Deniz Ticareti Genel Müdürü Dr. Barış Tozar, Mersin- Mısır Ro-Ro hattına talebin artacağının öngörüldüğünü ve bu talebi karşılamak için destek sağlayacaklarını ifade etti.
Suriye üzerinden diğer ülkelere yapılan ihracatın azalmaması için alternatif güzergâhlar kullanılıyor. Deniz Ticareti Genel Müdürü Dr. Barış Tozar, Mersin-Mısır Ro-Ro hattına talebin artacağının öngörüldüğünü ve bu talebi karşılamak için destek sağlayacaklarını ifade etti.
Suriye, Türkiye için Türk taşımacısını bölgeye açılabilmesinin en önemli ülkesidir, ancak Suriye’de son zamanlarda meydana gelen siyasi ve şiddet olayları Suriye’ye ve Suriye üzerinden yapılan taşımaları olumsuz etkilemiştir.
2011 yılında Suriye’ye ikili taşıma sayımız 83.519’dur. Ocak-Mayıs dönemi karşılaştırdığımızda 2011 yılında 39.966 taşıma gerçekleştirilirken, 2012 yılında %87 oranında bir düşüş göstererek sadece 5.244 taşıma yapılmıştır. Bu düşüş transit taşımalarda da görülmektedir. Geçen yılın Ocak-Mayıs döneminde 19.338 adet Suriye üzere transit taşımamız var iken 2012 Ocak-Mayıs döneminde bu sayı yüzde 70 oranında düşmüş ve 5.757 oldu.
Taşıma sayılarının düşüşü, ticaret hacmini de düşürürken bir yandan da Suriye üzerinden 9 ülkeye yapılan ihracatın sekteye uğramaması için ihracatçılar alternatiflere yönelmekte.
Tek Alternatif Mersin-Mısır RoRo Hattı
Deniz Ticareti Genel müdürü Dr. Barış Tozar Mersin-Mısır RoRo hattının geliştirilmesi, sorunların çözülmesi ve görüşmeler için Mersin’e gidiyor.
Bu alternatiflerden en önemlisi Nisan ayından bu yana her salı ve cuma günü düzenli olarak yapılan Mersin/Port Said Limanları RoRo seferidir. Port Said limanına indirilen araçlar yaklaşık 200 km karayolu katederek Mısır’ın Port Tewfik limanına ulaşıyor, oradan da gemi ile Suudi Arabistan’ın Dhiba limanına ulaşıyor.
Deniz Ticareti Genel Müdürü Dr. Barış Tozar, Nisan ayından bu yana Mersin Limanında 1412 aracın taşındığını ve bu hatta talebin gün geçtikçe yoğunlaştığını ifade etti.
Dr. Tozar bu talebin karşılanması için Mersin/Mısır hattına ikinci bir geminin başlaması konusunda çalışmaların tamamlandığını ve 1 Ağustos 2012 tarihi itibariyle MF Nikolay Konarev gemisinin bu hatta hizmet verdiğini ifade etti. Dr. Tozar, salı ve cuma günleri olmak üzere haftada iki kez sefer yapan bu ikinci gemi ile de karayoluna alternatif oluşturan denizyolunun öne çıktığını bu kapsamda RoRo hattının daha verimli kullanılması, seferlerin arttırılması ve karayolundaki olumsuzlukları gidermek için çalışmalar yaptıklarını ifade etti.
Kaynak: Deniz Haber