Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gümrük / SARP SINIR KAPISININ SORUNLARI YERİNDE TESPİT EDİLDİ

SARP SINIR KAPISININ SORUNLARI YERİNDE TESPİT EDİLDİ

SARP SINIR KAPISININ SORUNLARI YERİNDE TESPİT EDİLDİ05.09.2012

Sarp Sınır Kapısı'yla ilgili mevcut yapı ve uygulamalarda karşılaşılan sorunlar ile talep ve önerilerin değerlendirildiği bir istişare toplantısı gerçekleştirildi.

Sarp Kara Hudut Kapısı Mülki İdare Amirliği binasında yapılan toplantıya, Artvin Valisi Necmettin Kalkan, Emniyet Müdür Vekili Mesut Adıbelli, Doğu Karadeniz Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürü Musa Aydemir, Artvin, Rize, Ordu ve Trabzon illerinin Ticaret ve Sanayi Odası Başkanları ile Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği yönetim Kurulu üyeleri katıldı.

Artvin Valisi Necmettin Kalkan toplantıda yaptığı konuşmada, Sarp Sınır Kapısı'nda 1988 yılında başlayan hareketliliğin, yıllar geçtikçe artarak devam ettiğini belirterek, "1988 yılında 36 dönüm arazi üzerine kurulan Kara Hudut Kapısı'ndan 2012 yılı ilk 6 ay itibariyle 2 milyon 330 bin kişi giriş çıkış yapmıştır" dedi.

Özellikle 10 Aralık 2011 tarihinde başlayan kimlikle geçiş uygulamasından sonra artan yoğunluğa bağlı olarak kapının ihtiyaca cevap vermekte zorlandığı ve yeni bir revizyona ihtiyaç duyulduğunu dile getiren Vali Kalkan, yapımı devam eden yaya geçiş koridorunun 10 Eylül'de hizmete sunulacağını, böylece yaya geçişlerinin daha da rahatlayacağını kaydetti.

“Yoğunluğa rağmen hala 36 dönüm”

Geçişlerin sadece Yayalar ile sınırlı olmadığını, ticari araçların, ihracat yapan iş adamları ve müteşebbislerin de bu kapıda yoğun iş ve işlemleri olduğuna dikkati çeken Vali Kalkan, Sarp Kara Hudut Kapısının, İstanbul Atatürk Havalimanı, Antalya Havalimanı ve Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan sonra Türkiye'deki en yoğun dördüncü kapı olmasına dikkat çekerek, "1988 yılında 36 dönüm arazi üzerine kurulan Kara Hudut Kapısı'ndan 2012 yılı ilk 6 ay itibariyle 2 milyon 330 bin kişi giriş çıkış yapmıştır. Hatta geçtiğimiz Ramazan Bayramı'nda sadece bir günde 26 bin kişi kapıdan giriş çıkış yapmıştır. Kara Hudut Kapısı, günümüzdeki yoğunluğa rağmen hala 36 dönümdür” diyerek, artan yoğunluğa bağlı olarak 36 dönümlük alanı daha da büyütme durumunda olduklarını, ayrıca ikinci alternatif kapı imkânlarının da araştırılması gerektiğini dile getirdi.

Önceki günlerde konuyla ilgili olarak Dışişleri Bakanı ile görüşme yaptıklarını belirten vali Kalkan, Borçka-Muratlı Kara Hudut Kapısı'nın açılması gerektiğini rakamlarla Dışişleri Bakanına arz ettiğini ve bu konudaki çalışmaların devam ettiğini dile getirerek, Dışişleri Bakanının Muratlı Kara Hudut Kapısı'nın açılacağını söylediğini ifade etti.

Vali Kalkan, Gürcistan ile kimlikle geçiş uygulamasından iki ülkenin de memnun olduğunu ifade ederek, Hopa Limanı'ndan Batum Limanı'na deniz otobüsü taşımacılığı fizibilitesini Denizcilik Müsteşarlığıyla görüşerek yaptırdıklarını ve aldıkları rapora göre deniz taşımacılığının bu bölge için gündeme gelmesinin uygun olduğunu söyledi. Hazırlanan rapora göre Hopa'dan Batum'a deniz otobüsü ile bir kişinin gidiş maliyetinin 29 lira olarak çıkarıldığını kaydeden Vali Kalkan, çeşitli firmaların başvuru yaptığını, tüm yönleriyle konunun üzerinde durduklarını belirtti.

Hopa-Batum arası deniz otobüsü taşımacılığı gündeme geldi

Doğu Karedeniz İhracatçılar Birliği Başkanı Ahmet Hamdi Gürdoğan ise Sarp Kara Hudut Kapısı'nın fiziki altyapısının geliştirilmesine yönelik çalışmaların yapılması, bu kapsamda mevcut alana bitişik durumda bulunan askeri bölgeye ait alanın gümrük sahasına dâhil edilmesi ve yapılacak deniz dolgusu ile alanın büyütülmesinin sağlanması gerektiğini ifade etti.

Basına kapalı devam eden toplantıda Vali Kalkan, kararlaştırılan çalışmaları yürütmek üzere komisyon oluşturdu.


Kaynak: Taşımacılar