sistemleri ile kıyaslandığında oldukça büyük sorunlarla karşı karşıyadır. 1923-1950 dönemde ulaştırma politikaları demiryolu ağırlıklı durulmuş, Atatürk’ün İzmir İktisat Kongresinde belirttiği gibi sanayinin gelişmesi, üretilen malların limanlara ve yurt dışına sevk edilebilmesi için demiryolu yatırımlarına öncelik verilmesi gerektiği vurgulanmıştır. Bu dönemde Demiryolu şebekesine finansal ve teknolojik sorunlara rağmen yaklaşık 3500 km hat daha ilave edilmiştir.

Ülkemizin mevcut demiryolu şebekesi Osmanlı İmparatorluğu ve Atatürk döneminden kalmadır. İlave hat ile teknolojik yenileme - modernizasyon alt yapı yatırımları hemen hemen yok denecek seviyelerdedir.

Karayolu, havayolu, denizyolu gibi diğer taşıma türlerine göre daha ucuz, daha çevreci, trafik sıkışıklığı yaratmayan, varış zamanı belirtilen günde, dış değişkenlerden etkilenmeyen bir taşıma türü olmasına rağmen ülkemizdeki siyasi politikalar neticesi karayoluna tercih edilebilir hale gelmiştir.

Ülkemiz demiryolları diğer taşıma türlerinden kopuk vaziyette hizmet vermektedir. Eşya taşımacılığında malların alıcısına teslimlerde karayolu aktarma sorununu çözecek kapıdan kapıya hizmeti sağlayacak modern yaklaşımlar henüz ülkemiz yönünden stratejik planlamaları tamamlanamamış haldedir.

MEVZUAT
Demiryolu eşya taşımacılığının serbestleşmesini sağlayacak Demiryolu Kanunu ve TCDD'nin yeniden yapılanmasını düzenleyecek TCDD Kanunu, TBMM genel kabulünde görüşülmeyi beklemektedir. TCDD ve demiryollarına ilişkin diğer kanun, tüzük, yönetmelik, tebliği ve genelgeler için  tıklayın.
YARARLI BİLGİLER VE RAPORLAR
Anasayfa Bize Ulaşın Site Haritası English
Tüm hakları saklıdır. © 2007 UTİKAD