Sayı: 2022/492
Tarih: 14.09.2022Sayın Üyemiz,
Taşıma işleri organizatörleri tarafından organize edilen FCL ve LCL ithalat yüklemelerinde, alıcıların varış masraflarının kendilerine yansıtılması konusundaki itirazların ve uyuşmazlıkların zaman zaman mahkemelere yansıdığı ve konşimentolar üzerindeki yetersiz bilgi ve şartlar sebebiyle davaların taşıma işleri organizatörlerinin aleyhine sonuçlanabildiği gözlemlenmektedir.
Özellikle LCL (konsolidasyon) yapılan ithalat yüklemelerinde varış terminal (DTHC-Destination Terminal Handling Charge), konteyner boşaltma (Container Unstuffing Charges up to CFS), varış bildirim (ENS-Entry Summary Destination), ordino (D/O-Delivery Order), LCL servis ücreti (LCL Service Fee), ardiye (Storage Fee) v.b., FCL yüklemelerde ise ayrıca tahliye (Free Out), demuraj, geçici kabul gibi masrafların alıcı (consignee) tarafından ödeneceği ve alıcının sorumlu olacağına dair şartların açık bir şekilde konşimento üzerine yazdırılmasının, olası itirazları ortadan kaldırabileceği ve yasal süreçte üyelerimizin lehine kararların kısa sürede sonuçlanmasına yardımcı olacağı değerlendirilmektedir.
Denizyolu ithalat yüklemelerini organize eden üyelerimize bu masraf tanımlarını, yükleme limanındaki acenteden konşimento üzerine ekletmelerini ve müşterilerini (alıcı firmaları) varış limanındaki olası masraflar konusunda bilgilendirmelerini tavsiye eder, işlerinizde başarılar dileriz.
UTİKAD
ULUSLARARASI TAŞIMACILIK VE
LOJİSTİK HİZMET ÜRETENLERİ DERNEĞİ
Alperen GÜLER
Genel Müdür