İyi bir lojistik sistemine sahip olmanın, bir ülkenin sanayisinin gelişmesinde rekabet gücü yüksek olması açısından son derece önemli olduğunu söyleyen Sabay Taşımacılık Genel Müdür Yardımcısı Emre Üresin, “Bu nedenle lojistik yönetimi, tedarik zinciri yönetimi içerisindeki tüm birimler arasında optimum çözümlerin oluşturulması gerekiyor” dedi.
Sabay Taşımacılık firmasını tanıyabilir miyiz?
1984 yılında İskenderun’da kurulan Sabay Lojistik Istanbul, İskenderun, İzmir, Mersin ve Istanbul Atatürk Havalimanı ofisleri ile Türkiye’nin her noktasında hizmet veriyor. Sabay Lojistik olarak grup şirketlerimizle lojistik süreçlerin tümünde uzun yıllara dayanan deneyimimiz ile müşterilerimize çözüm ortağı oluyoruz.
Sanayi lojistiği alanındaki faaliyetlerinizden bahseder misiniz? Sabay’ın bu konudaki yurt içi ve yurt dışı çalışmaları hakkında bilgi alabilir miyiz?
Üyesi bulunduğumuz IASA (International Air& Shipping Association) ve CCA (China Cargo Alliance) ile 120 ülke de 400’e yakin acente ağımızla ile lojistik servislerinin tüm modlarında müşterilerimizin beklentisi doğrultusunda çeşitli çözümler sunuyoruz. Bu çözümlerimizin yanı sıra ülkeden ülkeye anahtar teslim proje taşımaları konusunda geniş tecrübelere sahibiz. Özellikle son iki yılda 2 milyar dolar tutarında 2 adet demir çelik fabrikasının Uzak Doğu, Asya ve Avrupa’dan gelen tüm makine ve teçhizatlarının taşımasının yanı sıra General Electric firmasının Amerika’dan gelen enerji türbinlerinin proje gemileri, konteyner ve uçak yüklemeleri ile kapıdan kapıya taşımlarını yapıyoruz.
Sanayi lojistiğinde verimlilik artışıyla birlikte maliyetlerin alt seviyede tutulması hangi koşullarda gerçekleşmeli? Türkiye lojistik pazarını bu anlamda değerlendirir misiniz?
İyi bir lojistik sistemine sahip olmak, bir ülkenin sanayisinin gelişmesinde rekabet gücü yüksek olması açısından son derece önemli bir konu. Bu noktada lojistik yönetimi, tedarik zinciri yönetimi içerisindeki tüm birimler arasında optimum çözümlerin oluşturulması gerekli.
Bu iki önemli faktöre ek olarak lojistik konusunda ihtisas sahibi personel istihdam edilmesi yeni teknolojilerin ve lojistik verimliliğinin artması, kayıpların azalması, şeffaflığın yaratılması ve doğru planlamayla maliyetleri de azaltması açısından son derece faydalı olacak.
Özellikle 2000’li yılların başından itibaren lojistik sektörü Türkiye’de büyük gelişmeler kaydediyor. Bugün 45 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip olduğu tahmin edilen Türkiye’deki lojistik sektörü bir takim altyapı ve kamusal düzenlemelerin ivedilikle hayata geçirilmesi ile birlikte 100 milyar dolarlık psikolojik sınırı önümüzdeki birkaç yıl içinde aşması hayal değil.
Gerek global gerek Türk lojistik şirketlerinin yapmakta olduğu yatırımlar ve bunun yanında son yıllarda üniversitelerin lojistik bölümlerinin açılması ile birlikte teknik bilgiye sahip donanımlı personel sektöre katılması neticesinde Türkiye her gecen gün lojistik sektöründe daha ileriye gidecek.
Türkiye, lojistik sektöründe dünyada nerede yer alıyor? Pazarın bugünü ve yarını için nasıl bir perspektif çizersiniz?
Ürün ya da hizmetin hareketi büyük önem kazanarak lojistik anlayışın her geçen gün önemini daha da arttırması ve yayılması dünyada ve Türkiye’de bu hızı yakalama zorunluluğunu ortaya koyuyor. Özellikle günümüz küresel ekonomisinde rekabet etme anlamında yükselen değer olan lojistik hareketlilik ve kavramları daha iyi irdelemek ihtiyacını ortaya koyuyor.
Türkiye yıllardır ulaşım ve dağıtım merkezi olarak dünyanın önde gelen lojistik merkezlerinden biri olup, üç kıtanın buluştuğu noktada yer alıyor. Lojistik sektörü, ekonomideki temel hizmet sektörlerinden biridir ve bir ülkenin ticari ve imalat faaliyetleri için hayati önem taşıyor.
Bu oluşum içinde lojistik sektörünün Türkiye’de de gelecekte dört misli artacak potansiyel bir güce ulaşacağını öngörüyoruz.
Kaynak:Hizmetix