GTT Lojistik dünyanın her ülkesine yayılan acenta ağıyla müşterilerine intermodal taşımacılıkta da avantajlı çözümler sunuyor. Şirketin İzmir Şube Müdürü Burak Gültekin, halihazırda rekabetçi oldukları Afrika ve Arap Körfezi gibi zorlu pazarlarda intermodal taşıma oranlarını artırmayı hedeflediklerini açıklıyor.
Uluslararası tedarik zincirinin her halkasında uzman olan GTT Lojistik, intermodal taşımacılıkta da sürdürülebilir ve entegre servis anlayışla müşterileri için yeni pazarlara giriş kapısı olmaya devam ediyor.
Özmal TIR filosu, profesyonel tedarikçileri ve dünyanın noktasına yayılan taşımacılık ağıyla hızla büyüyen şirketin bu başarında İzmir ofisinin de payı büyük.
GTT Lojistik İzmir Şube Müdürü Burak Gültekin ile hem İzmir’in GTT için stratejik önemini, hem de intermodal ve proje taşımacılığı alanındaki çözümlerini konuştuk.
GTT hem yurtiçi hem de yurtdışındaki yapılanmasını güçlendirmeye devam ediyor. Şirketin bu alandaki en büyük adımlarından biri de iki yıl önce açtığı İzmir şubesi. İzmir şubesinin bugün GTT içindeki önemini anlatır mısınız?
GTT Grubu bünyesindeki GTT Lojistik İzmir Ofisi, 2010 yılının Eylül ayında faaliyetlerine başladı. GTT Lojistik’in artan ivmesinde GTT İzmir Şubesi de lokomotif görevi gördü ve büyümeye önemli katkı sağladı. Sektördeki daralma öngörüleri içinde başlayan 2011 yılında, İzmir gibi zor bir pazarda kısa süre içerisinde büyük firmaların önemli kontratlarda ve yüksek hacimli çalışmalarda çözüm ortağı olduk. 2011 yılında Ege Bölgesi’nde tanınır bir marka haline gelen firmamız, 2012 yılında hedefini daha da ileriye taşıyarak pazardaki istikrarlı büyümesini devam ettiriyor. Ege Bölgesi’ndeki tüm firmalara ara nakliye, depolama, gözetim, uluslararası taşımacılık ve nihai taşıma çözümlerini sunuyoruz, bununla birlikte birçok sektörde de mal cinsi bazında profesyonelleşerek hizmet veriyoruz.
Demir-çelik sektöründe sunduğumuz demiryolu ve karayolu ön taşıma, profesyonel depo dolum hizmetleri ve puantajımızla çok önemli bir büyüme sağladık ve bu alandaki taşımalarda lider firma konumuna yükseldik. Bunun yanı sıra soğuk zincir gıda yüklemelerinde sağladığımız avantajlı ve güvenli ara nakliye hizmetimizle de bu alanda profesyonelleşerek sektörün önemli firmalarına çözüm ortağı olmaktayız.
İzmir Limanı’ndan yapılan yüklemelerin %70’i ihracat, %’30 u ithalat olarak şekilleniyor. 2011 yılı içerisinde gerçekleşen konteyner TEU hacminin yaklaşık olarak 680 bin TEU dolayında olduğu göz önüne alındığında pazarın önemi daha da çarpıcı olarak belirginleşiyor. Bu pazarda yeni kurulmasına rağmen kısa sürede tanınır ve güvenilir bir yer elde etmenin avantajıyla, gelecek yıllardaki büyüme ivmemizin artarak devam edeceğini öngörüyoruz.
GTT’nin intermodal taşımacılığa bakışını ve bu alandaki çözümlerini öğrenebilir miyiz?
Kombine/ İntermodal/Multimodal taşımacılık sistemi taşıma mesafesi boyunca en uygun taşıma şartlarının ve maliyetlerinin sağlanmasını esas alırken, ekonomik verimliliği, etkinliği ve rekabet gücünü artırıyor. Aynı zamanda tek bir altyapı unsuru üzerindeki yüklenmeyi engelleyerek avantaj sağlıyor. Avrupa’da dış ticarette yapılan taşımaların yaklaşık %50’si kombine taşımacılık hizmeti ile sağlanırken, bu oranın yakın zamanda %70’e yükseleceği öngörülüyor.
GTT Avrupa’da halihazırda intermodal ve kombine taşımacılık hizmeti verirken, asıl avantajı Arap Körfezi ve Afrika kıtası gibi zorlu bölgelerde çözüm ortaklarına sunarak sağlıyor. Yurtiçindeki demiryolu ve kara nakliye zincirimizi deniz ve havayolu ile kombine ederek, karşı ülkelerdeki acente ağımızla ve kara nakliye entegrasyonuyla ilk adımından son adımına kadar kaliteli ve güvenli bir şekilde hizmet sunmaktayız.
Denizli-İzmir Demiryolu intermodali de ivmelendirdi
Sizce intermodal taşımacılık alanında Türkiye’nin önünde ne gibi fırsatlar var?
Türkiye lojistik sektörünün gelişme yolunda kat edeceği çok uzun süreçler var. Jeopolitik konum açısından dünyada intermodal taşımacılık için en uygun ülkelerden biriyiz. Fakat başarılı olabilmemiz için demiryolu ağımızı verimli ve son teknolojiye uyumlu hale getirerek genişletmemiz gerekiyor. Özellikle son yıllarda canlanan Denizli-İzmir Demiryolu Projesi özellikle mermer, kablo ve tekstil sektörünün taşıma maliyetlerini düşürdü ve intermodal taşıma sisteminin gelişmesine büyük katkı sağladı. Bunu ülkemizin tüm limanları ile hinterland bölgelerinin gelişimi açısından düşündüğümüzde ciddi bir potansiyele sahip olduğumuzu ifade edebiliriz.
Proje lojistiğinde güçlü networküyle büyüyor
GTT, proje lojistiğinde de A’dan Z’ye çözümleriyle müşterilerinin yanında oluyor. Belli bir proje kapsamında nakliye hizmeti gereken gabari içi ve dışı konteyner taşımacılığından, açık yük taşımasına kadar tüm servisleri ön ve son nakliyelerini de yaparak kapıdan servis verebildiklerini söyleyen Burak Gültekin, “Türkiye ve Dubai’deki tüm ofislerimizde insan ve sistem altyapımızı en başından beri buna uygun kurmuş durumdayız. Buna ek olarak özmal dorselerimizin içerisinde low bord dorselerimiz de mevcut. Eğitimli ve tecrübeli ekibimiz, profesyonellik anlayışımız ve başarı azmimizle proje taşımalarında önemli hacimler sağlamaktayız” diye konuşuyor.
Proje bazlı işlerde özellikle Kore ve Uzak Doğu menşeli firmaların taleplerine servis verdiklerini anlatan Gültekin, fabrikaların ilk üretim hatlarına hammadde yetiştirmekten, üretim bantlarının taşınmasına kadar pek çok işte çalıştıklarını belirtiyor. Gültekin sözlerini şöyle sürdürüyor: “Yine yabancı menşeli firmaların girdiği devlet ihaleleri için çalışmalar yaptık. Bunun dışında özel ekipman gerektiren gabari dışı taşımalar artık standart işlerimiz oldu. Kuzey ve Batı Afrika’da, Ortadoğu’da pek çok devlet ihalesine yapı ekipmanları, trafolar gönderen Türk üreticilerin taşımalarını yaptı. Yine bu bölgelerde büyük inşaat projelerine malzemeler taşıdık. Dubai’de de yerleşik bir Türk firması olmamız bir dönem bölgede çok önem kazanmış inşaat projelerinde bize çok avantaj sağladı. Türkiye içinde şube ağımızın kuvvetli olması sayesinde hemen her bölgede önemli projelere kaliteli ve arzu edilen servisi sağlayabiliyoruz.”
Gültekin, proje taşımacılığında bir kontrata imza atarken marjları, müşterileri ve projenin taraflarını doğru belirleyip yönlendirmek gerektiğine de işaret ediyor.
Kaynak:Lojistik Hattı