İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Bölüm Başkanıecengiz@istanbul.edu.trLisans eğitimini 1992'de İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü'nde tamamlamış olan Prof. Dr. Emrah Cengiz, Yüksek Lisans ve Doktora çalışmalarını da Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme Programı'nda 1999 yılında tamamlamıştır.
"Pazarlama Yönetimi", "Satış Yönetimi", "Etkin Satış", "Uluslararası Pazarlama", "Uluslararası İşletmecilik", "Yeni Ürün Geliştirme", "Halkla İlişkiler", "Kitle İletişimi", "İletişim", "Tüketici Davranışı", "Marka İletişimi ve Marka Yönetimi", “Lojistikte Satış”, “Lojistikte Pazarlama” konularında lisans ve lisansüstü düzeylerde dersler ve seminerler veren Cengiz'in bu konularda çeşitli makale ve uluslararası tebliğleri de bulunmaktadır.
"Uluslararası Pazarlamada Promosyon" ve "Tüketicinin Korunması" isimli kitapları bulunan Cengiz, "Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri", "Uluslararası Pazarlama Çevresi" ve "Uluslararası Pazarlama" isimli kitapların da eş yazarıdır. Ayrıca pazarlama konusunda yazılmış çok sayıda makalesi ve uluslararası yayını da bulunmaktadır.
Özel sektörün pek çok alanında eğitim tecrübesine sahip olan Cengiz, İstanbul Emlak Komisyoncuları Odası bünyesinde de eğitimler vermektedir.