Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Eğitim ve Etkinlikler / ÇOKLU TAŞIMA SİSTEMLERİ KİTABI YAYINLANDI

ÇOKLU TAŞIMA SİSTEMLERİ KİTABI YAYINLANDI

ÇOKLU TAŞIMA SİSTEMLERİ KİTABI YAYINLANDI12.09.2012

Dr. Nil Kula Değirmenci’nin “Çoklu Taşıma İşleticisi Olarak Taşıma İşleri Komisyoncusunun Sorumluluklarına ve Sorumluluk Sigortası Himayesine İlişkin Bir İnceleme” Başlıklı Kitabı Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları’nca Yayınlandı.
 
DEÜ Denizcilik Fakültesi’nde araştırma görevlisi olarak akademik faaliyetlerine devam eden Dr. Nil Kula Değirmenci’nin Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Denizcilik İşletmeleri ve Yönetimi Anabilim dalı başkanı Doç. Dr. Durmuş Ali Deveci ve Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Ticaret Hukuku Anabilim dalında öğretim üyesi olan Doç. Dr. Sevilay Uzunallı danışmanlığında tamamladığı doktora tezinden oluşan “Çoklu Taşıma İşleticisi Olarak Taşıma İşleri Komisyoncusunun Sorumluluklarına ve Sorumluluk Sigortası Himayesine İlişkin Bir İnceleme” başlıklı kitabı Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları’nca yayınlandı.

Dr. Nil Kula Değirmenci’nin çalışmasında öncelikle taşıma sistemleri incelenerek, bu sistemler güvenlik ve emniyet, maliyet, hız, esneklik ve bulunabilirlik ile diğer özellikler bakımından karşılaştırıldı ve bu sistemleri bütünleştirmeye yönelten belli başlı gelişmeler değerlendirildi. Kitapta, bütünleşik bir taşıma sistemi olarak çoklu taşıma sistemi; sisteme ilişkin kavramlar, sistemin güçlü ve zayıf özellikleri ile unsurları açısından incelendi. Kitapta ayrıca çoklu taşıma sisteminin en zayıf özelliklerinden birinin, sistemin yeknesak ve emredici nitelikli bir uluslararası hukuk normu ile düzenlenmemesi ve bu nedenle çoklu taşımayı üstlenen işleticilerin sorumluluklarının taşımanın başında öngörülemezliği olduğu vurgulandı. Bu çalışma ile uluslararası örgütlerin konuya ilişkin çözüm önerileri, taşımaya ilişkin genel geçer tüm uluslararası, bölgesel ve ulusal (Türkiye ölçeğinde) hukuk normları incelenmek suretiyle değerlendirilerek, çoklu taşıma işleticisi olarak hareket eden özellikle taşıma işleri komisyoncularının hukuki korumasızlıklarının yol açtığı sorumluluk sigortası yönelimleri incelendi. Kitabın son bölümünde ise çoklu taşımanın yeknesak ve emredici bir uluslararası hukuk normu ile düzenlenmesi gereğini ve bu normdan kaynaklanan sorumluluk sigortası tesisi zorunluluğunu içeren bir model önerildi.

Dr. Kula Değirmenci, kitabına ilişkin olarak yapmış olduğu açıklamada; çoklu taşıma sisteminin önemli üstünlükleri haiz olmasının yanı sıra yeknesak ve emredici nitelikli bir uluslararası hukuk normu ile düzenlenmemiş olmak gibi yüksek derecede zayıf yönlerinin de bulunduğunu ifade etti. Dr. Kula Değirmenci ayrıca Türkiye’de bu sistemin ilk defa 01.07.2012 tarihinde yürürlüğe giren 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu ile düzenlenmiş olmasının ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı bünyesinde 01.11.2011 tarihli ve 655 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile Tehlikeli Mal ve Kombine Taşımacılık Düzenleme Genel Müdürlüğü’nün kurulmuş olmasının, Türkiye’nin kısa vadeli ulaştırma politikalarında çoklu taşıma sistemine verdiği önemi ortaya koyduğunu belirtti. Dr. Kula Değirmenci açıklamasında son olarak Türkiye’de konuya ilişkin olarak gerçekleştirilen hukuki ve idari çabaları desteklemesi amaçlanan bu çalışmanın, aynı zamanda taşıma hukuku ve sigorta alanlarında eğitim gören lisans ve lisansüstü öğrenciler için katkı sağlayacağının da düşünüldüğünü belirtti.

Dr. Nil Kula Değirmenci’nin 20 Temmuz 2012 tarihinde savunduğu doktora tezi; İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Deniz Hukuku Anabilim dalı Başkanı Prof. Dr. Emine Yazıcıoğlu, Galatasaray Üniversitesi Hukuk Fakültesi Ticaret Hukuku Anabilim dalında öğretim üyesi olan Doç. Dr. Serap Amasya, Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Ticaret Hukuku Anabilim dalında öğretim üyesi olan Doç. Dr. Ahmet Türk ile Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Denizcilik İşletmeleri ve Yönetimi Anabilim dalında öğretim üyesi olarak akademik faaliyetlerine devam eden Doç. Dr. Durmuş Ali Deveci ve Yrd. Doç. Dr. İsmail Bilge Çetin’den oluşan jüri tarafından başarılı bulundu.

Dr. Nil Kula Değirmenci’nin Özgeçmişi
2005 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden (ÖSYM Bursu) yüksek onur derecesiyle mezun olmuştur. Dr. Kula Değirmenci, 2006 yılında Saçaklıoğlu Hukuk Bürosu’nda avukatlık mesleğine başlamış ve aynı yıl Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Hukuku Anabilim dalında yüksek lisans eğitimine başlamıştır. 2008 yılında “Deniz Kirliliğini Önleme ve Kirlilik Sonucu Oluşan Zararları Tazmin Çalışmalarının Türk İdari Makamlarınca Yürütülmesi” başlıklı yüksek lisans tezini tamamlamıştır. Aynı yıl Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Anabilim dalında doktora eğitimine başlamış ve bu kapsamda 2012 yılında “Çoklu Taşıma İşleticisi Olarak Taşıma İşleri Komisyoncusunun Sorumluluklarına ve Sorumluluk Sigortası Himayesine İlişkin Bir İnceleme” başlıklı doktora tezini Doç. Dr. Durmuş Ali Deveci ve Doç. Dr. Sevilay Uzunallı danışmanlıklarında tamamlayarak doktor unvanını almıştır. Halen araştırma görevlisi olarak Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Bölümü’nde akademik çalışmalarına devam etmektedir.

Kaynak: Deniz Haber