15/03/2013 tarihli ve 28588 sayılı Resmi Gazete ile yayımlanan ve 26/02/2013 tarihli ve 6439 sayılı Kanunla katılmamız uygun bulunan, “2001 Gemi Yakıtlarından Kaynaklanan Petrol Kirliliği Zararının Hukuki Sorumluluğu Hakkında Uluslararası Sözleşme (BUNKER – 2001)” sözleşmesi ile 1000 Grt üzeri tüm Türk Bayraklı gemiler kabotaj ve uluslararası seferlerinde bu sertifikayı temin etmeleri halinde ticaretlerine devam etmeleri söz konusu olacaktır.
Diğer taraftan, 26/4/2001 tarihli ve 4658 sayılı Kanunla katıldığımız, “1992 Petrol Kirliliğinden Doğan Zararın Hukuki Sorumluluğu ile İlgili Uluslararası Sözleşme (CLC- 92)” ilişkin olarak 24/06/2009 tarih ve 21289 sayılı resmi gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Petrol Kirliliğinden Doğan Zararların Hukuki Sorumluluğu İle İlgili Uluslararası Sözleşme 1992 (CLC 92) Sertifikasının Düzenlenmesine Yönelik Usul Ve Esaslarının Belirlenmesine İlişkin Yönerge” kapsamında idari uygulamalarımız devam etmektedir.
CLC Sertifikası Düzenleme Yönergesinde olduğu gibi Bunker Sertifikası Düzenleme Yönergesi ile sertifikanın hangi esaslarla düzenleneceğini anlatan taslak mevzuat çalışmaları yapılmıştır. Aynı zamanda, CLC Sertifikası Düzenleme Yönergesinde de değişikliğe gidilmek üzere bir taslak Yönerge çalışması yapılmış ve sektörümüzün görüşüne sunulmuştur.
PETROL KİRLİLİĞİNDEN DOĞAN ZARARIN HUKUKİ SORUMLULUĞU İLE İLGİLİ ULUSLARARASI SÖZLEŞME 1992 (CLC92) SERTİFİKASININ DÜZENLENMESİNE VE DENETİMİNE YÖNELİK USUL VE ESASLARIN BELİRLENMESİNE İLİŞKİN YÖNERGE taslağı için
tıklayınız.
GEMİ YAKITLARINDAN KAYNAKLANAN PETROL KİRLİLİĞİ ZARARININ HUKUKİ SORUMLULUĞU HAKKINDA ULUSLARARASI SÖZLEŞME 2001 (BUNKER 2001) SERTİFİKASININ DÜZENLENMESİNE VE DENETİMİNE YÖNELİK USUL VE ESASLARIN BELİRLENMESİNE İLİŞKİN YÖNERGE taslağı için
tıklayınız.
Kaynak:DTGM