Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / “IATA CASS’TA İLK 15’İ HEDEFLİYORUZ”

“IATA CASS’TA İLK 15’İ HEDEFLİYORUZ”

“IATA CASS’TA İLK 15’İ HEDEFLİYORUZ”14.02.2013

Bolte Lojistik Türkiye Hava Kargo Müdürü Serkan Alabaş “IATA CASS’ta ilk 15’i hedefliyoruz” dedi.


Bize kendinizden, bu sektöre giriş hikâyenizden ve kariyerinizden bahsedebilir misiniz?
1979 yılında İzmir’de doğdum.  1993-1997 yılları arasında İzmir Atatürk Lisesi’nde lise öğrenimimi tamamladım. 1997-2002 yıllarında Üniversite öğrenimimi Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi (Denizcilik İşletmeciliği ve Yönetimi-İngilizce)’nde tamamladım. Aynı üniversite yılları süresince (1997-2000) İtalyanca Eğitimi de aldım, eğitimim neticesinde aldığım burs ile 2000 yılında eğitimimi İtalya Rimini’de Rimini Akademi’de tamamladım. Askerlik görevimi 2002 yılında denizci-serdümen olarak Nato savaş eğitimlerinde denizde birçok ülkede tamamladım. 2002 yılında Askerlik sonrası Turkon Denizcilikte İthalat Satış ve Operasyon’da 2 yıl çalıştım. 2004 yılında Hamburg Sud Denizcilik’e satış ve pazarlama uzmanı olarak transfer oldum, 2011 Mayıs ayında Hamburg Sud Denizcilik’ten ayrıldım. 2011 Mayıs’tan itibaren kurulumunda ve Türkiye’de yapılanmasında aktif rol aldığım Amerika merkezli Bolte Logistics a BDP International Company firmasında halen Genel Müdür Yardımcısı olarak çalışmaktayım. 2012 Mart ayından itibaren firmamızın IATA lisansını alması ile birlikte aktif olarak Türkiye Hava Kargo Müdürlüğü’nü de yürütmekteyim.

“BDP International” ın dünya pazarındaki konumunu, hizmet sunduğu alanları ve hangi ülkelerde hizmet verdiğini açıklayabilir misiniz?
BDP International Inc. 1966 yılında kurulmuş Philadelphia, USA Merkezli uluslararası lojistik firmasıdır.BDP International olarak dünya üzerinde operasyonel açıdan 122 ülkede, 300’den fazla ofisiyle, Lojistik sektöründe Dünyanın her yerine Uluslararası Lojistik servis ağı ile Deniz/Hava/Kara ve Proje kargo taşımacılığı alanlarında müşterilerimize hizmet vermekteyiz.

Müşterilerine Hava / Deniz / Kara / Proje Kargo – Dökme Taşımacılık hizmeti veren Global bir Lojistik Servis sağlayıcısıdır. Global olarak, Firmanın öncelikli uzmanlaştığı ürün grupları Kimsayasal ve PetroKimya ürünler olmaktadır ve bu alanda dünyada endüstrinin % 65’inin taşımalarını gerçekleştirme, bu firmalara Lojistik Çözümler üretmektedir. Bunun yanı sıra dünya genelinde, Otomobil Endüstrisi, Savunma Sanayi, Gıda ve İçecek Sektörü, Tekstil, Makine Sanayi ve Perakende ürünler önemli bir yeri vardır. Şirket Bölge olarak Kuzey Amerika-Kanada, Güney Amerika, Avrupa, Orta-Doğu, Güney Asya ve Kuzey Asya olarak 6 Bölgeden oluşmaktadır.

Teknolojik altyapımız gelişmiş olup IT programı olarak BDP Smart dediğimiz özel bir program kullanıyor. Müşteriye sadece takip sistemi değil, aynı zamanda lojistik faaliyet ve maliyet analizlerinin çıkartılabildiği, sorgulanabildiği bir hizmet sunuluyor. Bu sistem milyon dolarlar değerindeki teknolojik altyapıyı gerektiriyor. Biz bu hizmeti çözüm ortağı olduğumuz müşterilerimize sunuyoruz.

“Bolte Lojistik Türkiye” nin kuruluş sürecinden ve faaliyetlerinden bahsedebilir misiniz?
Bolte Lojistik Hizmetleri Ltd Sti. Philadelphia, Amerika Merkezli BDP International Inc. firmasının Türkiye ofisi olarak 18.05.2011 tarihinde faaliyete geçti. Mayıs,2011’de İstanbul Genel merkezde 9 Kişi, İzmir Şube’de 7 kişi ile Türkiye’de müşterilerine hizmet vermeye başladı. Şuan Şirketimizin İstanbul Merkez, İstanbul Atatürk Havalimanı, İzmir, Mersin ve Aralık 2012’nin son haftası faaliyete geçirdiğimiz Ankara ofisimiz ile birlikte toplam 5 ofis 67 çalışanımız ile Hava / Deniz / Uluslararası Kara yolu / Proje Kargo ve Dökme Taşımacılık Hizmeti / Yurt içi Konteyner taşımacılık hizmeti vermekte ve aynı zamanda müşterilerimize sahip olduğumuz Smart Programı sayesinde lojistik çözümler sunmaktadır.

Türkiye’de şirketin Global yapısıyla itibariyle Kimya Sektöründe önemli bir iş hacmimiz var Deniz – Hava Taşımacılığında. Fakat Türkiye’de Otomobil Endüstrisi, Gıda ve İçecek Sektörü, Tekstil, Makine Sanayi, Endüstriyel Kablo ve Bakır Sanayii, Mutfak Ekipmanları/Beyaz Eşya Perakende Ürünleri, Hammadde-Maden-Seramik, İnşaat Sektörü, Ambalaj Malzemesi, Demir-Çelik Endüstrisi, Mobilya gibi sektörlerde yoğun olarak müşterilerimiz mevcut.

Türkiye’de Deniz & Hava yolu yüklemelerin de, İthalatta;  Çin, Güney Kore, Tayvan, Malezya, Hindistan, Tayland, Endonezya, ABD, Almanya, Brezilya, Meksika, İhracatta; Almanya, İngiltere, Fransa, Belçika, İspanya, İsveç, Hollanda, Rusya, Ukrayna, Fas, Cezayir, Tunus, Libya, Mısır, ABD, Meksika, Brezilya, Arjantin, Dubai, Kuveyt, Bahreyn, Suudi Arabistan, Katar, Oman, Irak, Afganistan, Malezya,  Endonezya, Singapur, Hindistan, Kazakistan, Azerbaycan, Güney Afrika, Avustralya gibi ülkelere yoğun olarak Deniz / Hava kargo ve Proje kargo yüklemesi gerçekleştiriyoruz.

Dünyanın her yerinden yurt dışında ki ya da Türkiye’deki proje sahalarına cross yükleme yapabiliriz ve bu yüklemelerin takibini web-sitemiz üzerinden SMART Programımız ile takip edebilirsiniz.

Türkiye'de geldiğimiz noktayı daha iyi yerlere taşımak için yatırımlarımızı sürdüreceğiz. 2013 yılının, 2012 yılında çok daha iyi geçeceğini umuyoruz. Hedef pazarlar yaratabilirmiyiz? Hangi pazarlarda yer alabiliriz? Bu sorulara yoğunlaştık. Şimdi bizim hedef olarak gördüğümüz pazarlar, Güney Asya, Kuzey Afrika. Ortadoğu'daki hali hazırdaki pazarlarımızda faaliyetlerimiz sürüyor. Malezya'ya bir arkadaşımızı gönderdik. Bu arkadaşımız tüm Güney Asya ülkelerinden sorumlu olacak. Singapur, Tayland, Tayvan hatta Hong-Kong'a kadar uzayan bölgede ve bu bölgeden Türkiye'ye giden ve Türkiye'ye gelen yatırımların takipçisi olacak. Çalıştığımız birçok firmanın orada fabrikaları var. Orada daha iyi hizmet verilebilmesi adına, görevlendirdiğimiz arkadaşlar süreçte yer alacak ve işbirliği içinde olacak. Yine Almanya'da Türk çalışma arkadaşlarımız var. Önümüzdeki dönem yine birkaç çalışma arkadaşımızı Amerika'ya göndereceğiz. Biz bunları başarıyoruz ve bu başarımızı dünyaya örnek olarak sunuyoruz.

Hava kargoda en çok hangi bölgelerde yoğun çalışıyorsunuz? Networklerinizden veya başka nedenlerden dolayı uzman olduğunuzu düşündüğünüz bölgeler var mı?
Bolte Lojistik olarak Türkiye’de İstanbul Merkez, İstanbul Atatürk Havalimanı, İzmir , Mersin ve Ankara ofislerimizle faaliyet göstermekteyiz. Dünya üzerinde BDP International her bölgede IATA lisansıyla ve kalite belgeleriyle hizmet vermektedir. Bolte Lojistik olarak 2011 Mart itibariyle IATA lisansımız ve İstanbul (AHL), İzmir (ADB), Ankara (ESB) ofislerimiz için Sivil Havacılık Yetki belgelerimiz ile müşterilerimize hizmet vermekteyiz.

Hava kargo yüklemelerimiz için özellikle bizim için spesifik olarak şu bölge ya da şu ülke diye sınıflandırmamız maalesef gerçekçi değil. Dünya üzerinde 122 ülkede 300’den fazla ofisle faaliyet gösteren ve her kıtada, ticaretin olduğu her ülkede ofis yapılanması olan bir firma olarak servis alanımızı belirli bir bölge ya da ülke olarak kısıtlamayı doğru bulmuyorum. Bolte Lojistik olarak Türkiye pazarını ve ticaret yapılan ülkeleri ele aldığımızda aktif olarak hizmet verdiğimiz ve yoğun çalıştığımız ülkeler ihracatta Fransa, Almanya, İtalya, Belçika, Hollanda, İngiltere, İspanya, Portekiz, Danimarka, İsveç, Finlandiya, Amerika, Meksika, Brazilya, Şili, Kolombiya, Nijerya, Güney Afrika, Tanzanya, Luanda, Cezayir, Libya, Mısır, Tunus, Fas, Ürdün, İsrail, BAE, Katar, Sudan, Suudi Arabistan, Hindistan, Pakistan, Malezya, Singapur, Kore, Tayland, Tayvan, Bangladeş, Hong Kong, Çin, Rusya, Kazakistan, Azerbeycan, Özbekistan ve daha az yükleme yaptığımız diğer ülkeler; ithalatta Shanghai, HongKong, Malezya, Hindistan, Katar, BAE, Almanya, Hollanda, Belçika, İngiltere, İspanya, İtalya, Güney Afrika, Brezilya, Meksika, Amerika ve daha az ithalat yaptığımız diğerleri.

Hava Kargo’da özellikle servis verdiğimiz ürün gruplarımız arasında lastik, jant, otomotiv yedek parça, – JIT yöntemiyle Avrupa, Uzakdoğu, Asya ve Amerika yarış yüklemeleri, mutfak ekipmanları, tekstil, özellikle firmamızın taşınmasında uzman olduğu tehlikeli (kimyasal) malzemeler, mermer , ilaç, elektronik eşya, gıda, plastik ve türevleri, medikal ürünler….ve birçoğu. Türkiye’nin birçok lider kuruluşuna hava ihracatta ve ithalatta kapıdan kapıya gümrükleme, nakliye, vergi çözümlemeleri, danışmanlık, konsol …vb  hizmetleri vermekteyiz. Ayrıca havayolu ile proje ve özel yükler için uçak kiralama hizmetleri de vermekteyiz.

IATA-CASS 2013’de hedefleriniz nedir?

Bolte Lojistik olarak 2011 Mart itibariyle IATA lisansımız ve İstanbul (AHL), İzmir (ADB), Ankara (ESB) ofislerimiz için Sivil Havacılık Yetki belgelerimiz ile müşterilerimize hizmet vermekteyiz. 2012 Aralık sonunda geldiğimiz nokta aylık min 200 ton hacmiyle IATA-CASS listesindeki 137 firmadan ilk 40 firma arasındaki yerimizi aldık ve hedeflerimize paralel bir büyüme gerçekleştirdik. Bu noktaya 8 ay gibi kısa bir sürede ulaşabilmek bizleri başlangıç olarak memnun etmiştir. Amacımız mantıklı bir büyüme ve finansal riskleri minimize ederekten hızlı adımlarla ilerlemek.

2013 yılında yatırımlarımıza devam ederek, hava kargo taşımacılığındaki hacmimizi 2014 hedeflerimizin de % 60’ını yakalayarak IATA-CASS listesindeki ilk 15 firma arasındaki yerimizi alacağız. 2013 Ocak itibariyle taşıma kapasitemizi aylık olarak 2 katına çıkarmış bulunmaktayız.  Tüm altyapı yatırımlarımız bu doğrultuda devam etmektedir. Tabi ki bu noktada global networkumuzun desteği önemli rol oynamaktadır.

Türkiye’de hava kargo taşımacılığını diğer taşıma modlarından pay alabilmesi için neler yapılmalıdır? (yatırım, işleyiş vb.)

Türkiye gelişmekte olan bir ülke, birçok yabancı sermayeli üretim yapan firma tarafından mercek altında takip ediliyor, yatırımlar yapılıyor. Fakat üzülerek belirtmeliyim ki altyapı yetersizlikleri hizmet kalitesinin düşmesine neden olmaktadır. Türkiye’nin konumu gereği dünyadaki ana kargo akış güzergâhı üzerinde bulunduğunu ve hızla gelişen bir ülke, dış ticaret hacminin artması ile beraber ihracat, ithalat ve transit kargo taşımacılığının da hızla artıyor. Dünyada taşımacılığın %80’i denizyolu ile yapılıyor, Türkiye’nin jeopolitik konumu nedeniyle karayolu taşımacılığının hatırı sayılır payı da mevcut. Ekonomik istikrarın artması dünyanın her noktasına erişim ağlarının gelişmesi ve Türkiye’nin dünya ticaretindeki atılımı zaman kavramını ön plana çıkarmış olup verilen taahhütlerin güven olgusuyla perçinlemesini gerçekleştirebilmek için havayolu ile kargo taşımacılığının önemini arttırmıştır. Ülkemizde sanayinin gelişmesi ile birlikte, özellikle tekstil, ilaç, medikal, savunma sanayii, elektronik, makine ve ekipmanları, otomotiv, konularında sanayileşme ve tarımsal ürünlerin ihracatının artması ile hava kargo taşımacılığı ihtiyacı ve kullanımı da arttı. Ülkemizde hava kargo taşımacılığı çok daha ileri seviyelerde olabilir. En önemli engellerden biri hava kargo taşımacılığı için çok önemli olan zaman ve hız faktörleri ön planda tutularak uluslararası standartlarda fiziksel ve yasal alt yapının henüz oluşturulamaması. Temel altyapıların ve bürokratik işlemlerin iyileştirilerek hızlanması, hava kargo taşımasına uyumlu hale getirilmesi bu sektörü daha ileri konumlara getirecek. Lojistik merkezleri ve gümrüksel prosedürler bu konuda en önemli destekleyici noktalar olacak.

Türkiye’de 2012 Aralık ayı itibariyle yük (kargo posta bagaj) taşımacılığı da yüzde 5,7 artışla 150 bin 96 ton olarak gerçekleşmiş olması, ülkemizdeki ticaret kalitesiyle birlikte zaman olgusunun önce plana çıkıp Hava kargo taşımacılığına verilen önemi gözler önüne getirmektedir.

Bu noktada yapmamız gereken sorunların üzerini örtmek değil, el birliğiyle çözüm üretmektir.

İstanbul’a yapılacak 3. Havalimanı şartnamesi yakın zaman önce açıklandı. Atatürk Havalimanının durumu tam olarak belirli değil belki ama 3. Havalimanının hava kargo taşımacılığı sektörünü nasıl etkileyeceğini düşünüyorsunuz?

2016’dan itibaren hizmette olması planlanan 3. Havalimanı, hava kargo ulaşımında önemli bir transit noktası olabilecek potansiyele sahip olacağı düşüncesiyim. Çünkü taşınan kargonun büyük bölümü yolcu uçakları ile taşınmakta ve ülkemizden ve hava ulaşım üssü sayılabilecek İstanbul 3. Havalimanından dünyanın 200’den fazla noktasına ulaşım mümkün olabilecektir. Bu durum mutlak havacılık sektörünün gelişmesinde faydalı olacaktır. Ancak, bu projenin yapılandırılması aşamasında mutlak içsel faktörlerin modernize olarak iyileştirilmesi ön plana çıkarılırken, dışsal faktörlerin de (konum, ulaşım, trafik, güvenlik...vb) değerlendirilmesine önem verilmelidir.

Bu süreçte Türkiye’de %85 hava kargo taşımacılığında aktif rol oynayan AHL içinde ihracat ve ithalat ambarlarının yenilenip, büyütülmesi, havalimanı içindeki trafiğin düzenlenmesi, özellikli depoların yapılması, alternatif çözüm yollarının üretilmesi hizmet olgusundaki kalitenin düşmemesi, bunlardan ihracatçı ve ithalatçı firmalarımızın zarar görmemesi açısından önemlidir. Ayrıca hızlı bir değişim öncesi mevcut havalimanlarımızın (Çorlu Havalimanı gibi) daha az maliyetle yatırıma tabi tutulması alternatif olarak da kapasite artışına çözüm olabilir.

E-Freight Projesinin Türkiye’de uygulanabilirliği konusunda ne düşünüyorsunuz? Sektörün tüm tarafları ne zaman uyum sağlayabilir?

Bugün cep telefonunuza gelen mesaj içeriğindeki bir barkod ile havalimanına vardıktan sonra doğruca eşya kontrolüne, ardından da uçağa gidebiliyorsunuz. Sadece uçağa girişte cep telefonunuz ekrana yansıtarak.

Hava kargo operasyonlarının tamamen elektronik ortamda yapılmasını öngören e-freight projesinin Türkiye’de uygulanabilirliği en az 2 yıllık bir süreci kapsıyor. Maalesef altyapı ve teknik yetersizlikler projenin kolay adapte olabilmesini engelliyor. Bundan da önemlisi Türkiye’de ikili ilişkilere önem verdiğimizden, teknolojinin hayatımızın her anına müdahale etmesine kolay izin veremiyoruz.

Bizlerin bu noktada teknolojik altyapı ve yeterlilikleri tam olup, bu tarz gelişmelere her zaman duyarlı yaklaşmaktayız.  Ayrıca, hava kargo operasyonlarını hızlandırmak için e-kargo, e-airwaybill sistemleri bütün havalimanlarına kademeli olarak yerleşecek. Böylelikle ciddi kağıt kullanımı sona erecek.

Bizler bu noktada teknolojik gelişmelere ve yeniliklere açık olmalıyız. Bunlar hayatımızı kolaylaştıran unsurlar.  Bu noktada herkes yaşadığımız dünyada çevreci hassasiyet ile hareket edip, sorumluluklarının bilincinde olmalıdır.

Kaynak:Hava Kargo Türkiye