Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Demiryolu / DIŞ TİCARETTE DEMİRYOLUNUN ADI YOK

DIŞ TİCARETTE DEMİRYOLUNUN ADI YOK

DIŞ TİCARETTE DEMİRYOLUNUN ADI YOK15.03.2017Demiryolunun dış ticaretteki rolü giderek azalıyor. Türkiye’nin ihracat ve ithalatında demiryolunun payı, son 5 senede yarı yarıya azaldı. 2010 yılında 3.5, 2011 yılında 4.5 milyar dolarlık ithalat ve ihracat yükü taşıyan demiryollarının taşıdığı yük geçtiğimiz sene 2 milyar dolara indi.

Aynı dönemde demiryolunun dış ticaretteki payı da %1.2’den % 0.6’ya düştü.

2016 yılında en çok ithalat/ihracat yükü taşıyan taşıma modu 198 milyar dolar ile denizyolu oldu. Denizyolunun dış ticaretteki payı %58’i geçti.

Bu düşüşte, demiryolu trafiğinin önemli bir kısmının istatistiklere “karayolu” veya “denizyolu” olarak geçen Trieste üzerinden yapılan Ro-Ro+demiryolu çözümüne kaymasının büyük payı var.

Önemli bir diğer etken de Suriye’deki savaş nedeniyle tümüyle kapanan Suriye/Irak demiryolu.

Rusya/Ukrayna ile ticarette demiryolu alternatifi sağlayan Samsun-Kavkaz ve Derince-İliçevski demiryolu feribot seferlerinin sona ermesi de bir diğer etken.

Elbette en önemlisi, demiryolunun, hem doğu, hem de batı yönlü rotalarda, hala fiyat, hız ve güvenirlilik açısından diğer modların gerisinde kalması.

Türkiye-Avrupa intermodal trafiğinde önemli bir paya sahip Metrans’ın bu ay sonunda seferlerini sona erdirmesiyle, demiryolunun payının bu sene, geçtiğimiz senenin bile altına düşmesi bekleniyor.

Kaynak: railturkey.com

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr