utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Duyurular
/
Denizyolu
/
Baltimore Limanı’nın Kapanmasına İlişkin Bilgilendirme
Baltimore Limanı’nın Kapanmasına İlişkin Bilgilendirme
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
Sayı: 2024/257
Tarih: 05.04.2024
Sayın Üyemiz,
26 Mart 2024 tarihinde Baltimore Limanı’ndan Sri Lanka’ya doğru seyreden Dali adlı konteyner gemisinin Francis Scott Key Köprüsü’ne çarpması sonucu köprünün yıkılması sebebiyle tedarik zincirinde aksamalar yaşanması beklenirken, küresel denizcilik sektöründe büyük bir etki yaratmasının beklenmediği değerlendirilmektedir.
Baltimore Limanı, ABD’nin araç ithalatı ve ihracatında en önemli limanı konumundadır. Köprünün yıkımıyla limanın süresiz kapatılmış olmasının özellikle otomobil ile tarım ve inşaat makinelerinin sevkiyatı açısından etkisi olabileceği belirtilmektedir. Motorlu taşıtlar ve parçalar, tüm Baltimore Limanı ithalatının %42'sini oluşturmaktadır.
Baltimore Limanı’ndaki konteyner akışının daha büyük limanlara yönlendirilebileceği, bazı otomobil üreticilerinin New York, New Jersey veya Roanoke, Virginia’daki diğer Doğu Yakası limanlarına yönelmek zorunda kalacağı ve bu durumun da maliyetleri artırabileceği değerlendirilmektedir. Ayrıca Baltimore’a gidecek yüklerin alternatif limanlara yönlendirilmesinin konteyneri taşıyacak yeterli sayıda çekici bulunamayacağından dolayı maliyetli olacağı belirtilmektedir.
Baltimore Liman İdaresinden yapılan resmi açıklamaya göre limandaki gemi trafiğinin askıya alındığı ancak kamyonların terminalde çalıştığı bildirilmektedir.
Kömür ihracatında da ABD’nin en yoğun ikinci limanı olan Baltimore’da Amazon ve FedEx’in dağıtım depoları bulunmaktadır.
The Captain of the Port (COPT) tarafından ticari gemilerin geçebilmesi için Sollers Point ve yıkılan Francis Scott Key Koprüsü yakınlarında geçici alternatif bir kanal açıldığı, bu kanaldan geçişlerin COPT’a bağlı olarak sadece gündüz saatlerinde transit geçişler için sınırlı olacağı belirtilmektedir.
Limanın kapanmış olmasının etkilerinin önümüzdeki günlerde daha anlaşılır olacağı belirtilirken kanalın temizlenmesi ve limanın açılması için çalışmalar devam etmektedir. Uzmanlar, tam kanalın açılması için bir ay, köprünün yeniden inşa edilmesi için ise yıllar sürebileceğini düşünmektedir.
Bilgilerinize sunar, işlerinizde başarılar dileriz.
Duyuru metninin İngilizcesi için tıklayınız
UTİKAD
ULUSLARARASI TAŞIMACILIK VE
LOJİSTİK HİZMET ÜRETENLERİ DERNEĞİ
Alperen GÜLER
Genel Müdür
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans